fallback

Новата Laguna Coupe ще има система за завиване на 4-те колела

Четири завиващи колела (Four-wheel-steering - 4WS) е една от онези технологии, които бяха представяни през 80-те години, но така и не успяха да се наложат.

Тя беше монтирана на някои от спортните модели на Nissan през 90-те години, но по-високата цена и допълнителната тежест в автомобила спечелиха сравнително малък брой фенове на 4WS. За тях беше ясно, че предимството, което системата осигурява, носи леко намаляване на онзи ефект при завой, който се описва като "недозавиване". Renault не са се отказали от тази концепция и планират нова версия, която се нарича Active Drive и ще дебютира на борда на новата Laguna Coupe на автомобилния салон в Женева следващия март. Инженерите на Renault сега използват компютър за мониторинг на необходимостта от завиване, скоростта на автомобила и движещата сила на всеки 10 милисекунди. С помощта на компютъра се уточнява и точният ъгъл на завиване на задните колела. В Renault са толкова убедени в предимствата на новата си система, че екипирали една Laguna седан с Active Drive и я изправили срещу Porsche Boxster в серия от слалом изпитания. За да стане тестът независим, се обадили на тест пилоти от Еvo magazine да пробват колите. Завиването било "много по-директно", а "недозавиване" изобщо липсвало. Реното успявало да мине слаломите с конкурентна на Boxster-а скорост и пъргавина, въпреки предното си предаване и дизеловия си мотор. Системата 4WS вероятно ще се промъкне и в други модели на френската компания, а ако е наистина толкова добра и други производители ще предложат нещо конкурентно.
Тагове:
fallback
fallback
Последни