fallback

Кои са 5-те най-евтини V8 коли в Европа

Те са нови, потентни и гръмогласни, защото 6-цилиндровите двигатели са за момичета

Любовта ни към V8 двигателите започна много, много отдавна. Чак през 1902 г., когато французинът Леон Левавасьор патентова своя двигател Antoinette V8, който между разполага със система за инжекционно пълнене с гориво. Оттогава всички са луди по звука на V8 моторите, особено в Щатите, където всеки двигател с по-малко от 8 цилиндъра се смята за момичешки.

През 1905 г. Rolls-Royce утвърждават използването на V8 двигатели със своя V-8 Legalimit, а през 1914 г. Cadillac представя първия масово произвеждан V8 двигател, известен и с означението L-Head. Това са и първите стъпки на осемцилиндровия мотор, който все повече компании започват да използват в автомобилите си.
 
Но докато в САЩ разходът на гориво никога не е бил особен проблем, тъй като цената му е повече от достъпна, V8 моторите така и не се налагат на Стария континент, запазвайки статута си на екзотика. Въпросът е кои са най-евтините автомобили с V8 двигател, които европеецът може да си купи в момента?
 
И понеже водещото в тази класация ще бъде цената, много култови машини няма да намерят място в нея. Използваме случая, за да ги изброим: BMW F11 550i Touring (75 000 eвро), Mercedes-AMG C63 (76 297 eвро),Audi S6 (76 750 евро), Chevrolet C7 Corvette Stingray ( 79 500 eвро) и Jeep Grand Cherokee SRT (85 000 евро).
 
Eто и тези, които успяха да се доберат до топ 5:
 
Ford Mustang GT Fastback (от 43 000 евро)
 
Половин десетилетие след като е представен в Щатите, най-известният „muscle car” пристига в Европа. Моделът, известен със заводското обозначение S550, е шестата версия на култовия Mustang, но разполага с нещо, което предшествениците му нямат. И не, тук не говорим за плоския колянов вал на Shelby GT350, което не се предлага на Стария континент, а за нещо много по-простичко – независимо задно окачване.
 
Факт е, че модификацията Mustang SVT Cobra (1999–2004 г.) също има независимо окачване, но останалите версии на модела не разполага с подобна „екстра“. Друга интересна подробност е фактът, че със своите 415 к.с. европейският Ford Mustang с 5.0-литров V8 двигател е с около 20 к.с. по-слаб от американската спецификация на същия автомобил.
 
Chevrolet Camaro SS (от 45 900 евро)
 
Въпреки че Chevrolet се изтегли от пазара в Европа, компанията все пак запази част от присъствието си с ексклузивните модели Camaro и Corvette. Позициониран в ценово отношение над Ford Mustang GT, Chevrolet Camaro SS се различава малко от своята американска версия.
 
Европейският вариант разполага с 450 к.с. и 617 Нм максимален въртящ момент от 4600 об/мин, което е с 8 к.с. по-малко от стойностите, които развива същия 6.2-литров LT1 двигател, но монтиран в американската версия на колата. В сравнение с Mustang, Camaro е по-пъргав, особено ако е оборудван с 8-степенната автоматична скоростна кутия. Разбира се, въпросната трансмисия, известна като GM Hydra-Matic 8L90, се предлага срещу доплащане. В Германия опцията струва 2000 евро, но за тях получавате мигновена смяна на предавките и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди.
 
 
 
Infiniti QX70S Premium 5.0 (от 70 100 евро)
 
Единственият кросоувър, който намира място в нашата V8 класация, е Infiniti QX70 във версията S Premium 5.0. Средноразмерният джип се задвижва от V8 двигател на Nissan, който разполага със система за променливо газоразпределение CVTS. Колкото до цената, разликата спрямо QX70 GT 3.0d е точно 17 150 евро.
 
Припомняме, че QX70 е базиран на второто поколение на Infiniti FX, който дебютира през 2008 г. Това автоматично означава, че поне в своята основа моделът е на 8 години, което вероятно няма да се хареса на хората, търсещи технологии от последно поколение. Друг проблем на модела е значителното обезценяване, с което той е известен на пазара.
 
Сред положителните черти на Infiniti QX70 безспорно е високото базово ниво на оборудване.  Върховата версия Q70S пристига стандартно с 21-инчови алуминиеви джанти, навигационна система с 30 гигабайта твърд диск, аудио система Bose Premium с 11 високоговорителя и много други. Всичко това обаче има своята цена и тук не я измерваме в пари, а в килограми - японското чудовище тежи 2195 кг, а средният разход на гориво е 19.2 л/100 км.
 
