fallback

10-те най-големи грешки при шофирането

Какво не бива да правим, докато сме зад волана

Всички сме наясно колко е важно да се сменя редовно маслото, ремъците или износените гуми на автомобила. За да ни служи вярно той, трябва да го поддържаме. Има обаче редица действия, които съзнателно или несъзнателно повечето шофьори правят ежедневно и с това увреждат своята машина. Резултатите от тях могат да доведат до сериозни ремонти. Ето 10-те най-често срещани грешки на хората зад волана.Оставяне на ръката върху лоста за скоростиАко не сте водач, който обича да сменя често предавките, няма никаква причина ръката ви да стои върху лоста за скорости. Тя осигурява единствено по-голяма тежест върху втулките и синхронизаторите на трансмисията, като ги износва допълнително. Затова веднага след като смените предавките, поставяйте ръката си на волана.Неизползване на ръчната спирачкаПренебрежителното отношение към ръчната спирачка води до това, че цялата тежест на автомобила в спряло състояние е върху заключващия механизъм на скоростната кутия. А той е едно малко парче метал в трансмисията. С времето този елемент се износва и в един момент излиза от строя. Затова използвайте ръчната спирачка при всяка възможост. Не е толкова сложно.Превозване на излишен товарКолкото по-лек е един автомобил, толкова по-добре за него. Това не означава, че трябва да изхвърлите шумоизолацията и задните седалки, но пък е добре да премахнете всяка излишна тежест от него. Всеки допълнителен килограм влияе на разхода на гориво и на управляемостта, а също така натоварва излишно окачването и спирачките. Затова е добре в автомобила да има само предмети, които наистина са необходими.Поддържане на малко гориво в резервоараВярно е, че един цял резервоар бензин си е сериозна сума за мнозина и голяма част от водачите предпочитат да сипват по 10-ина литра. Това обаче в крайна сметка води до скъпоструващ ремонт. Съвременните горивни помпи се охлаждат от заливане с течност и по-малкото количество гориво довежда до бързото им прегравяне и износване. Пълен поне на ¼ резервоар ще предотврати това.Рязко ускоряване и спиранеТук нещата са елементарни – да даваш газ е забавно, но се увеличава разходът на гориво. Внезапното спиране понякога е необходимимо, но то износва накладките и дисковете. Затова гледайте внимателно напред и се опитвайте да предугаждате ситуациите на пътя от рано. Това е най-добрата стратегия.Форсиране на незагрят двигателНе е лошо да оставите студеният двигател да работоти на празни обороти няколко минути. Това му помага да загрее, което съответно подобрява рециркулацията на маслото. Често обаче шофьорът се изкушава да подава газ, като се надява така да вдигне температурата по-бързо. Звукът, издаван от мотора, може да ви харесва, но резките промени в температурата увреждат неговите части. Вашият двигател ще работи по-добре, ако му дадете шанс сам да загрее до необходимата температура.Непрекъснато натискане на съединителяСедите на светофар и докато чакате да светне зелено, държите натиснат съединителя, тъй като искате да потеглите по-бързо. Само че това уврежда скоростната кутия и най-вече самия съединител, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо. Това в един момент може да доведе до отказ на цялата система.Превключване от задна на първа в движениеКогато се опитвате да паркирате, обикновено се налага да правите няколко маневри. Често се случва при движение назад, да се наложи да включите първа скорост, докато автомобилът е още в движение. Това е адски вреден навик, от който бързо трябва да се отървете. Подобни действия натоврват трансмисията и съответно я увреждат. Затова сменяйте предавката – от първа на задна или обратното, едва когато се убедите, че колата е напълно спряла.Използване на спирачките при спусканеАко ви се струва, че спускането по голям наклон е опасно, непрекъснато държите крака си върху спирачката, за да можете да спрете във всеки един момент. Това натоварва спирачата система, като износва дисковете и накладките. Далеч по-удачно е да превключите на по-ниска предавка и така двигателят ще подпомогне спирането. Това е далеч по-ефективно от непрекъснатото натискане на спирачката.Игнориране на индикаторитеМнозина игнорират някои звуци като скърцане, тропане и други, които издава автомобилът им. Те обаче често показват, че има някакъв проблем. В редица случаи на таблото светва някоя от лампите, което вече е повод за притеснение. В такъв случай не се колебайте, а се обърнете към сервиз, където ще установят дали действително има проблем. И ако такъв съществува, ще го оттстранят.Факт е, че особено шофьорите с по-голям стаж трудно могат да се избавят от вредните навици, но независимо от това колко време прекарвате зад волана, във ваш интерес е да се грижите за автомобила, за да не харчите пари за ремонт. Затова, ако сте познали някой от своите навици в описаните по-горе, помислете, че можете да спестите пари, като го премахнете. Това всъщност е най-добрата мотивация в случая.Снимки: Autonews

