fallback

Новият VW Tiguan осигурява достъп навсякъде

Компактният SUV е пораснал на размери и иска да се бори с по-големите

Представяният през 2007 г. Tiguan бе първият опит на Volkswagen в сегмента на компактните кросовъри. Неслучайно и името му бе впечатляващо - хибрид между "тигър" и "игуана", което трябваше да подчертава нестандартния му стил. По това време подобни автомобили все още бяха рядкост, като Nissan тъкмо беше пуснал своя бестселър Qashqai. От тогава немският кросовър се продаде в около 3 млн. бройки и продължава да заема ключови позиции в сегмента. Същевременно обаче се появиха много конкуренти, а на техния фон Tuguan изглеждаше някак си скромно. И логично дойде моментът, в който това трябва да бъде поправено.Налице е вече новото поколение на кросовъра, което имахме възможност да изпробваме. Тестът се проведе в Берлин, както и в неговите околности, където се убедихме в качествата на автомобила. Както и в това какво впечатление прави новият Tiguan на самите германци.Моделът запазва досегашните си пропорции, но вече е далеч по-модерен. Мотото на автомобила е "пропуск за всяко място" и той го оправдава. Можете да избирате между три варианти - градски, всъдеходен и спортен (R-line), като всеки един от тях залага на собствен отличителен дизайн. В същото време имате на разположение огромен брой възможности за персонализация, като избирате сами с какви джанти да е кросовърът или в какви цветове да е каросерията му.Модерното излъчване на кросовъра обаче се съчетава и с познатия от другите нови модели на Volkswagen стил и най-вече с по-големия Touareg. Дори хромираните елементи по каросерията не изглеждат прекалено, както е при някои други автомобили, а са си съвсем на мястото. Не бива да се пропуска факта, че Tiguan е първият кросовър на марката, изграден на модулната платформа MQB. Това естествено доближава модела до познатите Golf и Passat, като едновременно с това е позволило намаляване на теглото. По-малка е и височината на кросовъра - с 33 мм в сравнение с предното поколение, но в същото време клирънсът е увеличен с 11 мм и вече достига 200 мм за всъдеходната версия (при градския вариант той е 190 мм).Използването на MQB води и до други промени - междуосието е със 77 мм по-голямо и това поставя новия Tiguan пред кросовъри като Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson и Mitsubishi Outlander. В същото време е увеличено място в салона. Педантичните германци са пресметнали, че разстоянието между облегалката на шофьора и колената на возещия се зад него пасажер е пораснало с 29 мм, така че определено на задните седалки се пътува по-удобно.Увеличението на междуосието води и до по-голям багажник - 520 литра, което е с 50 литра повече от досега. А ако задните седалки се преместят максимално напред, обемът достига 615 литра. При свалени задни кресла обемът вече е 1600 литра, а ако разстоянието не достига, предната седалка до шофьора се смъква напред. По-голяма е и вратата на багажника.Интериорът на Tiguan е почти изцяло заимстван от последната генерация на Passat. Явно каквото и да са предлагали дизайнерите, те не са посмели да прескочат границата наречена "практичност". Бутоните и различните превключватели са точно там, където очаквате да ги видите. Същевременно ясно си личи, че моделът е ориентиран към младата аудитория, която ще оцени поставянето на USB изход за возещите се отзад пасажери.Мултимедийната система се управлява лесно с докосване на екрана и бързо се съединява със смартфона. Срещу доплащане можете да получите и виртуален панел, както е при последните модели на Audi, като възможностите за неговата настройка са многобройни. Той всъщност представлява пълноценен дисплей, като е възможно циферблатите за скоростта и оборотомера да бъдат намалени, а навигацията - увеличена. Превключването на различните режими с бутон е запазено само за версиите с предно предаване, докато при тези със система 4х4 е поставена специална шайба. Към трите режима - Comfort, Normal и Sport, са добавени още два - индивидуален и екологичен, като при последния могат да се изменят редица параметри като се започне от чувствителността на педала на газта и усилвателя на кормилната уредба, за да се стигне до работата на мигачите и на климатика. Отделно от това може да се изберат настройки за придвижване по лед и сняг.Когато стъпи на сняг, системата веднага задейства електрониката и педалът на газта става доста по-чувствителен, като времето за реакция се намалява. При оф-роуд терен, на какъвто също имахме възможност да изпробваме модела, автоматично се задейства система за спускане - HDC. Технологията 4Motion, с която е оборудван Tiguan, контролира въртящия момент към четирите колела посредством Haldex от пето поколение. Това улеснява взаимодействието на електронните системи, регулира приплъзването, като едновременно с това командва електронния блокиращ диференциал.Като цяло за модела са предвидени общо 8 силови агрегата - 4 бензинови и 4 дизелови. Мощността им варира между 115 и 240 к.с., като в последния случай става дума за 2,0-литровия турбо дизел, предлаган при VW Passat. Освен 7-степенната DSG трансмисия налице са 6-степенна механична скоростна кутия, както и "автомат" със същия брой предавки.На първо време обаче са достъпни единствено 2,0-литрови мотори - бензинов със 180 к.с. и  дизел със 150 к.с., който ние успяхме да тестваме. При него средният разход на гориво е 5,7 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 9 секунди. При движение в натоварен трафик - в самия Берлин, а и около него нашият Tiguan показа 6,5 л/100 км, което си е доста добро постижение за подобен автомобил.Във Volkswagen Tiguan са налице и най-модерните асистенти на водача. Сред тях е система, която следи за пътната маркировка, а в случай на нужда задейства спирачките. Това показва, че в някои случаи спокойно може да се доверите на електронните системи.Като цяло компактният SUV на Volkswagen e станал по-голям и по-добър от своя предшественик. Дизайнът му е по-модерен, а салонът по-просторен. Като добавим по-добрата проходимост, по-икономичните двигатели и допълнителните системи за безопасност, получаваме кола, с която освен че можете да се появите навсякъде и да привлечете внимание, можете и да стигнете до труднодостъпни места. Не е за пренебрегване и фактът, че основните агрегати - двигатели и скоростни кутии, вече са проверени и са доказали своята надеждност. Очакваме да видим и цените, които не са никак маловажни. В Европа те стартират от близо 26 000 евро, но високите нива на оборудване със 7-степенна DSG и система 4Motion вероятно ще струват доста повече.Снимки: Volkswagen

