+ добро пространствено оформление, мощен двигател, добри амортисьори- недобра приложимост при трудни терени, неудобни седалки, слаби спирачки, лошо отопление, недобро качество на изработката
История на модела 01/1998 - начало на серийното производство на модела, с пет и три врати, с нормален покрив и с гюрук, 2,0-литров, дизелов двигател, 71 kW / 97 к.с., 1,8 -литров бензинов мотор с 88 kW и 120 к.с. 08/2000 – нов, 2,5 -литров, 6-цилиндров, бензинов двигател, 130 kW / 177 к.с. 10/2000 – нов, турбодизелов двигател с директно впръскване Td4, 82 kW / 112 к.с., мощността на 1,8-литровия бензинов двигател бива редуцирана на 86 kW /117 к.с. 08/2002 – модификации на моделите, нови варианти в обзавеждането на автомобилите Ленд Роувър Фрилендър не принадлежи към групата на британските експортни шлагери.
На пръв поглед Фрилендерът е мощен офроудър от най-добро качество. Зад този декор се крие автомобил богат на електроника, но с нестабилно и доста чупливо окачване на колелата. Всичко функционира добре само, докато неравният терен не му отнеме маневреността и не изпочупи незащитените му части. Фрилендерът се чувства по-добре на улицата, където амортисьорите ще се погрижат за вашия комфорт. За съжаление твърде малките седалки ще се погрижат това приятно усещане бързо да ви напусне. В допълнение нивото на шума е също доста високо. Набива се на очи, че отоплението не функционира както трябва. Същото може да се каже и за спирачките от първите години на серийното му производство. Може да се спомене и още един малък детайл: моделите с три и пет врати имат една и съща колесна база т.е. разполагат с идентично вътрешно пространство. На якия външен вид на Фрилендера най-добре пасва един от двата дизелови двигатели, най-добре Td4. Той е произведен в заводите на BMW и може да бъде квалифициран като надежден. Най-често срещани повреди: Мотор: дефекти, прегрява, необичайни шумове, ангренажни ремъци се късат (при дизела от 1998 г.), дефектиращо турбо (дизел 1998 г.) Електричество: горивната помпа е дефектна или електрическия прекъсвач е изгорял (производство 1998 и 1999 г.), дефектиращи имобилайзери, влага пречи на запалването. Повиквания в сервизите на компанията: пукнатини по задната ос ( 1998 г.), възможно счупване на носещите гюрука метални части при модела Softtop от 1999 г.