Фокс е най-евтиният модел, предлаган от Фолксваген в Европа. Една част от причините за това се крият в производството, което се осъществява в Бразилия. Другата част е в предлаганото спартанско оборудване в базисния модел на Фокс.
Всъщност причината Фолксваген Фокс да се появи в Европа е именно ценовата война започнала при най-малкия клас автомобили. Доскоро Фолксваген предлагаше като свой модел с най-ниска цена в Европа Поло, което се произвежда в Словакия. Появата на автомобили с доста по-ниски цени принуди концерна от Волфсбург да започне да внася на Стария континент автомобил, първоначално предназначен за Южна Америка и произвеждан в Бразилия. Интересно е да се знае, че Фокс се произвежда в същия завод на Фолксваген, който и до днес произвежда Пасат модел 1984 г., а също и Голф от още по-далечната 1982 г. С Фокс обаче Фолксваген определено постигна успех, защото колата макар и с много бедно стандартно обзавеждане, е съпоставима с Поло, има свои предимства и не изглежда като беден роднина. Причина за това е, че при версията предназначена за продажби в Европа се използват много части разпространени в другите модели на Групата Фолксваген. Базисният двигател е добре познатия трицилиндров с обем от 1.2 литра, който се монтира на Шкода Фабия, Фолксваген Поло и на Сеат Ибиза. Въпреки тези общи черти трябва да се каже, че Фолксваген Фокс има свой собствен стил. Купето му е със 7 см по-късо от това на Поло, но за сметка на това е с 8 см по-високо. Това позволява на пътуващите да имат чувството, че се намират в по-просторна кола. Фокс е предназначен само за 4 пътници и това определено е плюс в сравнение с някои южнокорейски или японски автомобили с подобни размери, които се мъчат да поемат по 5 пътници.
Пътуващите на задната седалка двама души се чувстват удобно и имат достатъчно място за коленете си, а също и над главите си. Фокс се държи доста стабилно на пътя и дори при по-остри завои не дава повод да се мисли за него като за мини автомобил. Трицилиндровият двигател дава достатъчно сила на автомобила. Има и възможности за по-динамично каране, но това естествено веднага се отразява на разхода на гориво, който при подобно управление може да надхвърли давания от производителите разход с повече от литър. За добрите впечатления от Фокс помага и доста качествената изработка. Обратно, негативни оценки предизвиква много бедното базисно обзавеждане и скъпите екстри. Засега Фолксваген Фокс се произвежда само във версия с три врати. Размерите на автомобила са: дължина 3828 мм, широчина 1660 мм и височина 1544 мм. Колесната база на Фокс е 2465 мм. Автомобилът достига максимална скорост от 148 км/час и има комбиниран разход от 6.1 литра на 100 км.