fallback

Легендата Mercedes C124 навърши 30 години

Първият Е-Class Coupe става ретро и ще бъде освободен от данъци в Германия

В последно време Mercedes-Benz е в празнично настроение, като поредното доказателство е, че от щутгартската компания обявиха, че култовият им модел Mercedes C124 (Coupe версията на първия Е-Class W124) става на 30 години. Новината идва само дни, след като германците представиха новия модел E-Class Coupe.
 
Mercedes C124, както е известен в посветените среди моделът, е представен през март 1987 г. на автомобилното изложение в Женева. Тогава посетителите са имали за пръв път възможността да се докоснат и до официалната рекламна брошура, в която се казва следното:
 
„Новият средноразмерен Coupe модел на Mercedes e хармонична смесица от ексклузивна форма, мощно представяне, революционна технология, висока степен на сигурност и икономичност. Усетът за изключителност и релаксиращия комфорт на автомобила му дават способността да е еднакво удачен за използване както в ежедневието, така и за дълги пътувания. Външните линии се характеризират със спортен дух, елегантност, характерна стилистика и отношение към дизайна, което се забелязва във всеки детайл.“
 
Рожденият ден на модела означава, че собствениците ще могат да регистрират автомобилите си като ретро, което ще ги освободи от данъци.
 
Първите версии на C124, които излизат на пазара през 80-те, са 230 CE и 300 CE, след което германците представят 200 CE, 220 CE и 320 CE, заедно с фейслифта и новия „Sportline” пакет, представен през 1989 г. Комплектът се е предлагал срещу доплащане и включвал по-твърдо и ниско окачване, 15-инчови олекотени алуминиеви джанти с по-широки гуми, индивидуални задни седалки, както и нов, по-малък волан с кожена тапицерия. През есента на същата година, флагманският вариант 300 CE-24 бил причислен към гамата. Той бил оборудван с 6-цилиндров двигател с 220 к.с.
 
От юни 1993 г. Mercedes въвежда серия от козметични промени по моделното си семейство 124 и променя името на модела, наричайки го E-Class. Така, версията 320 CE например, става Е 320. С минаването на годините, германците започват да предлагат гама от 4- и 6-цилиндрови мотори, а върховата версия (E 36 AGM) дебютира през септември 1993 г. с 3.6-литров двигател, разполагащ с 265 к.с. Това е един от първите автомобили, родени от сътрудничеството с AMG, датиращо от 1990 г.
 
Освен с дизайна си, който не се подчинява на времето, Mercedes C124 е оборудван с най-напредничави технологии, които се предлагат в края на 80-те и първата половина на 90-те. Екстрите включват независимо задно окачване, ABS, странични огледала с отопление и дори отопление на казанчето за течността на чистачките. Пръскалките също са отопляеми, разбира се.
 
