fallback

Най-желаните автомобили на старо в централна Европа

Най-търсеният употребяван автомобил в средна Европа има сребърен или сив цвят, пет врати, бензинов двигател и струва около 6 000 евро.

Това е извод направен от изследване на групата AAA AUTO, която има представителства и може да обобщи данните от пазара с употребявани автомобили в пет страни – Чехия, Полша, Словакия, Унгария и Румъния. Най-желаните марки на пазарите за стари автомобили в тези страни са Skoda, Renault, Ford, Opel и Peugeot. „Трябва да се каже обаче, че между изследваните страни има доста значими разлики” казва шефът на автобазара AAA Auto в Чехия, Петр Ванечек (Petr Vaněček). Например в Унгария най-търсената марка е Suzuki, която се произвежда в страната, естествено в Румъния това е Dacia, а в Чехия и Словакия - Skoda.Има разлики и в най-харесваните цветове. В Чехия и Словакия това е сребърния цвят, след него е червения. В Унгария червеното не се търси, но за сметка на това има интерес към черния цвят, който не е интересен за чехи и словаци. Поляците и румънците харесват много синия цвят и това го изкачва в цялото изследване на второ място след сребърния. Има сериозни разлики и в отношението към дизеловите двигатели. В Румъния те са предпочитани, като 49% от всички употребявани автомобили закупени от ААА Auto са били с дизелови двигатели. Този процент е значително по-малък в съседна Унгария – само 16%. В Чехия дизелови са били 30% от закупените стари автомобили от ААА Auto, в Словакия 26% и в Полша 19%. Все пак и в петте страни интереса към дизеловите автомобили расте. Употребявани автомобили на най-малко години се купуват в Румъния. Това е така заради данъчната политика на страната, която облага доста по-високо по-старите коли. В Румъния 34% от всички закупени на старо автомобили са на възраст до 3 години. За Полша и Чехия този процент е 18%, в Унгария 16% и в Словакия 12%. Най-много комби автомобили се закупуват в Чехия – 20% от всички закупени на старо автомобили са с каросерия комби, в Унгария комби автомобилите са само 10%. В Румъния се купуват най-много седани в сравнение с останалите 4 страни – 27%. Във всичките пет средноевропейски страни най-търсени са автомобилите хечбек с пет врати.
Тагове:
fallback
  • #32
    daysofgrace ( преди 12 години )
    ти карал ли си 7ма серия някога
  • #31
    kaycata ( преди 13 години )
    тез японски щайги хич не ми ги хвалете!!!какъв мерцедес сложи зад тойотата 200D на един милион км.От 2 японски пръчки съм се отървал.да не говорим как пестят материали дръпнатите.В колело да се блъснеш и си пътник!
  • #30
    Анонимен ( преди 14 години )
    Abe pi4,vie tezi slujebni AVENSISA,kato ne gi podurjate,kato gi karate kato za posledno i ne smeniate komsumativi,kakvo iska6 da e ve4na(po princip ima tehlogii da se napravi,no niama dalavera)Za BG samo japan mom4e,drugoto e izlagacia.Za srednia klas tova e.BMW,samo 7-ma seria i to bez sniag,samo vurti zadnica,ako vku4i6 blokaja,ne moje da trugne!
  • #29
    ........... ( преди 14 години )
    Имаме два служебни Авенсиса,2003 година. Паднали подкалници и брони,скъсани носачи,конденз във фаровете,скъсани ремъци,са малка част от проблемите!Не,благодаря!
  • #28
    любо ( преди 15 години )
    ще ме питате ,защо тойота.Например една карина gli 2.0,слага в малкия си джоб и трите модела от нейния клас бързина ,икономичност и здравина.А за това колко е широка да не говорим и каква видимост има.А за авенсиса да не говорим,това е най доброто на пазара в момента.Ще кажете скъпи са и частите-скъпи ама не се чупи.
  • #27
    Любо ( преди 15 години )
    абе господа,няма какво да спориме,всеки си има мнение.И аз също - карал съм мерцедес,ауди,бмв,тойота и разни други.И стигам до един извод:тези дето правят спагети и минети коли не могат да правят и още аудито и бмвто са много тесни от вътре няма място да се завъртиш и моторите много бързо им клякат.Мерцедеса е много по бавен от колите в неговия клас.Иначе го слагам на второ място, след тойота
  • #26
    Любо ( преди 15 години )
    абе господа,няма какво да спориме,всеки си има мнение.И аз също - карал съм мерцедес,ауди,бмв,тойота и разни други.И стигам до един извод:тези дето правят спагети и минети коли не могат да правят и още аудито и бмвто са много тесни от вътре няма място да се завъртиш и моторите много бързо им клякат.Мерцедеса е много по бавен от колите в неговия клас.Иначе го слагам на второ място, след тойота
  • #25
    Любо ( преди 15 години )
    абе господа,няма какво да спориме,всеки си има мнение.И аз също - карал съм мерцедес,ауди,бмв,тойота и разни други.И стигам до един извод:тези дето правят спагети и минети коли не могат да правят и още аудито и бмвто са много тесни от вътре няма място да се завъртиш и моторите много бързо им клякат.Мерцедеса е много по бавен от колите в неговия клас.Иначе го слагам на второ място, след тойота
  • #24
    Любо ( преди 15 години )
    абе господа,няма какво да спориме,всеки си има мнение.И аз също - карал съм мерцедес,ауди,бмв,тойота и разни други.И стигам до един извод:тези дето правят спагети и минети коли не могат да правят и още аудито и бмвто са много тесни от вътре няма място да се завъртиш и моторите много бързо им клякат.Мерцедеса е много по бавен от колите в неговия клас.Иначе го слагам на второ място, след тойота
  • #23
    joao ( преди 15 години )
    abe bratia balgari stiga sme opluvali tazi onazi kola inacia da vidim nie kakvo pravim ciala evropa ni ze smee vsihki koli sa dobri nie balgarite sme tapanariiiiii vse niakoi ni e vinoven zaradi takiva kato vas gospoda tuk v starata evropa sagaliavat 4e sa ni prieli zasramete se bratia zaxvanete se za rabota ne samo prikazkiiiii
fallback
Последни