Цели два месеца преди световната му премиера вече е ясно как ще изглежда новият модел на Шкода - Roomster. Този многопрофилен автомобил ще бъде официално представен през март в Женева и е доста различен от първоначалната концепция, показана преди две години във Франкфурт.
Автомобилът вече се произвежда в малкия завод на Шкода в Квасина, Източна Чехия. Появилите се неофициални снимки на Roomster най-вероятно са съвсем близки до оригинала, който ще видим след два месеца в Женева, въпреки, че от Шкода не коментират появилите се фотографии. Според немския Auto Bild автомобилът е по-просторен от Рено Канго, по-висок от Ситроен Берлинго и с по-голям багажник от Фиат Добло. Най-доброто качество на Roomster e неговата многофункционалност и взможност за вариации на вътрешното пространство. Това не е просто лекотоварен автомобил. Това не е и само семейна кола. Roomster може за секунди да се превърне от едното в другото и обратно. Цената, на която ще се появи, е между 11000 и 12000 евро, твърди Auto Bild. Roomster ще бъде монтиран на същата платформа, която сега носи Polo и Fabia. Планирания годишен капацитет на производство на новия автомобил ще бъде достигнат към средата на тази година.
Появиха се и първите снимки на второто поколение на популярната Шкода Фабиа. Все пак те вероятно са компютърен прототип, който само се приближава до истината, тъй като до появата на новата Фабиа има все още доста време. Очаква се тя да бъде официално представена едва през идната година. Според Auto Bild второто поколение на Фабиа ще бъде предлагано в три варианта на каросерията - хечбек с три и с пет врати и комби. Ако това е вярно става ясно, че отпада сега предлагания седан, а на негово място се появява хечбек с три врати, който липсва при първото поколение. Според неофициалните снимки дизайнът на Фабиа 2 ще бъде близък до сегашния, но ще има и прилики с новопоявилия се Roomster. Автомобилът ще бъде по-масивен, с по-големи фарове и задни светлини. Черните колонки между предното и страничните стъкла придават впечатление за по-голяма осветена площ. Новост сред двигателите за Фабиа ще представлява 1.4 FSI turbo с мощност 125 к.с.и въртящ момент от 200 Nm. При дизеловите агрегати основен ще бъде 1.9 TDI с мощност от 105 к.с. и 250 Nm въртящ момент, който през 2009 година ще бъде заменен от новия дизел на Фолксваген, система common-rail и обем от 1.6 литра. Все още не е ясно дали второто поколение на Фабиа ще получи ново шаси или ще продължи да бъде монтирано на сегашното. Все пак да напомним още веднаж, че до появата на новата Фабиа има повече от година.