fallback

Луксозните марки завземат средния клас

Клиентите търсят достъпни премиум модели

За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха да постигнат по-добри продажби от традиционните участници в този сегмент, съобщи Automotive News. 

Накратко, Mercedes, Audi и BMW се справят по-добре от съперниците си, които предлагат по-достъпни модели, но в последните години се бяха разколебали дали има смисъл да инвестират в модели от средния клас. През 2016 продажбите на автомобили в горния среден клас в Европа се увеличиха с 8% до 652 000 коли до края на ноември, а в същото време продажбите на моделите на „традиционните” производители в този клас нараснаха с 1% до 582 000 бройки. Информацията е на JATO Dynamics. Почти сигурно, когато излязат резултатите от декември ще отчетат същия тренд, което ще даде още по-добро представяне на луксозните производители. Според анализатора от JATO Dynamics Фелипе Муньос, моделите от средния клас на луксозните производители са „по-изкушаващи” за купувачите и това се отразява добре на растежа на продажбите им. Освен това, продажбите на масови модели от средния клас като VW Passat и Ford Mondeo страдат и от миграцията на клиенти към SUV модели и кросоувъри. Има и още нещо – германските премиум марки разшириха моделната си гама в средния клас и вече не се ограничават с производството на седани и комбита. Муньос дава за пример BMW 3 серия GT, както и Audi A5, тяхното настъпление беше допълнено от по-евтини базови модели на луксозните марки, както и появата на нови луксозни модели – като Jaguar XE и дори Alfa Romeo Giulia. „Вече има все по-малко и по-малко причини един клиент да се насочи към модел от средния клас, произведен от някой от „традиционните” играчи на този пазар”, смята Муньос. Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan. А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). В същото време най-голям е спадът при Opel Insignia – 6-о място, 68 495 бройки, минус 17%. Седмата позиция е за Ford Mondeo с 66 979 бройки и минус 9%. Топ 3 зад Passat допълват C-класата на Mercedes (162 546 бройки, плюс 1%) и Audi A4 (152 029 бройки, плюс 30%).Снимка: Jaguar

Тагове: bmw audi mercedes
fallback
  • #8
    :) ( преди 7 години )
    Гост, тук става дума за Европа:"За първи път през 2016 година луксозните марки, предлагащи модели в средния клас на пазара в Европа, успяха..."
  • #7
    гост ( преди 7 години )
    "Думите му се потвърждават и от факта, че вече са налице компании, които се отказаха от присъствие на този пазар: FIAT, Honda и Nissan." - FIAT - да,но HONDA и Nissan никак не са се отказали още точно от този сегмент,че даже и се разширяват в него и правят най-големите си продажби именно в него.В САЩ например HONDA ACCORD и NISSAN ALTIMA са едни от най-продаваните автомобили.Че дори ги ребрандират за премиум-марките си и правят допълнителни високопроходими версии за повече продажби...
  • #6
    Нев ( преди 7 години )
    Тп пък едни премиуми в средния клас, ум да ти зайде!Предлагат ти тъй наречения "премиум" на умопомрачителна цена, под кодовото наименование БАЗОВ МОДЕЛ, който е тотално опоскан от елементарни екстри! Ако потенциалния клиент иска премиум удобство, трябва да доплати почти двойно! Дори до скоро един от тъй наречените премиуми, не предлагаше в базовия си модел електрически стъкла, било екстра с доплащане!
  • #5
    Ауто ( преди 7 години )
    PRE435i ти си радикален мазохист, признанието ти по-долу потвърждава този факт!
  • #4
    RRE435i ( преди 7 години )
    Tazi statia potvarjdava dumite mi 4e VW e otdavna premium marka.Ne slu4aino za poslednite 7 godini sam kupil 3 novi VW ta
  • #3
    Анонимен ( преди 7 години )
    Badass ти чети правилно! Пише на български, че от първите 6 позиции от топ 10 на първо място е Пасат и.т.н,! Никъде няма тълкования и прости аритметични сметки 10-6 и прочее! Виж, че по нататък слагат след Вурстщайн марки Като Мерцедес и Ауди в класацията- последното изречение!Стига с тоя евтин алкохол, изтрезнявайте вече!
  • #2
    KLASIKA ( преди 7 години )
    Нищо не е учудващо.Инсигниа вече навъртя бая годинки,но новата Инсигния ще утвърди Опел окончателно като "съкрушител" в средния "премиум "сегмент!...,Но има едно -НО!Ако разбира се ,не се забави много та клиентите да "изстинат".....А за Мондео....-никой не иска да го правят на "......" ! т.е. Мондео съществуваше вече четири години в Америка под друго име и ..йоп ...-представиха го в Европа като нова кола ?!?....-но кой иска да ползва нещо на което Американците са се "наситили"...?!?
  • #1
    Нев ( преди 7 години )
    "А в Топ 10 по продажби в средния клас, шест позиции са за модели на премиум производители. Първото място е за VW Passat (189 091 бройки, спад с 8%), най-голям прогрес отчита Skoda Superb (5-о място, 79 533 бройки, ръст 79%). " Това класация за Перник ли е? Какъв премиум са ФЕ и Шкода? Вие нормални ли сте, или още не сте изтрезняли от новогодишния запой, че пишете такива идиотизми!
fallback
Последни