Концернът анонсира стратегическа промяна, ориентира се към електрическите автомобили
Германският концерн Volkswagen анонсира стратегическа промяна за автомобилния си бизнес - фокусиране на бъдещите ресурси в разработване на електрически превозни средства и реорганизиране на настоящата гама модели, съобщава германският вестник Handelsblatt, цитиран от Carscoops.Производителят вече обяви желанието си да инвестира милиарди евро в електрически автомобили и системи за автоматизирано управление, стремейки се да изчисти името си след скандала Дизелгейт. В стремежа си да се превърне в световен лидер на пазара на зелен транспорт германският концерн планира да разполага с около 30 екологични модела в гамата си до 2025 година. Целта е към същата година производителят да е реализирал на пазара около 3 млн. такива автомобили.За да бъде обаче изпълнено всичко това, концернът трябва да се лиши от редица от настоящите си дизелови и бензинови машини. Според Handelsblatt близо 40 модела от марките VW, Audi, Porsche, Seat и Skoda ще бъдат спрени от производство.Към момента няма информация кои автомобили ще бъдат ликвидирани, но се посочва, че след промените броят на моделите и модификациите в гамата на концерна, в който влизат цели 12 марки, ще бъде сведен до доста под 300. В момента те са около 350.В плановете за реорганизиране обаче не влиза продажбата на марката Ducati. Това бе анонсирано лично от Рупърт Щадлер, изпълнителен директор на Audi, който обяви, че въпреки появилите се спекулации VW Group и Ducati ще следват общ път."Ducati не е за продан", заявява в официално съобщение Щадлер. И пояснява, че закупеният през 2012 година производител на мотоциклети е повече от успешен. Продажбите за 2015 година достигат 54 800 екземпляра, или с 24% повече спрямо предходната година. "Не само Ducati, нито една от марките на концерна няма да бъде продадена", заяви още германският топ мениджър. Снимки: Ройтерс