fallback

Honda патентова двигател от ново поколение

Моторът е с бутала с различна височина

Японската компания Honda е готова с двигател от ново поколение, твърди изданието AutoGuide, базирайки се на чертежи от патентното ведомство на азиатската държава.Според информацията на сайта двигателят има система за деактивация на част от цилиндрите, както и бутала с различна височина, благодарение на които предлага променлив обем.Както пояснява AutoGuide, новият четирицилиндров двигател, поне на теория, може да предложи 15 версии с различен работен обем. Това е възможно именно благодарение на буталата, чиято височина може да бъде различна, както и на системата за деактивация на цилиндрите.Подобна гъвкавост е непосилна за настоящия 2,0-литров мотор на Honda, който има четири цилиндъра с обем по 0,5 литра и може да бъде конструиран в едва четири разновидности - с обем 0,5, 1,0, 1,5 или 2,0 литра.Въпросните бутала с различен размер ще позволяват на компанията да спести значителна сума по отношение на развитието на мотора, твърди още AutoGuide. И пояснява, че чертежите от патентното ведомство представят адаптиране на новата технология в редови мотори с 2, 3 и 4 бутала, както и при V6 агрегати.Очаквайте подробности  

Тагове:
fallback
  • #15
    Пацо ( преди 7 години )
    Хонда творят както винаги. Това, че са доста недооценени от клиентите е отделен въпрос. Те са и първите, които патентоват и изкарват на бял свят най-стабилната и гъвкава система за газоразпределение VTEC. Използват я от 92-ра година до ден днешен. Тогава другите автомобилни производители са считали това за невъзможно и дори е имало подигравателни коментари :)
  • #14
    Анонимен ( преди 7 години )
    За сенокосачки,помпи и Дошовци става!
  • #13
    ... ( преди 7 години )
    Тея инженери там много здраво бачкат,ама си трябва и малко развлечение. Я някой да им преведе коментарите и да им ги прати,да се посмеят малко хората и да поработят с нови сили след това. Гошко от Чепръчене ще прави разбор за иновативен и патентован двигател на Хонда,който дори още не е произведен. Смях в залата. Един ден като излезне двигателя и ще има "аааааааааа така ли било бе,аз в началото за друго се сетих"
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    много ми е интересно как ще натикат тия 15 версии в твоя двигател на хонда v-1 hahahahahahahh, или са 15 версии на един и същи блок, така може
  • #11
    Анонимен ( преди 7 години )
    пак ще си говорим, статията е неправилно написана v-1 , говорим за пестене на суми и икономий
  • #10
    v-1 ( преди 7 години )
    Стара технология, само дето тук се говори за различни бутала в един двигател, а не да сменят буталата на блока и да постигнат друг обем. Ей много сте отворени всичките форумни "порфесори" и всички сте много голеи на приказки. А това, ще бъде новост след като Хонда го направят да работи ефективно и балансирано, хората разбират какво правят не ги мислете.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    ще ползват два колянови с различен ход,но един и същи блок, вала с по късия ход ще слагат дългите бутала да компенсират височината,а вала с по големия ход слагат по къси бутала, така се променя обема, а също ще променят диаметъра на цилиндрите така ще получат доста повече обеми от един блок, но това нее нещо ново.
  • #8
    vel_co ( преди 7 години )
    Преди около 25г Хонда патентоваха овални бутала за повече мощност при мотоциклетите. Първоначално си представях елипса, но когато разбрах, че овалът всъщност е формата на лекоатлетическия стадион, стана ясно защо имаха проблеми с уплътнението на сегментите. Овалите бяха подредени по дължина (никаква компактност). И безславно тази конструкция потъна в историята...
  • #7
    vel_co ( преди 7 години )
    На първата схема челата на буталата са различно дебели, ясно. На втората обаче колената на коляновия вал са различно дълги и то в ред 1-4-2-3, което е неприемлив ред на работа на цилиндрите. Успех в балансирането на такъв вал и такъв двигател въобще!
  • #6
    vel_co ( преди 7 години )
    Бутала с различна височина постигат същото като мотовилки с различна дължина (всъщност не точно), но какво всъщност се постига? Различна степен на сгъстяване в различните цилиндри или различен ходов обем. Ползата? Чакам тълкувания...
fallback
Последни