fallback

Прокуратурата в САЩ започна разследване и срещу Daimler

Съмненията са за манипулиране на резултатите от екотестове на дизелови двигатели

Министерството на правосъдието на САЩ е започнало разследване срещу концерна Daimler AG, който е заподозрян в манипулиране на данните за вредните емисии на дизеловите двигатели, съобщава The Walt Street Journal.От ръководството на германския производител официално обявиха, че започват вътрешно разследване относно сертифицирането на моторите, като ще окажат пълно съдействие на проверяващите. В какви точно нарушения е обвинен Daimler, обаче не се съобщава.По данни на изданието интересът на американската прокуратура съм стандартите на концерна е вследствие на заведен още през февруари иск в американски съд. Тогава юридическата фирма Hagens Berman Sobol Shapiro, представляваща анонимен американски собственик на автомобил Mercedes-Benz, е завела иск срещу Daimler. Обвинението е във фалшификация на данните за вредните емисии на двигатели, производството на концерна.Малко след това са заведени още няколко иска от американски собственици. Според тях поставената на дизеловите двигатели технология BlueTEC автоматично изключва контрола върху нивата на вредни емисии при температура по-ниска от +10 градуса по Целзий. При тези условия нивата на азотен диоксид превишават 65 пъти позволените на територията на САЩ показатели.Представители на Daimler обявиха исковете за „неоснователни”. Властите и в други държави обаче реагираха и изпратиха официални искания до ръководството на концерна за „обяснение на ситуацията”.Засега не се съобщава за кои модели на концерна има съмнения. Според агенция „Ройтерс” обаче от Daimler вече са признали, че са имали проблем с получаването на екологични сертификати за САЩ за моделите Mercedes-Benz GLS и GLC (на снимката). Забавянето е било обяснено с повишеното внимание на властите към вредните емисии след скандала с манипулираните двигатели на Volkswagen.Според експерти, заведените искове почти сигурно означават, че и Daimler ще бъде въвлечен в процес, подобен на този срещу Volkswagen, но вероятно в по-малки мащаби. Заради очертаващия се скандал акциите на концерна на борсата във Франкфурт паднаха с 6,7%.Снимка: Mercedes-Benz 

Тагове: daimler
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 7 години )
    мисля че в скоро време ЕС ще оправи нещата - като вдигне акциза на нафтата. крайно време е да спре да стимулира карането на печки
  • #11
    RRE S3 ( преди 7 години )
    Edinstveno Opel se okaza istinska marka ot germanskite legeni, i to za6toto polzvat dizeli na Fiat,a sy6to i Bmw za6toto polzvat hibridnite tehnologii na Toyota. Vsi4ko drugo ot Germania e tala6 i shirpotreba za bedni golfodjii.
  • #10
    ... ( преди 7 години )
    "пич" приемам критиката за пълководеца Корпораций, но и Аз да ти издам една тайна, изречение се започва с Главна буква, май се учи във втори клас ! А,това как реши,че съм "вагенски фен" не ми ства ясно,но пък и не ме интересуват твоите душевни проблеми! А относно автомобилите от нисък клас срещу висок макар и употребяван, ами най малкото при дълги пътувания липста на мощност и комфорт уморяват много ! Не разбирам хора които си купуват 3 л дизел само фда са гъзари из града и въртят по 10к км/год.
  • #9
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хората си купуват бмв или мерц за комфорт и удоволствие. Шкода Рапид щом ти харесва си я карай но недей да квалифицираш другите хора. Аз карам е60 от 8 години и някога беше нова кола. Говориш за психология на Българина но я се виж ти, даваш квалификация на хора, които непознаваш по това какъв автомобил карат. Не мисле че ти си много читав Български екзепляр.
  • #8
    Анонимен ( преди 7 години )
    Понеже въртя много км, взех нова шкода фабия. Ми нестава след навъртени 50 000км толкова ме изморяваше че неисках да я виждам. Оставих я на жената и си взех Е320цди 2008г. на 220 000км. Нищо общо, комфот, стабилност, динамика и т.н. Шкодичката вече е на 120 000км и сме сменяли освен консумативи само една бубина за безпроблемно и евтино е супер. Мергела гони 500к км. Правил съм и по сериозни неща, но в рамките на нормалното. Та зависи къде и колко караш, аз нова кола малък клас не бих взел пак.
  • #7
    До обективен ( преди 7 години )
    До голяма степен си прав но някакси не е честно да сравняващ милионник с чисто нов превъртян километраж с нова кола.Честно казано аз бих предпочел 1годишен Супърб пред 1годишна Е класа но за съжаление избора при Супърба е нулев
  • #6
    bmw e60 ( преди 7 години )
    Въпреки че карам дизел и харесвам дизели, се радвам, че това се случва. Тези скандали само ще дадат тласък на развитието на ел. автомобилите и това ще е добре за планетата и всички нас. Трябва обаче да се разровят при бензиновите автомобили и там да намерят нещо за да не решат да сменят дизелите с бензини,което няма да помогне за подобряване на екологията.
  • #5
    v-1 ( преди 7 години )
    Да, но този трик го правят всички производители. Стандарта позволява да се прави това за да могат да се предотвратят аварии с двигателя при ниски температури, т.е. това се прави от гледна точка на безопасности и това са аргументите на производителя.
  • #4
    do vagenskiq fen ( преди 7 години )
    пич ще ти издам една тайна - в Българския език множественото число завършва на "и" а не на "й".Например мн. ч. на "критерий" е "критерии"а мн. ч. на "корпорация" е "корпорации"Корпораций е римски пълководец от времето на Клавдий.Дано да го минеш тоя 7 клас че иначе цял живот блъскане с мотиката на тютюна те чака!
  • #3
    ... ( преди 7 години )
    Е в крайна сметка "дизелгейт" си свърши работата... Европейската комисия се отказа да регулира ГМО храните, сега просто нещата са оставени в ръцете на американските лешояди (адвокатските корпораций), а скандала около фолксваген ще се поизмести и в крайна сметка загубите няма да са първоначално обявените... и тка докато не се наложи някое друго важно решение да бъде взето в тяхна полза!
fallback
Последни