fallback

Пет с един удар: тестваме новата гама на Dacia

Румънците обновиха Sandero и Logan, и добавиха автоматик за Duster. Какъв е резултатът?

Моделите на Dacia дълго време бяха сред най-пренебрегваните на пазара, но след намесата на Renault в края на 90-те години нещата се промениха. Французите успяха да преобразят румънския производител, като го превърнаха в успешен бизнес-модел, който и други производители се опитват да следват.

Постепенно колите на Dacia се утвърдиха и на най-сериозните пазари в Европа, като основна заслуга за това бе достъпната им цена, комбинирана с качеството на агрегатите на Renaullt, а и на Nissan, на които залагат. На всичко отгоре румънците вече предлагат и широка гама модели, някои от които вече са сред най-продаваните на различните пазари.

През тази есен на автосалона в Париж Dacia представи новия дизайн за четири от своите основни модела - Sandero, Sandero Stepway, Logan и Logan MCV. Четирите модела получиха и технически доработки, сред които е и нов бензинов двигател SCe 75. Налице е и версия на най-популярния модел на марката – Duster, оборудван с автоматична трансмисия EDC (Efficient Dual Clutch). Всички тези автомобили успяхме да тестваме по пътищата на Хърватия, която е един от най-важните пазари на румънската компания. Естествено, най-голяма любопитство предизвика автоматикът при Duster, който се предлага на модификацията с 1,5-литров дизел, развиващ мощност от 110 к.с.

Като цяло цялата гама на Dacia изглежда далеч по-модерно, като това се дължи най-вече на новите LED дневни светлини. Сега те образуват конфигурация от четири правоъгълника в предната част на автомобилите и четири квадрата в задната. Различните вече са броните и решетка, която изглежда далеч по-впечатляваща с хромирани елементи и допълнителни фарове срещу мъгла.

Новостите в салона включват допълнителни детайли от хром по волана. Те са поставени още на вентилационните отвори, на някои елементи от таблото и на панела на централната конзола. Хром има и по дръжките за отваряне на вратите и върху скоростния лост. Нов е воланът, като той вече е с 4 лъча и носи емблемата Dacia. Това, което също се забелязва, са по-качествените материали при високите нива на оборудване. Най-после бутоните за отваряне на прозорците са поставенина вратите, след като досега бяха до скоростния лост и задействането им често се превръщаше в сериозен проблем по време на движение.

Като цяло салонът отново е просторен, но вече е по по-практично благодарение на редица отделения за съхранение. Сред тях са специално място за мобилен телефон отстрани на пътническата седалка, табла отстрани на конзолата и нова поставка за бутилки в задната част на централната конзола. Нов е и 12-волтовият електрически контакт, който позволява на пътниците на задните седалки да зареждат мобилните си устройства.

Техническите новости, както стана дума, включват нов атмосферен двигател на групата Renault-Nissan. Моторът SCe 75 е с 3 цилиндъра и обем 1.0 литър, като генерира мощност от 73 к.с. и 97 Нм въртящ момент. Благодарение на алуминиевия си блок агрегатът е с 20 кг по-лек от своя предшественик, което намалява разхода на гориво с около 10.3%.

Него пробвахме на Dacia Sandero. Факт е, че той няма как да осигури характеристиките на турбомоторите, които навлязоха масово през последните години. Моторчето на моменти вдига повече шум заради високите си обороти, но пък в крайна сметка неговата цел не е да се надбягва, а да върши работа най-вече в градски условия. Проблемите му са най-вече при изкачване на стръмна височина, на която се усеща малката мощност, но пък от друга страна агрегатът е икономичен, а и лесен за поддръжка.

Другата сериозна новина при Dacia е наличието на автоматична трансмисия EDC (Efficient Dual Clutch) при най-популярния модел на марката - Duster. Скоростната кутия се предлага в комбинация с 1.5-литров dCi двигател със 110 к.к. Тя комбинира два съединителя, като първият контролира нечетните предавки (1-ва, 3-та и 5-а), докато вторият покрива работата на четните предавки (2-ра, 4-та и 6-а), както и задна.