Mercedes C124 е базиран на седана W124, но е с 85 мм по-къс от него и има усилени предни колонки, врати задни панели, за да се компенсира липсата на средни колонки. Заради значителните структурни промени, купетата са малко по-тежки от седаните.
fallback
  • #42
    Действително ( преди 7 години )
    Немецът е много способен, но крайно нечестен и нехуманен - не го керти изобщо кой колко пари плаща и какви *** диша. Неслучайно са на опашката по чисти коли, да не говорим изобщо за такива с нулеви преки емисии. Там нещата са само на ще, ще... ВАГ е нечистива работа и е крайно време да го отнесе подобаващо. Сега EU институциите чупят стойки на отделните държави в съюза що не са ги санкционирали досега за измамите и отговор няма. Авто-лобито немско е страшно..
  • #41
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Хех, цитираш "автоиндутрията" която цитира немките партенки, това цитираш, затова и тигаш до противоречие сам със себе си. Както и да е, не мога да ти помогна. Аз също не мразя немците - съжалявам ги. Можеш да лъжеш малко хора много време или много хора малко време, но много хора много време - не. Затова и немците са пътници. Това което е случи на ВАГ е само началото.
  • #40
    v-1 ( преди 7 години )
    Значи аз не ги обичам немците, нито ги мразя. АЗ просто съм обективен както ти казах... ФАктологията ми си е ок, аз цитирам Авто индустрията, щото ако се водя по твойта логика ще стигнем до спора кой е изобретил колелото. :))А нещата, които цитирам са факти и ги има обявени навсякъде и са достъпни за всеки.Тая омраза ще те погуби, по-добре насочи силите си към нещо положително...
  • #39
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "за ЕСПто, Мерцедес никога не са претендирали, както както и за АБСа напротив." А, сега пък не били претендирали? Няколко мнения по-надолу пишеш: "А Мерцедес специално, са дали много на индустрията, давам ти няколко примера и .." Много бързо взе да си противоречиш? Май е време да преосмислиш "фактологията" на която ти е базирано мнението.
  • #38
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Разбира се че Toyota, Nissan и Chrysler не са ползвали АБС система на BOSCH, тая "иновация" специално е запазена за Мерцедес. И после идваш ти и обясняваш какви велики изобретатели били немците.. Не, просто немците разчитат на десетки автомобилни журналисти и фенове като теб дето ги мързи да проверяваш фактите и ще повтарят мантрите им до посиняване. Затова, пак казвам - чети, интересувай се и проверявай информацията от поне два независими източника преди да я разпространяваш.
  • #37
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Мразя немците защото са лъжци. Елементарно е. Не може с пропаганда и лъжи да се просперира. А ти защо ги обичаш? Хубаво, ABS-a на Jensen FF бил ненадежден, както почти всичко правено от англичани, но пак там откъдето си цитирал също така пише че през 71-ва Chrysler Imperial, Nissan President и Toyota Crown излизат със съвсем надеждни електронно управляеми серийни ABS системи на 4-те колела, докато W116 излиза през 1978 с първата ABS система на BOSCH. Ха-ха, виждаш ли как се ловят шарани?
  • #36
    v-1 ( преди 7 години )
    както и за АБСа напротив.- да наравиш система за впръскване за самолет и автомобил не едно и също, все пак двигателите на смолети по това време са били сигурно колкото един автомобил. ТО и авт. скорости са измислени първо за парен локомотив, ама не е същото като да ги вградиш в кола. Има и други иновации, специално от МЕрц, но няма да ги пиша, защото няма смисъл...пожеавам ти лек ден и приемай и чуждото мнение, човек не винаги за всичко е прав. ;)
  • #35
    v-1 ( преди 7 години )
    Виждам, че много ги мразиш немците, което честно казане е необяснимо за мен. Ама всеки си има правото на мнение. :)Само ще те поправя за последно и те оставям:ЗА jensenff - A fully mechanical system saw limited automobile use in the 1960s in the Ferguson P99 racing car, the Jensen FF, and the experimental all wheel drive Ford Zodiac, but saw no further use; the system proved expensive and unreliable. - е точно това е описанието на прототип.- за ЕСПто, Мерцедес никога не са претендирали, както
  • #34
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    - Първия автомобил с 4 спирачки е Spiker 60/80HP от 1903. Не че да сложиш спирачки на 4 колела изисква кой знае какъв техничеки гений..Колкото до копирането, подобрението и създаването - създаването на една технология идва едва след подобрението и до състояние годно за употреба гарантирано със съответната гаранция от производителя. Иначе е просто прототип, който не е задължително дори да е работещ.
  • #33
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Ами хубаво, но не са ти съвсем верни фактите. - първата кола с директно впръскване наистина е 300SL, но първия прототип е на Леон Левасьор от 1902 и е разработен за авиационен V8 двигател. Та кво каза за копирането и подобрението?- ESC-то на Mercedes S600 излиза по едно и също време с VSC-то на Toyota Crown Majesta през 1995. Само немците обаче имат претенции за изобретателност. А първият сериен ABS е в Jensen FF от 1966.
fallback
Последни