Любовта ни към V8 двигателите започна много, много отдавна. Чак през 1902 г., когато французинът Леон Левавасьор патентова своя двигател Antoinette V8, който между разполага със система за инжекционно пълнене с гориво. Оттогава всички са луди по звука на V8 моторите, особено в Щатите, където всеки двигател с по-малко от 8 цилиндъра се смята за момичешки.
През 1905 г. Rolls-Royce утвърждават използването на V8 двигатели със своя V-8 Legalimit, а през 1914 г. Cadillac представя първия масово произвеждан V8 двигател, известен и с означението L-Head. Това са и първите стъпки на осемцилиндровия мотор, който все повече компании започват да използват в автомобилите си.
Но докато в САЩ разходът на гориво никога не е бил особен проблем, тъй като цената му е повече от достъпна, V8 моторите така и не се налагат на Стария континент, запазвайки статута си на екзотика. Въпросът е кои са най-евтините автомобили с V8 двигател, които европеецът може да си купи в момента?
И понеже водещото в тази класация ще бъде цената, много култови машини няма да намерят място в нея. Използваме случая, за да ги изброим: BMW F11 550i Touring (75 000 eвро), Mercedes-AMG C63 (76 297 eвро),Audi S6 (76 750 евро), Chevrolet C7 Corvette Stingray ( 79 500 eвро) и Jeep Grand Cherokee SRT (85 000 евро).
Eто и тези, които успяха да се доберат до топ 5:
Ford Mustang GT Fastback (от 43 000 евро)
Половин десетилетие след като е представен в Щатите, най-известният „muscle car” пристига в Европа. Моделът, известен със заводското обозначение S550, е шестата версия на култовия Mustang, но разполага с нещо, което предшествениците му нямат. И не, тук не говорим за плоския колянов вал на Shelby GT350, което не се предлага на Стария континент, а за нещо много по-простичко – независимо задно окачване.
Факт е, че модификацията Mustang SVT Cobra (1999–2004 г.) също има независимо окачване, но останалите версии на модела не разполага с подобна „екстра“. Друга интересна подробност е фактът, че със своите 415 к.с. европейският Ford Mustang с 5.0-литров V8 двигател е с около 20 к.с. по-слаб от американската спецификация на същия автомобил.
Chevrolet Camaro SS (от 45 900 евро)
Въпреки че Chevrolet се изтегли от пазара в Европа, компанията все пак запази част от присъствието си с ексклузивните модели Camaro и Corvette. Позициониран в ценово отношение над Ford Mustang GT, Chevrolet Camaro SS се различава малко от своята американска версия.
Европейският вариант разполага с 450 к.с. и 617 Нм максимален въртящ момент от 4600 об/мин, което е с 8 к.с. по-малко от стойностите, които развива същия 6.2-литров LT1 двигател, но монтиран в американската версия на колата. В сравнение с Mustang, Camaro е по-пъргав, особено ако е оборудван с 8-степенната автоматична скоростна кутия. Разбира се, въпросната трансмисия, известна като GM Hydra-Matic 8L90, се предлага срещу доплащане. В Германия опцията струва 2000 евро, но за тях получавате мигновена смяна на предавките и ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди.
Infiniti QX70S Premium 5.0 (от 70 100 евро)
Единственият кросоувър, който намира място в нашата V8 класация, е Infiniti QX70 във версията S Premium 5.0. Средноразмерният джип се задвижва от V8 двигател на Nissan, който разполага със система за променливо газоразпределение CVTS. Колкото до цената, разликата спрямо QX70 GT 3.0d е точно 17 150 евро.
Припомняме, че QX70 е базиран на второто поколение на Infiniti FX, който дебютира през 2008 г. Това автоматично означава, че поне в своята основа моделът е на 8 години, което вероятно няма да се хареса на хората, търсещи технологии от последно поколение. Друг проблем на модела е значителното обезценяване, с което той е известен на пазара.
Сред положителните черти на Infiniti QX70 безспорно е високото базово ниво на оборудване. Върховата версия Q70S пристига стандартно с 21-инчови алуминиеви джанти, навигационна система с 30 гигабайта твърд диск, аудио система Bose Premium с 11 високоговорителя и много други. Всичко това обаче има своята цена и тук не я измерваме в пари, а в килограми - японското чудовище тежи 2195 кг, а средният разход на гориво е 19.2 л/100 км.
