fallback

LA MOTORSHOW – В СЯНКАТА НА ДЕТРОЙТ?

Автосалонът в Лос Анджелис търси начин да излезе от сянката на шоуто в Детройт. Досега по едно и също време в началото на годината двата американски автосалона търсеха своята идентичност. От идната година Лос Анджелис вече ще бъде през есента. Какво е най-интересно на откритото днес автошоу?

Макар доста фирми да задържат новините си с още два дни за да ги покажат на по-престижния автосалон в Детройт и в LA може да се види нещо ново. General Motors показва своите големоразмерни SUV модели - Chevy Tahoe, GMC Yukon и Cadillac Escalade. Всички те изглеждат доста добре и според европейския вкус. Специално за салона в Лос Анджелис Порше показва модифицирана версия на Cayenne, която е с мощност от 514 к.с. Ферари също показва нещо изключително - F430 Pista. На другия край на автомобилната палитра, при малките коли в LA също има новинки. Доста производители опипват почвата именно тук, за да видят дали американските потребители са се приближили до европейския и азиатски вкус към автомобилите от най-малкия клас. Досега не се е удало на някоя фирма да спечели пазарен дял в САЩ с малък автомобил. Припомнете си само опита на Рено от 80-те години да пробие с много успешното в Европа Рено 5, което се провали зад Океана. Сега на шоуто в Лос Анджелис Тойота показва успешния в Европа малък Ярис. Все пак се застрахова с версията седан, която липсва в Европа и е по-голяма и по-близка до американския вкус в сравнение с малкия компакт. Хонда ще продава в Съединените Щати Джаз от тази година, но под името Fit. Даже и Форд предвижда да продава в Щатите малък автомобил но това ще стане чак след три години. Нищо чудно ако поскъпването на бензина там върви с тези темпове вкусът на американците да се промени и по-бързо. Сега Форд показва седана Fusion базиран на Mazda 6, един доста привлекателен и балансирано изглеждащ автомобил, който ще има добро бъдеще в САЩ. Друга особеност на шоуто в Лос Анджелис е засиленото присъствие на хибридни автомобили, което е друг начин да се отговори на поскъпването на бензина и на екологичните проблеми предизвиквани от автомобилите. Тойота е лидер в тази насока и сега представя хибриден вариант и на скъпият и луксозен седан Camry. Това е много показателно, като се има предвид, че Camry е най-добре продаваната кола в Съединените Щати през годината. GM от своя страна също предлага хибридни модели но на лекотоварни pick-up's. Какво още прави впечатление в Лос Анджелис? Не може да бъде подминат новия Eclipse на Мицубиши. Дизайнът му е впечатляващ наистина. В тази категория без съмнение влиза и Pontiac SolsticeGXP 2.0 турбо, както и Saturn Sky и двата от групата GM. Към по-странните експонати в LA можем да причислим Toyota FJ, създадена в ретро стил - една закачлива и много модернизирана реплика на произвеждания от 1960 до 1983 Land Cruiser. И накрая, ако говорим за странни автомобили, то безспорно първенец в Лос Анджелис е експонатът на Фолксваген GX3. Това е триколесно превозно средство, което трудно се възприема точно на щанда на Фолксваген, но от фирмата казват, че е предназначено точно за Калифорния. Целта на германците е да произвеждат този специфичен продукт само за Щатите в няколко хиляди екземпляра годишно. Може и да сполучат. Макар и с много интересни експонати, Лос Анджелис все пак остава в сянката на предстоящето от идната седмица изложение в Детройт, където се очакват повече новини.
Тагове:
fallback
fallback
Последни