 
Mercedes-Benz E500 Coupe C207 (от  71 697 евро)
 
Втората най-възрастна кола в списъка е Mercedes E-Class Coupe. Ако се загледате внимателно, ще видите приликата със старият E-Class със заводско обозначение W212. Нещо повече, C207 E-Class Coupe използва архитектурата на своя предшественик C-Class W204. На това му се казва миш-маш.
 
Всички знаем, че Mercedes понякога взимат малко странни решения, но що се отнася до двигателите, трябва да сме спокойни. Двуместното луксозно купе пристига с 4.7-литров M278 V8 двигател с 402 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент, който е наличен между 1600 и 4750 об/мин. Максималното ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 4.8 секунди.
 
Когато излиза на пазара през 2007 г., тази кола печели титлата “Най-икономичен модел с V8 двигател”. С изключение на леко безсмисленото отличие, E500 Coupe се различава от по-обикновените версии по спортната си спирачна система с 4-бутални спирачни апарати.
 
Lexus RC F (от 74 900 евро)
 
Някои наричат дизайна му недодялан, а други вярват, че Lexus са сътворили колата от бъдещето. Едно нещо е сигурно: Lexus RC F изглежда като нещо, проектирано от извънземен дизайнер. А това винаги е важно, когато искаш да се доказваш на пазара и да привличаш нови клиенти.
 
В сравнение с консервативния и разпознаваем от години дизайнерски език на BMW M4, Lexus RC F изпъква сред тълпата, за което му помага и 5.0-литровия атмосферен V8 двигател под предния капак. Моторът има четири разпределителни вала и е единственият атмосферен агрегат в класа на спортни купета, подходящи за ежедневна употреба. За съжаление, той не е нито най-мощният, нито най-шумният в класа.
 
 
fallback
  • #18
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    "Швабен тези имена не звучат особено японски. Прилагането на този цикъл показва само едно, добри са по копирането и до там. "Ха-ха, е немците като са такива оригинални изобретатели, защо чакат все на японците да го направят първи и после евентуално да си купят технологията от тях, да не кажа изкопират?
  • #17
    анонимен ( преди 7 години )
    "ДВГ от цикъл на Аткинън в цикъл на Ото. Тая технология лоените немски мозъци още не са успели да я осмислят, какво остава да я разработят и приложат серийно.. "Швабен тези имена не звучат особено японски. Прилагането на този цикъл показва само едно, добри са по копирането и до там. Гледаме им сеира във всички състезания...
  • #16
    Анонимен ( преди 7 години )
    Леле тука какви деца пишааат, хаха "по-тузарски"
  • #15
    do dolniq ( преди 7 години )
    Nm e ediniza za vurtqsht moment, a za moshtnost e WATT (1 kW = 1.36 konski sili)
  • #14
    До: Владо ( преди 7 години )
    Владееее, ***, от кога конските сили са единица за мощност ? Нещо голем го вадиш и го дървиш май :))) Конските сили са за такива *** като теб, от детската градина :) Аз да те светна, има една мерна единица Nm която е основната и важната, конските сили са децата от детската градина ;) .. само ей тъй на да ти кажа, да не пишеш глупости :)
  • #13
    @ ( преди 7 години )
    HORSEPOWER SELLS CARS , TORQUE WINS RACES Carroll SHELBYONLY In A Ford !!!
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    Щом Джеръми Кларксон е казал нещо лошо за Лексуса значи е точно обратното :Д и ми става мъчно за теб!
  • #11
    На дошо брат му ( преди 7 години )
    Само като се сетя чочо Джеръми Кларксън какво каза за Лексуса и ми става мъчно за него :Д
  • #10
    Анонимен ( преди 7 години )
    Безспорно М4 е по-голям спортист от RC F и с малко го бие в ускорение, спиране и т.н., но Лексуса е по луксозен, красив и по тузарски. Доста са различни като концепция и двигател.
  • #9
    Владо ( преди 7 години )
    сладури, разликата между конските сили на американските модели в Америка и Европа идва от стандарта SAE и DIN, а не защото колите в Америка са по-мощни и обратното. Единия стандарт е мощност на колелата в което има повече загуби. 0889325661 може да ме ползвате да ви съгласувам статиите за да не пишете такива измислици. Хората ще останат със погрешно впечатление - неоснователно!
fallback
Последни