Mercedes-Benz E500 Coupe C207 (от 71 697 евро)
Втората най-възрастна кола в списъка е Mercedes E-Class Coupe. Ако се загледате внимателно, ще видите приликата със старият E-Class със заводско обозначение W212. Нещо повече, C207 E-Class Coupe използва архитектурата на своя предшественик C-Class W204. На това му се казва миш-маш.
Всички знаем, че Mercedes понякога взимат малко странни решения, но що се отнася до двигателите, трябва да сме спокойни. Двуместното луксозно купе пристига с 4.7-литров M278 V8 двигател с 402 к.с. и 600 Нм максимален въртящ момент, който е наличен между 1600 и 4750 об/мин. Максималното ускорение от 0 до 100 км/ч отнема 4.8 секунди.
Когато излиза на пазара през 2007 г., тази кола печели титлата “Най-икономичен модел с V8 двигател”. С изключение на леко безсмисленото отличие, E500 Coupe се различава от по-обикновените версии по спортната си спирачна система с 4-бутални спирачни апарати.
Lexus RC F (от 74 900 евро)
Някои наричат дизайна му недодялан, а други вярват, че Lexus са сътворили колата от бъдещето. Едно нещо е сигурно: Lexus RC F изглежда като нещо, проектирано от извънземен дизайнер. А това винаги е важно, когато искаш да се доказваш на пазара и да привличаш нови клиенти.
В сравнение с консервативния и разпознаваем от години дизайнерски език на BMW M4, Lexus RC F изпъква сред тълпата, за което му помага и 5.0-литровия атмосферен V8 двигател под предния капак. Моторът има четири разпределителни вала и е единственият атмосферен агрегат в класа на спортни купета, подходящи за ежедневна употреба. За съжаление, той не е нито най-мощният, нито най-шумният в класа.
fallback
Коментари ( 18 )
Напиши коментар
-
#18
"Швабен тези имена не звучат особено японски. Прилагането на този цикъл показва само едно, добри са по копирането и до там. "Ха-ха, е немците като са такива оригинални изобретатели, защо чакат все на японците да го направят първи и после евентуално да си купят технологията от тях, да не кажа изкопират?
-
#17
"ДВГ от цикъл на Аткинън в цикъл на Ото. Тая технология лоените немски мозъци още не са успели да я осмислят, какво остава да я разработят и приложат серийно.. "Швабен тези имена не звучат особено японски. Прилагането на този цикъл показва само едно, добри са по копирането и до там. Гледаме им сеира във всички състезания...
-
#16
Леле тука какви деца пишааат, хаха "по-тузарски"
-
#15
Nm e ediniza za vurtqsht moment, a za moshtnost e WATT (1 kW = 1.36 konski sili)
-
#14
Владееее, ***, от кога конските сили са единица за мощност ? Нещо голем го вадиш и го дървиш май :))) Конските сили са за такива *** като теб, от детската градина :) Аз да те светна, има една мерна единица Nm която е основната и важната, конските сили са децата от детската градина ;) .. само ей тъй на да ти кажа, да не пишеш глупости :)
-
#13
HORSEPOWER SELLS CARS , TORQUE WINS RACES Carroll SHELBYONLY In A Ford !!!
-
#12
Щом Джеръми Кларксон е казал нещо лошо за Лексуса значи е точно обратното :Д и ми става мъчно за теб!
-
#11
Само като се сетя чочо Джеръми Кларксън какво каза за Лексуса и ми става мъчно за него :Д
-
#10
Безспорно М4 е по-голям спортист от RC F и с малко го бие в ускорение, спиране и т.н., но Лексуса е по луксозен, красив и по тузарски. Доста са различни като концепция и двигател.
-
#9
сладури, разликата между конските сили на американските модели в Америка и Европа идва от стандарта SAE и DIN, а не защото колите в Америка са по-мощни и обратното. Единия стандарт е мощност на колелата в което има повече загуби. 0889325661 може да ме ползвате да ви съгласувам статиите за да не пишете такива измислици. Хората ще останат със погрешно впечатление - неоснователно!
1 - 10 от 18
първа < 1 2 > последна