fallback

Германия вади субсидии за електромобили и хибриди

Целта е да се напредне възможно най-бързо с екологичните коли

Снимка: Архив Ройтерс Правителството на германския канцлер Ангела Меркел е постигнало споразумение с производителите на автомобили за съвместни разходи на стойност 1,2 милиарда евро за стимули на продажбите на елетромобили, съобщи Bloomberg. „Купувачите на електромобили ще могат да получават отстъпки до 4 000 евро, които да компенсират високата цена на колата“, заяви финансовият министър Волфганг Шойбле в сряда в Берлин. Германците, които искат да си купят хибридна кола, ще могат да ползват отстъпка до 3 000 евро. Индустрията ще поема 50% от разходите. „Целта е да се напредне възможно най-бързо с електромобилите“, каза Шойбле и допълни, че идеята е отстъпките да могат да се предлагат още следващия месец. Автомобилната индустрия, която е най-големият производствен сектор по приходи в Германия, определя стимулите за ключов фактор заради размера на германския пазар, който генерира близо четвърт от продажбите на коли в Европа. Меркел сигнализира през февруари, че е готова да подкрепи субсидиите, за да се постигне целта от 1 милион електромобили по германските улици до 2020 г., а във вторник е подписала сделката с изпълнителните директори от сектора след седмици дискусии как да се разпредели финансирането. Първоначално бизнесът предложи да поеме 25% от разходите. В Германия са продадени малко над 30 хил. електромобила, които са по-скъпи от конвенционалните модели. Това е съвсем малка част от общо трите милиона коли, които се купуват в Германия годишно. „Автомобилните производители са една от ключовите индустрии и не помага, ако ги оставим съвсем сами“, каза министърът на икономиката и вицеканцлер Зигмар Габриел. Той сравни субсидиите със стимулите, които преди години европейските правителства даваха в името на създаването на групата Airbus. Бизнесът в Германия посочва практиката във Франция, където миналата година правителството предложи 10 хил. евро отстъпка за шофьори, които искат да продадат дизеловите си автомобили на повече от 14 години. В Норвегия пък електромобилите са освободени от ДДС, както и от еднократната екотакса. Има възможност за безплатно зареждане и паркиране и шофьорите на електромобили могат да карат в буслентите, за да избегнат трафика, посочва Bloomberg.Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 8 години )
    Неграмотний, във всеки език има чуждици! Вземи си изясни понятията от българския, че не само не можеш да пишеш, но и се излагаш още повече! Чуждици има, както казах във всеки един език и ползването им не е синоним на незнание на езика,както се опитваш да внушиш. Случаят при теб е много комплециран. Хем си неграмотен, хем се правиш, че си, но колкото повече се правиш, лъсва невежеството ти. Ако си българин, пиши на родния си език, а ако не си си пиши както искаш!
  • #22
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тея смешници що не дават субсидии за "чистите" дизели? Нали до сега лъгаха и манипулираха, че дизелите са най-чисти и икономични и се подиграваха преди години на японците за техните хибриди и ел. коли! Помните ли изказванията на Винтеркорн по отношение хибридите? Защо се обърнаха на 180? Защо започват да следват японците? Индиректно с действията си признават, че за пореден път са били в грешна посока и са водели всички в ЕС към дупката в която сами паднаха. Жалка държава са колония на САЩ.
  • #21
    анонимен ( преди 8 години )
    Защо пък аз да съм учил в училище за Тесла? Какво означава, не се учи?
  • #20
    Alien ( преди 8 години )
    Razbira se , che ne go napravih ,no smenih chantata za da ne mi ya konfiskuvat. Iskam da kazha ,che ot togava izglezhda nishto ne se e promenilo v BG.Izselih se ot BG predi 24godini , smenih si i grazhdanstvoto zashtoto se sramuvam da se narecha bulgarin.A za pisaneto s latinica ima edna duma i tya e FREEDOM .
  • #19
    Alien ( преди 8 години )
    Nikade ne sam spomenal losho za bulgarskiya i kirilitzata.No obidite i poritzanieto sa zadalzhitelni.Tova me nakara da si spomnya za uchenicheskite mi godini.Mislya ,che beshe 84godina kogato byah v tehnikuma.Na kozhenata chanta si byah napisal s himikalka i golemi bukvi AC/DC & Heavy Metal.Edin ot togavashnite daskali zaklet komunist i aktiven chlen na togavashnata BKP mi napravi ostra zabelezhka-"Kakva e taz latinica?Kakva e taz zapadna propaganda?Momentalno da izchistish tiya gluposti!"
  • #18
    култура ( преди 8 години )
    Защо не се изучава в училище Никола Тесла?Защо в Съединените щати фирмата за производство на автомобили се казва "Тесла мотор"?Защо крият,че Никола Тесла е създал магнитния двигател за автомобила и не само?Защо по телевизиите никога не говорят за Никола Тесла, а занимават хората с глупости?Защо ли?Защото глупостта върти света!
  • #17
    Alien ( преди 8 години )
    Vsicki pishem na БЪЛГАРСКИ ЕЗИК , no niakioi izpolvame latinica za izraziavane.Kakvo i e loshoto na latinskata pismenost? Nali uzsme EUROPEйци !
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Сетила се Мара да се побара. Първото което е статията е лъжа, защото Шойбле обяви, че парите са похарчени и тази година и най-вероятно другата също субсидии за екологични автомобили НЯМА да има. Страното в случая е, че пак разиграват двойни стандарти. До сега бяха може би единствената развита държава, която по абсолютно никакъв начин не стимулираха нито производството, нито закупуването на екологични коли. Изкараха им нацапаните със сажди *** на показ и обърнаха палачинката. Нещастници!
  • #15
    Japanese Guy ( преди 8 години )
    Germantzite sa avangardna tehnicheska natziya.Imat nuzhniya potentzial za da realizirat planovete si i da navaksat izostavaneto v EV i HV.VARTA proizvezhda edni ot nay-dobrite baterii i zaryadni ustroystva.69godina kogato americantzite stapiha na lunata byaha imenno s baterii na VARTA.
  • #14
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Голяма работа са дойчовците, ама само на приказки. От всеки един немски хибрид или електромобил, немският производител е на загуба. Печалба правят само японците, корейците или китайците които доставят батериите и силовата електроника. Любимият канцерогенен дизел е технологичното блато в което сами се набутаха. Ама като им е толкова акъла, сега да си носят последствията.
fallback
Последни