Тагове:
fallback
  • #10
    аман ( преди 8 години )
    Според мен най-големите грешки са надценяването на възможностите /собствените на водача и на автомобила му/, високата скорост, неспазването на дистанция, незачитането на правата на другите на пътя и най-вече постоянното бързане при шофиране.
  • #9
    @ ( преди 8 години )
    Felacio po vreme na shofirane - ZA ili protifff ???
  • #8
    RRE435i do e46 ( преди 8 години )
    Kolega po princip te podkrepiam za6toto znae6 4e istinata idva ot Germania,no ne se pali taka na pu6a4ite,4e kakto si 127 kilograma,karotidata ti e na maksimum 0.8 mm dalbo4ina i da ne si zamine6 zaradi edinia dim
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това с ръката на скоростния лост е такава тъпотия, че не знам кой *** може да напише такава глупост? Не вярвам някой да виси с цялата си тежест върху лоста, да не споменаваме че при някой автомобили превключването на задна предавка изиска много силен натиск на лоста на доло. като се има предвид че май вече всички коли имат подлакътник, който обира тежеста на ръката нямаше нужда от този съвет.
  • #6
    e46 ( преди 8 години )
    Аз не пуша цигари ами само лула или пура и то много рядко.Най мразя пушачи обаче.Няколко пъти в ресторант като ида съм правил скандали за тва да не им дишам пишаците а веднъж даже един го овъргалях по земята малко и го размятах щото беше егати наглеца.Така че пушачите да си правят сметката на какви може да попаднат като мен аз съм 127 кила дето да ги потрошат за единия дим.
  • #5
    Пушача ( преди 8 години )
    Пушачите са много разсеяни,Сериозно ли бе?Аз от 23 години пуша,от 15 години карам,имам само една катастрофа и точно в този момент на катастрофата не пушех.Ай ся ми обясни как така се е случило баш като не пуша да се блъсна.Кое ме е разсеяло?
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако държите бързо да загрее мотора палете и тръгвайте без да подавате много газ, а съвсем леко! На място колата бавно загрява и скапва двигаттеля, защото има лошо мазане. Маслената ппмпа не работи оптимално. В големите студове може да е оставите да поработи 30-40 сек. на място да "разбие" маслото както казват или най точно да го прекара няколко пъти през тръбите и тогава потегляйте!
  • #3
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ръчната спирачка през зимата може да ви остави някъде. Случвало ми се е. Просто замръзва и сте до там. Чакате да омекне времето, за да тръгнете. Тъпо нали. Отивате на ресторант и не може да тръгнете след няколко часа. Или сте някъде на хотел и сутринта не може да си тръгнете. Така, че някой съвети не са съвсем правилни. Колата ми е автоматик и лоста за скоростите е електронен, а не механичен. Пак ли увреждам скоростите,ако си държа ръката на него?Колата загрява най-бързо в движение,а не на място
  • #2
    v1per ( преди 8 години )
    Неизползване на ръчната спирачка - каква *** снимка сте сложили само?!?! Да дизползвам ръчната спирачка когато съм на D предавка с автоматична кутия ли?
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    Един от най вредните навици е да караш и пушиш. Пушачите са много разсеяни, влиза им дим в очите, пада им огънчето, не карат а се занимават с глупости.
fallback
Последни