Новите гуми, които купувате и монтирате, трябва да отговарят на препоръките, дадени в ръководството на автомобила. За най-добри резултати се препоръчва всички гуми да бъдат с еднакъв тип и размер и да имат един и същ скоростен индекс. Снимка: Примекс - Когато монтирате нови гуми, задължително им направете баланс. Небалансираните гуми предизвикват вибрации, които могат да доведат до повишена умора у шофьора, а също да предизвикат преждевременно и неравномерно износване на протектора и повреда в окачването на автомобила. - Препоръчваме ви да пребалансирате новите гуми след 1000 км. пробег. Дори и да не усещате вибрации, това не значи, че ги няма. - Проверявайте сходимостта на предния и задния* мост на вашия автомобил (* опция за някои модели автомобили). - Установете коя ротация дава най-добър резултат при вашите гуми. В ръководството на вашия автомобил трябва да са посочени подходящата схема на ротация на гумите и графикът за ротация. Ако няма специално указан график, златното правило е гумите да се разменят след всеки 10 000 до 15 000 километра пробег. Най-добре поверете тази дейност на професионалист. - Не ремонтирайте гумите си сами. При всяко спукване или увреждане на гумата, тя трябва да бъде свалена от джантата за обстоен вътрешен и външен преглед, за да се установят скритите дефекти, които биха могли да предизвикат авария на по-късен етап.Още по темата:Резервна гума... Ами ако няма такава?Знаете ли, че по-новите гуми трябва да са на задната ос?Имат ли годност автомобилните гуми?Шест причини да смените гумите с летниКак да съхранявате гумите?Кога е време да смените гумите?Още полезни съвети и най-актуалните модели летни гуми можете да откриете в интернет сайта на Примекс