Тагове: volkswagen tiguan
fallback
  • #29
    @ ( преди 7 години )
    Stobe , idealen si e. Kakav sirok bagaznik samo celi 1600 litra obem.kefti da si tovaris tor,jibri,prastina ,pa i edna svinkia barabar sjas svincetata ce vleze.
  • #28
    до: НАДИН ( преди 7 години )
    Много хора не успяват да усетят иронията ти, а и не разбират явно защо си се кръстил НАДИН.
  • #27
    дпа ( преди 7 години )
    При тази марка важи пинципа на отрицателната селекция - което значи, че всеки следващ модел е по жалък от предходния. И колкото е по - скапан толкова повече се рекламира и прехвалва.И съм сигурен, че скоро ще изкезне и лъжата за продажбите им, до сега лъгаха че са екологични - излезна лъжа. После лъгаха че са здрави- по голяма лъжа, сега остана да лъсне и лъжата за продадениете коли и ще си дойде наред всичко. Чудно ми е едно, немците все пак могат да правят коли, но не го правят.
  • #26
    Анонимен ( преди 7 години )
    Поредният *** от VW !!!
  • #25
    НАДИН ( преди 7 години )
    Идеален е!
  • #24
    Анонимен ( преди 7 години )
    Нова радост за сервизите...
  • #23
    Maroho ( преди 7 години )
    Става? ама никой не знае за какво.
  • #22
    Анонимен ( преди 7 години )
    Поредната ширпотреба от Фолк с ваген. Този паркетник, нали не си мислите, че може нещо повече от качване на бордюри и движение по черен път без наклон, коловози и в сухо време. Ако някой си е помислил, че може повече да ходи на лекар!
  • #21
    slow runer ( преди 7 години )
    Тийннн-че.. това което изпробва дедо Кен.,. коли от шоуруума ли са ? Гледаме в тавана и пишем май. Ей този ю-тююб беее... мястото където реалността и физиката нямат значение.
  • #20
    Знаещ ( преди 7 години )
    Безпорно най красивия джип след Туарег. Не им трябваше много на Фолксваген да оглавят лидерството в този клас. Не знам колко е добър извън пътя но ако има по читави то са най вероятно един или два немски джипа.
fallback
Последни