IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen AG изкупува обратно 500 000 коли в САЩ

Германците заделят и близо 1 млрд. долара за компенсации

Volkswagen AG изкупува обратно 500 000 коли в САЩ

Германският автомобилен концерн Volkswagen и властите в САЩ са постигнали рамково споразумение, според което производителят ще предложи да изкупи обратно от собствениците им близо 500 000 дизелови автомобила, които са използвали измамния софтуер за манипулиране на американските тестове за емисии, предаде Ройтерс, цитирайки двама души, запознати с темата.
Volkswagen AG изкупува обратно 500 000 коли в САЩ
Снимка: Ройтерс

Очаква се по-късно в четвъртък Volkswagen да заяви официално пред федерален съдия в Сан Франциско, че се е съгласил да изкупи обратно до 500 хил. коли с 2,0-литров дизелов двигател, продадени в САЩ, които са надвишили законно допустимите нива на отделяни емисии.

Става дума за версии на седана Jetta, Golf и Audi A3, продавани след 2009 г. Офертата за изкупване не включва по-големите 3,0-литровови дизелови двигатели, които също са надминавали допустимите норми, включително всъдеходите на Audi и Porsche.

Според германския вестник Welt споразумението ще бъде представено в четвъртък следобед българско време на американския съдия Чарлс Брайер в съда в Сан Франциско. С това ще се предотврати опасността Брайер да открие съдебен процес. Германската компания се стреми да постигне извънсъдебно споразумение. Ултиматумът на съдията изтича в четвъртък следобед в 17 часа местно време.

Листнатите в САЩ акции на Volkswagen нараснаха с почти 6 на сто до 30,95 долара след новината.
Volkswagen AG изкупува обратно 500 000 коли в САЩ
Снимка: VW

Според друг източник германската компания се е съгласила и на фонд за собствениците на тези коли. Той може да е в размер до 1 млрд. долара отвъд разходите за изкупуване на автомобилите, но не е ясно каква сума ще получи всеки собственик.

Говорители на VW, на Министерството на правосъдието на САЩ и на Американската екологична агенция (EPA), която е второстепенен разпоредител на средства към министерството, са отказали да коментират темата.

Световният скандал, избухнал през септември миналата година, предизвикан от дизеловите коли със софтуер, който намалява показанията за замърсяващите емисии, засегна силно мастодонта с 12 марки - от Audi до Seat, минавайки през луксозния Porsche.

През октомври американската Федерална комисия по търговия (FTC) започна разследване по случая.

Още по темата:
Лъжливият софтуер на VW бил създаден от Audi

Повече по темата четете в Investor.bg

Тагове: volkswagen
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Феновете на ВАГ са пак на колене и си скубят косите, че за пореден път нещата, които им говорехме още преди години се оказаха истина, а техните глупости се доказаха, като такива.Поредния удар по самучувствието на така или иначе комплексираните вагонетки.Но както някой беше писал вече - Не е лесно да си ***!
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Хех, вагонетките откриха истинското значение на "изтеглянето" на автомобили от пазара. Да вземат да си изтеглят и милионите канцерогенници от Европа, че в големите градове трудно се дишат от толкова много канцерогенни тракалници. Ама де такъв късмет, те европейците са "стабиуки", не се плашат от някви си канцерогенни емисии, щом идват от родните технологични гиганти.
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    none ( преди 8 години )
    Всичко е за пари както се сещате. По-евтино ще им излезе да платят едни пари на американците. Да вземат да изкупят и 11 млн. коли в Европа :))) тогава наистина ще фалират (както им се полага). Тези нямат елементарни скрупули. Вие си купувате коли от тази компания. Какво ли ви продават :((((((.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    ПорМангустаОпосумСъм ( преди 8 години )
    Пичове дайте да се разберем ,уважава VW AG ,a новия Superb е велика кола . Обаче някой тука са си наистина прости , какво са ви виновни японците за Дизелгейт . И това го казвам ,не защото съм някъв умник , но доводите са ви меко казано , смешни . Давам пример имам клиент Пасат Б8 си взел , викам му Дизелгейт нещо , свива рамене . Пък и в БГ т'ва ни е последният проблем като се замисля . Пожелавам кой к'вото му е кеф т'ва да кара . СЪС ЗДРАВЕ!
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    ХАхА не е лесно да си ***!
  • #17
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 8 години )
    Кво ревете толкова? Терминал 2 за Дубай, там нали всички са на бензин, екстра им е, умрели няма... Някой да извади статистика колко са умрели от отопление с въглища!Колко са умрелите от концерогенните барбекюта!Е?
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    спирачки, поражи самоускорение - всичко е в сферата на недоказаното. Еарбаците са проблем, който беше отстранен безплатно за клиентите им.Измамата на ВАГ е убила по света много повече хора и е разболяла още повече, тъй като те лансират дизела и наричат нафтовите си печки "ЕКО".Те наливат пари за лобиране против по-строги изисквания в европа. И ВАГ не са си отстранили проблема и НЕМОГАТ да го отстранят без да промят ОБЕЩАНИТЕ и РЕКЛАМИРАНИ параметри на моделите си. А ти си *** и мазохист.
  • #15
    6 rate up comment 9 rate down comment
    тоя пък!? ( преди 8 години )
    Ти да не си заревал за американското правителство? Проста тиква си ти,след като мислиш,че проблемите със аербеговете,спирачките,пожарите и самоускорението,които УБИВАТ,са по-малък проблем за потребителя от манипулиранит емисии,които са в пъти по-малки от тези на х'американските каруци. И не е нужно да си праскаш толков +,и без това се забелясва какъв си ***!
  • #14
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Лепилар не се пени толкова.от ВАГ имаха 8 години, за да си оправят проблемите. Още 2008ма в сащ са получили известие, че имат проблем с дизелите им, ама те се правят на ударени.Правиш ли разлика между сервизна акция поради дефект и умишлено манипулиране на екологични данни и измама спрямо правителства?Ако можеха да си оправят скапаните модели, така че да отговарят на нормите без да губят мощност или др. параметри щяха ама НЕМОГАТ.Аман от простите ви тикви
  • #13
    9 rate up comment 13 rate down comment
    А дали? ( преди 8 години )
    Японците ще изкупят обратно над 30 млн. коли убийци с гърмящи смъртоносно аербегове,или със самоускоряващи се *** на газта,или със самозапалващи се бензинопроводи, или пък американците от ГМ ще изкупят обратно 12 млн.автомобила с ключ убиец,или ФСА ще изкупи обратно над 3.4млн. Джип,различни модели заради проблеми с кормилния и спирачен механизъм?Естествено,че не! Това беше добре замислена и съвместно проведена наказателна акция от трите х'американски и една японска компания,правещи легени.