fallback

10-те най-големи грешки при шофирането

Какво не бива да правим, докато сме зад волана

Всички сме наясно колко е важно да се сменя редовно маслото, ремъците или износените гуми на автомобила. За да ни служи вярно той, трябва да го поддържаме. Има обаче редица действия, които съзнателно или несъзнателно повечето шофьори правят ежедневно и с това увреждат своята машина. Резултатите от тях могат да доведат до сериозни ремонти. Ето 10-те най-често срещани грешки на хората зад волана.Оставяне на ръката върху лоста за скоростиАко не сте водач, който обича да сменя често предавките, няма никаква причина ръката ви да стои върху лоста за скорости. Тя осигурява единствено по-голяма тежест върху втулките и синхронизаторите на трансмисията, като ги износва допълнително. Затова веднага след като смените предавките, поставяйте ръката си на волана.Неизползване на ръчната спирачкаПренебрежителното отношение към ръчната спирачка води до това, че цялата тежест на автомобила в спряло състояние е върху заключващия механизъм на скоростната кутия. А той е едно малко парче метал в трансмисията. С времето този елемент се износва и в един момент излиза от строя. Затова използвайте ръчната спирачка при всяка възможост. Не е толкова сложно.Превозване на излишен товарКолкото по-лек е един автомобил, толкова по-добре за него. Това не означава, че трябва да изхвърлите шумоизолацията и задните седалки, но пък е добре да премахнете всяка излишна тежест от него. Всеки допълнителен килограм влияе на разхода на гориво и на управляемостта, а също така натоварва излишно окачването и спирачките. Затова е добре в автомобила да има само предмети, които наистина са необходими.Поддържане на малко гориво в резервоараВярно е, че един цял резервоар бензин си е сериозна сума за мнозина и голяма част от водачите предпочитат да сипват по 10-ина литра. Това обаче в крайна сметка води до скъпоструващ ремонт. Съвременните горивни помпи се охлаждат от заливане с течност и по-малкото количество гориво довежда до бързото им прегравяне и износване. Пълен поне на ¼ резервоар ще предотврати това.Рязко ускоряване и спиранеТук нещата са елементарни – да даваш газ е забавно, но се увеличава разходът на гориво. Внезапното спиране понякога е необходимимо, но то износва накладките и дисковете. Затова гледайте внимателно напред и се опитвайте да предугаждате ситуациите на пътя от рано. Това е най-добрата стратегия.Форсиране на незагрят двигателНе е лошо да оставите студеният двигател да работоти на празни обороти няколко минути. Това му помага да загрее, което съответно подобрява рециркулацията на маслото. Често обаче шофьорът се изкушава да подава газ, като се надява така да вдигне температурата по-бързо. Звукът, издаван от мотора, може да ви харесва, но резките промени в температурата увреждат неговите части. Вашият двигател ще работи по-добре, ако му дадете шанс сам да загрее до необходимата температура.Непрекъснато натискане на съединителяСедите на светофар и докато чакате да светне зелено, държите натиснат съединителя, тъй като искате да потеглите по-бързо. Само че това уврежда скоростната кутия и най-вече самия съединител, тъй като дисковете му се търкат в един друг, а жилото се износва по-бързо. Това в един момент може да доведе до отказ на цялата система.Превключване от задна на първа в движениеКогато се опитвате да паркирате, обикновено се налага да правите няколко маневри. Често се случва при движение назад, да се наложи да включите първа скорост, докато автомобилът е още в движение. Това е адски вреден навик, от който бързо трябва да се отървете. Подобни действия натоврват трансмисията и съответно я увреждат. Затова сменяйте предавката – от първа на задна или обратното, едва когато се убедите, че колата е напълно спряла.Използване на спирачките при спусканеАко ви се струва, че спускането по голям наклон е опасно, непрекъснато държите крака си върху спирачката, за да можете да спрете във всеки един момент. Това натоварва спирачата система, като износва дисковете и накладките. Далеч по-удачно е да превключите на по-ниска предавка и така двигателят ще подпомогне спирането. Това е далеч по-ефективно от непрекъснатото натискане на спирачката.Игнориране на индикаторитеМнозина игнорират някои звуци като скърцане, тропане и други, които издава автомобилът им. Те обаче често показват, че има някакъв проблем. В редица случаи на таблото светва някоя от лампите, което вече е повод за притеснение. В такъв случай не се колебайте, а се обърнете към сервиз, където ще установят дали действително има проблем. И ако такъв съществува, ще го оттстранят.Факт е, че особено шофьорите с по-голям стаж трудно могат да се избавят от вредните навици, но независимо от това колко време прекарвате зад волана, във ваш интерес е да се грижите за автомобила, за да не харчите пари за ремонт. Затова, ако сте познали някой от своите навици в описаните по-горе, помислете, че можете да спестите пари, като го премахнете. Това всъщност е най-добрата мотивация в случая.Снимки: Autonews

Тагове:
fallback
  • #20
    e46 ( преди 8 години )
    Мери си приказките момче да не си развалим приятелството
  • #19
    RRE435i ( преди 8 години )
    Hora,kak ne vi e sram tolkova lesno da badete manupulirani.Ne vijdate li 4e E46 e Do6o.To tova e po prozra4no ot vodata na karibite
  • #18
    subaru ( преди 8 години )
    беемве не е кола, беемве е диагноза :)
  • #17
    e34 ( преди 8 години )
    е46 - 127 кила сополи и лаина
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нещо което е пропуснато е да си пущате климатика поне 15 мин. веднъж в седмицата, ако искате да имате климатик. Независимо от сезона го правете иначе рискувате връзките на цялата инсталация да останат на сухо и фреона да отиде в атмосферата. В системата има специално масло, което е смазва по време на работа, акогато не работи дълго време маслото се утаява.
  • #15
    e46 ( преди 8 години )
    Първо вече карам ауди S8 от 97.И до всички дето говорят не мисля че има човек дето да ме набие аз съм 127 кила фитнес човек и съм бивш борец. Имам и много приятели подобни на мене дето са ми зад гърба. Да ви е ясно
  • #14
    Bahura ( преди 8 години )
    До Е46 - поредния, който доказва беемвистите какви тежки *** сте...
  • #13
    Big Mistake ( преди 8 години )
    .Vzehte da zasiagate moralnata strana i povedenie , otkolkoto tehnicheskata strana na shofiraneto .
  • #12
    Иво ( преди 8 години )
    Ти тая кола няма да я караш 1000 години я.....
  • #11
    Enzo ( преди 8 години )
    Професията ми е такава, че непрекъснато ме среща с ***-юнаци, като теб... почти в 100% от случаите са с Е46 - дръгел на 100 години, чиято връзка с марката е останала само емблемата. Най-интересно ми е било винаги как се ежат на всички и по всякакви *** поводи влизат в "схватки"... и когато не си преценят силиците и изядат боя, абсолютно задължително отиват да пискат в милицията! В 10 от 10 случая Те инициират проблема и Те са тези, които, като изядат боя, отиват да пускат жалби, еваала!
fallback
Последни