fallback

Land Rover Freelander /Ленд Ровер Фрилендър

+ добро пространствено оформление, мощен двигател, добри амортисьори- недобра приложимост при трудни терени, неудобни седалки, слаби спирачки, лошо отопление, недобро качество на изработката

История на модела 01/1998 - начало на серийното производство на модела, с пет и три врати, с нормален покрив и с гюрук, 2,0-литров, дизелов двигател, 71 kW / 97 к.с., 1,8 -литров бензинов мотор с 88 kW и 120 к.с. 08/2000 – нов, 2,5 -литров, 6-цилиндров, бензинов двигател, 130 kW / 177 к.с. 10/2000 – нов, турбодизелов двигател с директно впръскване Td4, 82 kW / 112 к.с., мощността на 1,8-литровия бензинов двигател бива редуцирана на 86 kW /117 к.с. 08/2002 – модификации на моделите, нови варианти в обзавеждането на автомобилите Ленд Роувър Фрилендър не принадлежи към групата на британските експортни шлагери. На пръв поглед Фрилендерът е мощен офроудър от най-добро качество. Зад този декор се крие автомобил богат на електроника, но с нестабилно и доста чупливо окачване на колелата. Всичко функционира добре само, докато неравният терен не му отнеме маневреността и не изпочупи незащитените му части. Фрилендерът се чувства по-добре на улицата, където амортисьорите ще се погрижат за вашия комфорт. За съжаление твърде малките седалки ще се погрижат това приятно усещане бързо да ви напусне. В допълнение нивото на шума е също доста високо. Набива се на очи, че отоплението не функционира както трябва. Същото може да се каже и за спирачките от първите години на серийното му производство. Може да се спомене и още един малък детайл: моделите с три и пет врати имат една и съща колесна база т.е. разполагат с идентично вътрешно пространство. На якия външен вид на Фрилендера най-добре пасва един от двата дизелови двигатели, най-добре Td4. Той е произведен в заводите на BMW и може да бъде квалифициран като надежден. Най-често срещани повреди: Мотор: дефекти, прегрява, необичайни шумове, ангренажни ремъци се късат (при дизела от 1998 г.), дефектиращо турбо (дизел 1998 г.) Електричество: горивната помпа е дефектна или електрическия прекъсвач е изгорял (производство 1998 и 1999 г.), дефектиращи имобилайзери, влага пречи на запалването. Повиквания в сервизите на компанията: пукнатини по задната ос ( 1998 г.), възможно счупване на носещите гюрука метални части при модела Softtop от 1999 г.
Тагове:
fallback
  • #7
    krasi ( преди 16 години )
    kajete mi kak da smenia sve6ta zad pompata. stava vapros za dizela.
  • #6
    mitak ( преди 16 години )
    serviza lan rover v pavlovoshefa e gotin tip ako iskash pishi mi na d.v.kostadinov***abv.bg da ti dam koordinatiza po-evtino nqma predstava no na priqtel mu pravi taq intervenciq i ostana dovolen
  • #5
    vili ( преди 16 години )
    pichove namerih si freelender s desen volan niakoi znae li kak i kade se obrashta volana , po evtino razbira se
  • #4
    franseto ( преди 16 години )
    Мерси много, tt!!!
  • #3
    tt ( преди 16 години )
    Коментара на ivoo е много краен. Чак абсолютен *** не е. Има някои особености, свързани най-вече с големите суми за подръжка. Според мен LR (не само Freelander) се купува повече със сърце, отколкото с разум. Land Rover е мания...за което естествено ще трябва да си плащаш повече отколкото за голф или опел.А иначе по темата: много добри дизели, включително и стария L-series дизел на Rover. Бензиновите (4 цилиндровия 1800см3, който също е на Rover)е известен с конструктивния си недостатък на сгобката на гарнитурата на главата и прави проблеми, които в най-лошия случай водят до подмяната му..:):). Лично за мен само дизела е добър вариант. Има още някое друго стряскащо нещо - като раздатъчната кутия, която е от порядъка на 3-4 хиляди лв, при кожодерите от Мото Пфое. В UK съвсем не е толкова скъпа.Друг срещан проблем е теч от уплътнението на задната врата, която се отваря много елегантно, като на спортно купе, с пръплъзване на прозореца надолу.Джипа съвсем не е за тежък офроуд и ако се ползва за такова се чупи, естествено. Всичките му системи като тракшън контрол-а, системата за спускане по наклони HDC действат с електроника през ABS-a и ако ги ползваш екстремно, става мармалад. На асфалта Freelander е изключително комфортен - там и му е мястото. Той принципно е разработван съвместно с Rover, като са правили паралелно и модел на Rover (мисля че беше Pathfinder), който не вижда премиера, поради кризата в Rover Group. Колите на Rover принципно не са лоши, нищо че марката я няма вече.Тя не съществува по-скоро заради маркетингови грешки, според мен.Друго важно е, че през 1994 год. , когато BMW става собственик, проектите тогава за Freelander са изключително добре приети от германците и с леки корекции от тяхна страна модела е пуснат на поточните линии. После става и най-продавания SUV в Европа. С две думи - ако се намери екземпляр, за който си сигурен, че не е издевателствано над него извън пътя, да е със сервизна история и т.н си струва, но това е много трудно на пазара втора ръка.Мога още много да пиша за Freelander..ама май стана дълго..;)
  • #2
    franseto ( преди 16 години )
    Пич, ти тотално ме разочарова! Аз отгодини съ търся подобна кола и тъкмо се бях навил за един от 2000 год., но сега незнам и се чудя за някаква алтернатиза, ако имаш казвай!
  • #1
    ivoo ( преди 17 години )
    Карах го почти 3.5 години.Добър комфорт при возене. Усещанета е характерно за скъпа кола. За периода изминах около 200 х км. Каквоото може да се сети човек че може да дефектира по една кола дефектира. Абсолютен ***, карах го толкова време защото беше лизингов и нямах кой знае какъв избор. Ако някой се колебае ще му кажа - БЯГАЙ ДАЛЕЧЕ
fallback
Последни