Японската компания Honda е готова с двигател от ново поколение, твърди изданието AutoGuide, базирайки се на чертежи от патентното ведомство на азиатската държава.Според информацията на сайта двигателят има система за деактивация на част от цилиндрите, както и бутала с различна височина, благодарение на които предлага променлив обем.Както пояснява AutoGuide, новият четирицилиндров двигател, поне на теория, може да предложи 15 версии с различен работен обем. Това е възможно именно благодарение на буталата, чиято височина може да бъде различна, както и на системата за деактивация на цилиндрите.Подобна гъвкавост е непосилна за настоящия 2,0-литров мотор на Honda, който има четири цилиндъра с обем по 0,5 литра и може да бъде конструиран в едва четири разновидности - с обем 0,5, 1,0, 1,5 или 2,0 литра.Въпросните бутала с различен размер ще позволяват на компанията да спести значителна сума по отношение на развитието на мотора, твърди още AutoGuide. И пояснява, че чертежите от патентното ведомство представят адаптиране на новата технология в редови мотори с 2, 3 и 4 бутала, както и при V6 агрегати.Очаквайте подробности