fallback

Как ще се променят колите от Формула 1 през 2017

С новите правила FIA иска да събуди зрителите. Ще успее ли?

В последното десетилетие, а може и повече, Формула 1 не е особено интересна. Или поне това е масовото мнение на не особено запалените фенове. Причините това да е така са десетки и винаги стават обект на сериозни спорове, както и на не особено прилични закани към Бърни Екълстоун и останалите хора, отговорни за развитието на най-престижния пистов шампионат на планетата. 

Едва ли през 2017 Гран при надпреварите изведнъж ще станат адски интересни. Даже е сигурно, че това няма да се случи.
Въпреки това има надежда, че ни очаква интересен сезон, най-малкото заради радикалните промени по болидите, които предстоят. Те са сигурна рецепта за неочаквани обрати в представянето на отборите, което в последно време е единственият начин Формула 1 да не ни приспи пред телевизора. И така, по какво работят инженерите в последните месеци и какво да очакваме от колите през 2017? 
Най-просто казано, смяната в правилата ще доведе до много промени по аеродинамиката и механиката на колите, което пък от своя страна означава, че те ще станат по-бързи. Очаква се времената за обиколка да намалеят средно с около 5 секунди, което в света на Формула 1 е цяла светлинна година. 
Официалният доставчик на гуми - Pirelli - ще достави по-широки гуми, а предният спойлер, задното крило и страничните аеродинамични елементи ще добият делтоидна форма, което ще накара болидите да изглеждат по-агресивно и футуристично. Освен красивият външен вид, инженерите във Формула 1 по този начин ще направят нещо много по-важно - ще преосмислят начинът, по който въздушната струя взаимодейства с шасито. 
За да разберем каква роля ще изиграят всички промени във формата на колите през тази година, първо трябва да надзърнем в частта, от болидите, която виждаме най-рядко - подът. 
Предно крило
Предният спойлер (1) е от изключително значение за поведението на цялата кола. Това е първата повърхност, която среща въздушния поток и заради това тя е критична за насочването на струята и аеродинамичното представяне на всеки друг елемент назад по колата. От друга страна, предното крило е в близост до предните колела (2) и в тази връзка отговаря за обтичането на въздуха около вихъра, образуван зад тях.Нещо повече, гумите са отговорни за около 40% от аеродинамичното съпротивление на болидите. Точно заради това е една от най-интересните за дизайнерите части в търсене на по-добра обтекаемост.
Тагове:
fallback
  • #9
    д-р.Куртев ( преди 7 години )
    И с това ,че са по-бързи с 5сек.на обиколка,ще върнат интереса към F1 ???
  • #8
    Вярно ли е ( преди 7 години )
    че БМВ е единствената марка, която няма проблеми с дизелите, защото има с всичко останало?!?!?!?!?
  • #7
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нова посока....за който не е виждал колите от преди 1998
  • #6
    Не гледам вече Ф1 ( преди 7 години )
    Ф1 е скучна и безинтересна. Пилотите ми приличат като оператори на Плейстейшън игрите, спокойно си въртят джойстика в кокпита, никакво майсторсво не се изисква да пилотираш. Липсват ми времената на Сена, 1200 коня в Макларън Хонда, бразилецът едва удържа треперещия волан. Искат се 100% концентрация и 100% подготовка. В края на състезанието е обезводнен, няма сили да излезе от кокпита. Моите герои бяха Сена, Менсъл, Шумахер, Ален ***. Славни времена бяха!
  • #5
    Анонимен ( преди 7 години )
    искам ел. формулата на големите писти, това вече не ми е интересно.
  • #4
    primorack ( преди 7 години )
  • #3
    primorack ( преди 7 години )
  • #2
    Краси ( преди 7 години )
    Най-после една статия,написана напълно професионално. Напоследък се начетохме на всякакви глупости тук....
  • #1
    RRE435i ( преди 7 години )
    Bravo strahotna statia
fallback
Последни