fallback

Дизел на газ?!

Тези системи стават все по-популярни, произвеждат ги в България

Или бензин с газова уредба, или дизел. Това обикновено са възможностите пред търсачите на икономичен откъм разход на гориво автомобил втора ръка. Съществува обаче една по-непопулярна опция - дизел на газ. Става въпрос за система на пропан-бутан, която се поставя на дизелови двигатели. Най-новите такива продукти бяха представени на специализираното изложение GasShow 2016 Варшава, на което участваха и български производители. Те споделят, че търсенето на газ-дизел уредбите се е увеличило с 20% през последната година. Един от големите производители на такива системи в България споделя, че при инсталирането на газова уредба разходът на дизеловия автомобил пада с около 20 - 30%. Освен това дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, а двигателят работи по-гладко (поради по-малкото натоварване на коляновия механизъм). Технологията използва смес от дизелово гориво и пропан-бутан, в съотношение 70% към 30%. Заради смесването с пропан-бутан дизеловото гориво изгаря напълно, което е практически невъзможно при обикновен дизелов двигател, категорични са специалистите. Системата има аналогични компоненти с познатите газови инсталации за бензиновите коли. Тъй като при дизеловите двигатели няма искра, се използва дизеловото гориво за възпламеняване на газта. Технологията е подходяща както за атмосферни мотори, така и за такива с турбо. От информацията става ясно още, че началната цена на качествена такава система е около 1200 лв. А инвестицията се избива за около 40 000 км. Прогнозите сочат, че в най-близко бъдеще такива системи ще се поставят заводски при новите коли. Ако имате опит с подобна система, споделете го в коментарите долуОще по темата:Ferrari на газ, що пък не?!

Тагове: lpg
fallback
  • #21
    Ха ( преди 7 години )
    Какви са тези глупости-дизел-газ?Карам Поло-2015 г с 3 цилиндъра 90 коня харчи между 3,5 и 4 л \100 км и върви като самолет- накъде по-евтино ?
  • #20
    анонимен ( преди 8 години )
    Защото за литър надолу си губя багажника! отделно като знам бензиновите с газ, колко са проблемни, представям си как е с дизела. Чести смени на филтри, заминаващи бързо ауспухови уредби и тн. Не, мерси! Ако искаш по-добра динамика, по добре къстъм софт, но не от кварталния тунинг майстор!
  • #19
    Triforce ( преди 8 години )
    И аз знам, че в Търново вече има доста изпробвани автомобили, които спокойно си работят 60% дизел и 40% газ през лятото и 70/30 през зимата. Знам, че изгарянето е по-добро и автомобила се усеща как върви по-леко и доста по-сериозно. Може да са 2 системи, но получаваш добра ефективност, приличен разход и малко повече динамика. Защо не?!?
  • #18
    Борислав ( преди 8 години )
    Карам transit 2.5 td с пропан бутан и дизел вече 20000км и съм много доволен ,разхода ми е 6 дизел и 5 газ ,уредбата ми е обикновена не инжекцион имам само прекъсвач като работи на ниски обороти да изключва газта
  • #17
    Анонимен ( преди 8 години )
    дизеловите автомобили с газова инсталация изразходват много по-малко масло, имат повече мощност, а двигателят работи по-гладко (поради по-малкото натоварване на коляновия механизъм).По-голяма глупост скоро не бах чел.
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Къде одиш с тоя пасат ве, за година и два месеца 65 хил. км?
  • #15
    Анонимен ( преди 8 години )
    Карам Пасат 1.9tdi 2003г.Сложих му газ преди година и два месеца.разход 4-4,3 дизел и около 2л газ на 100км.Работи по тихо и гладко,върви много повече от преди.Изминал съм 65000км от тогава и не съм имал никакви дертове.
  • #14
    електр-газ маняк ( преди 8 години )
    Карам повече от 60 000 километра Honda Insight HYBRID на газ. Среден азход 5.3 литра на 100 километра по 0.68лева на литър газ прави 3.60 лева цена на 100 килиметра. Цената е по ниска от това да карам електрическата си кола на дневна тарифа електроенергия 4.00 лева и 2.00 ако зареждам електричката през нощта. Газавата уредба е PRINS с Дюзи KEIHIN
  • #13
    ogog ( преди 8 години )
    да интресно ше бъде. предполагам ще има драма с СО2,при рециркулация на изгорелите газове ще се образува повече NOx защото ще падне температурата на горене заради СО2. Най-вероятно няма да има драма с димност заради "липсата"на сяра в дизела и намаленото количество на дизел в горивната смес. А понеже изгаря "напълно" няма да има драма СО. Но ще е интересно да видим измервания
  • #12
    ... ( преди 8 години )
    Интерсно ще и да се измерят емисийте на такъв агрегат ?!
fallback
Последни