Самото превключване на предавките се извършва чрез електромеханични актуатори, които от своя страна се контролират от контролен блок. Именно той избира подходящата предавка, взимайки под внимание намесата на водача. Предавките се сменят чрез превключване от единия на другия съединител - първият се отваря, а едновременно с това вторият се затваря, което гарантира постоянно сцепление при смяна на предавките, без да се губи енергия.

Новата трансмисия е достъпна само за версията с предно предаване на Duster, като има и функция и за ръчно превключване на предавките. Като цяло може да се каже, че тя се представя на ниво и е точно това, от което имаше нужда кросовърът на румънците.

В Dacia също така са наясно, че колите им не само трябва да изглеждат добре, но и да са по-модерни и затова са ги оборудвали с нови системи за подпомагане на водачите. Сред тях са камера за движение на заден ход и асистент за потегляне по наклон, които станаха задължителни за модерните автомобили. С тяхното внедряване румънците изкачват още едно стъпало и доказват за пореден път, че решението на Renault да се обвърже с Dacia е било едно от най-верните в новата история на автомобилостроенето.

Снимки: Dacia, Automedia.bg  

fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    "Присмивахме" говори за себе си, не всички българи са ксенофоби и пълни с негативизъм. И стига с тая политика, това е авто сайт.
  • #15
    Както винаги! ( преди 7 години )
    Рено е лошо направена Дачия за повече пари!Все пак Дачия се прави в ЕС а рено предимно в черни бандустани.
  • #14
    GG ( преди 7 години )
    Иване...тука не помага,има хора с дОшевни проблеми,хапчета не ги ловят.Днес ако не наплюят ВАГ все едно не са живели.Та, нормално обичайната кретения не се чуди.
  • #13
    1234 ( преди 7 години )
    Браво на румънците . За 10 години се изтреляха в съвсем различна орбита. Оправиха си съдебната система и вече са на светлинни години от нас. А си спомням как им се присмивахме и казвахме "мани гития мамалигари". Да де *** тези мамалигари неможе да ги стигнем в близките години ако спрат и срещу нас почнат да тичат.
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    1 Нафтовата печка ще е напълно достатъчна за офроуд2 Щом офроуда ти е важен за какво ти е автомат
  • #11
    v-1 ( преди 7 години )
    Според мен само Дъстър си залужава за лична кола. И пак не бих си го купил зашото:1. Има много слаби мотори - губи се идеята за офроуда2. Авт. скоростна кутия е само за модели с предно Но за служебни автомобили, дачиите къртят :)Голяма ниша си намериха Рено.
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Иване, Голфаджията е типичен ***.
  • #9
    Иван Абаджиев ( преди 7 години )
    Забелязал съм, че в този сайт повечето "хора" имат много сериозен комплекс от хора, каращи Фоклсваген Голф. Или 2-***, 3-*** пишат всички коментари анти-голф и са тотално сбъркани и болни и трябва колега психолог да ги преслуша или са огромни комплексари с... някаква количка. Смешна в повечето случай.
  • #8
    6 ( преди 7 години )
    много невзрачна марка,ама е евтиняк и затова се харчи горе-долу
  • #7
    Цената е факторът!!! ( преди 7 години )
    Твърде малко подобрения за последните 4-5 години имат. А новото Сандеро е голямата излъгация. Е0 и 73 коня за 14 000 е ОК, но натам започват да искат по 18 - 19 000, та чак до 26 000!?! За Дачия... Остава Е1 Ambiаnce и 73 коня за 16 190, което е без климатик (1200), фарове мъгла (190) и металик (600). А за 18 200 има по-добри алтернативи. Демек - Дачията се самозабравиха.
fallback
Последни