fallback

Audi напуска "24 часа на Льо Ман" след 18 години и 13 победи

Германската компания пренасочва усилията си към Formula E и електрическите технологии

Компанията Audi обяви, че в края на този сезон ще се оттегли от Световния шампионат по издръжливост (WEC), част от който е митичното състезание „24 часа на Льо Ман“. По този начин германците поставят края на една епоха, в която пренаписаха няколко правила и се превърнаха във втория най-успешен отбор в историята на Льо Ман, след Porsche.

В официално изявление, публикувано в сряда, от Audi съобщават, че ще концентрират усилията си в шампионата за електрически болиди Formula E, където компанията си партнира с отбора на Abt Shaeffler, както и че ще продължи инвестицията си в Германския шампионат за туристически автомобили – DTM. 
Все още предстои да бъде взето решение относно кампанията на Audi в Световния рали-крос шампионат. Не е изключено германците да напуснат и тези състезателни серии, като продължат да подкрепят частния отбор на EKS, който се ръководи от дългогодишния състезател в DTM – Матиас Екстрьом. 
Шефът на Борда на директорите на Audi – Рупърт Щадлер, коментира: „На път сме да се включим в надпреварата за развитието на електрическите задвижвания. Серийните ни автомобили стават все по-развити в това отношение, а състезателните ни машини трябва да са крачка пред тях, за да оправдаят мотото ни „Напредък чрез технологии.“ 
Слуховете за оттеглянето се оказваха истина 
Първите данни, че Audi обмисля да се оттегли от WEC след 18-годишно участие в престижния шампионат, се появиха в публичното пространство по време на тазгодишното издание на „6 часа на Фуджи“. Мнозина допуснаха това за възможно, оправдавайки решението на германците с гигантската инвестиция и намаляващата релевантност на дизеловата технология в серийното автомобилостроене.
 
Така или иначе, се очакваше, че компанията от Инголщат ще изчака влизането в сила на новите правила и ще напусне шампионата в края на сезон 2017. Правилникът щеше да направи дизеловият прототип R18 e-tron quattro неконкурентоспособен спрямо бензиновите прототипи в кралския клас LMP1. 
“След 18 години в класа на прототипите, които бяха изключително успешни за Audi, е очевидно, че е много трудно да си тръгнем - коментира шефът на моторспорт отдела на германците – д-р Волфганг Улрих, под чието ръководство Audi спечели 13 титли в „24 часа на Льо Ман“. - Audi Sport Team Joest оформи WEC през този период, както не го е правил друг тим в историята. Искам да изразя благодарността си на всички хора в нашия екип, на Райнхолд Йост и неговия екип, на пилотите, партньорите и спонсорите за това изключително успешно сътрудничество.“ 
С оттеглянето на Audi, Porsche и Toyota ще останат единствените заводски отбори в LMP1 през сезон 2017, като за момента няма информация за бъдещ нов участник. 
Краят на една ера 
Audi стартира участието си в шампионата за издръжливост с прототипите R8R и R8C през 1999 г.. Година по-късно германците спечелиха първата си победа с R8, след която последваха две нови - през 2001 и 2002. 
Победната серия бе прекъсната за кратко от Bentley, които доминираха през 2003 г.  
През 2006 г. Audi се превръща в първия производител, който побеждава в Льо Ман с дизелов прототип – R10 TDI. 
След три нови победи, Peugeot разваля комфорта на германците, побеждавайки със своя дизелов прототип през 2009 г., след което Audi се връща на върха с пет поредни победи от 2010-а до 2014-а с машините R15 Plus и R18 Hybrid. 
Оттогава Audi бе преследвана от победна суша в Льо Ман, което съвпадна учудващо с дебюта на братския заводски отбор на Porsche, който спечели последните две издания на митичното френско състезание. Освен това, Audi изпусна и последните две титли в WEC. 
В момента, екипаж #8 с пилоти Лукас ди Граси, Оливър Джарвис и Лоик Дювал се намира на трето място във временното класиране през този сезон, изоставайки с 28 точки от екипаж #2 на Porsche. До края на тазгодишния шампионат остават две състезания – в Шанхай и в Бахрейн.
Тагове: audi
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 7 години )
    То това беше ясно в мига в който Порше решиха да се състезават на Льо Ман. Нямаше как Порше да оставят Ауди да ги бият. Все пак въпреки, че ФВ е собственика на Порше, изпълнителните директори и главните акционери на ФВ са от Порше. Така, че Порше от десетилетия управляват ФВ. Малко се пообъркаха, като решиха и официално да си го закупят, та се наложи да се самоспасяват продавайки се на ФВ, всъщност купувайки се със ФВ.
  • #14
    Aide ( преди 7 години )
    Nqmam simpatii kym nqkoq marka, nqmam jelanie i da sporq, no stani advokat, sydiq, prokuror, .... i togava razdavai prisydi i vzemai resheniq kogo da zakrivame, kogo da globqvame.
  • #13
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Закриваме, това правим. Глобяваме и вкарваме в затвора за престъпления срещу човечеството. ВАГ сами си признаха, че ако трябва да платят обезщетения в Европа каквито в щатите, директно ще фалират.
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    НА VW са 40 пъти над нормите на всички останали над 80 !!!!!и ко праим ?
  • #11
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Дизелите на ВАГ имат над 40 пъти по-високи канцерогенни емисии от позволените от стандарта в щатите. Това самите те си го признаха и се съгласиха да си изкупят обратно канцерогенните тракалници поради неспообност да ги вкарат в нормата. Това е прецедент в автомобилната история. Да ми твърдите че дизелите им били най-чисти е абсолютно малоумие.
  • #10
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    ВАГ са една от основните причини европейките стандарти да толерират дизелите. Некадърността им и нежеланието им да развиват чисти технологии като хибридните. Съответно са виновни за масовото навлизане на дизелите в Европа, което е резултат от толериращите ги регулации. Дори и за това че Хонда и Тойота продават дизели в Европа, са виновни ВАГ. Хонда и Тойота НЕ продават дизели в щатите и Япония, защото регулациите там ги правят безсмилени.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Кога са най-чисти дизелите на VW, по време на тест с пълен резервоар Ad Blue;?
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    пак питам само VW ли произвеждат дизели ?при това е доказано , че техните са най -чистия въпреки американския финт , който им врътнха !
  • #7
    Дошо ( преди 7 години )
    Не десетки а стотици хиляди.В Европа годишно от респираторни заболявания умират 460 000човека.
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 7 години )
    Ха-ха, на вагонетките им трябваха 20 години за да им уврат лоените мозъци че дизела е безперспективна технология. Албанските реотани са си направо бързонагряващи в сравнение. Жалко само че от канцерогенните им "технологии" годишно умират десетки хиляди невинни хора по света.
fallback
Последни