fallback

Mitsubishi призна за манипулиране на нивата вредни емисии

Проблемът засяга продавани извън Европа модели

Японската автомобилна компания Mitsubishi Motors обяви, че е фалшифицирала данни от тестове за разхода на гориво на свои модели, за да редуцира нивата на вредните емисии. Акциите на компанията се сринаха с над 15% в сряда, заличавайки 1,2 млрд. долара от пазарната ѝ стойност, съобщава Ройтерс.Президентът Тецуро Айкава Снимка: архив Ройтерс Тецуро Айкава, президент на шестия най-голям производител на автомобили по пазарна стойност в Япония, се поклони в знак на извинение по време на пресконференция в Токио заради това, което се превръща в най-големия скандал в Mitsubishi Motors след прикриването на автомобилни дефекти преди повече от десетилетие. Акциите на компанията се сринаха с над 15% до 733 йени (6,7229 долара), което е най-големият еднодневен спад на компанията от повече от 12 години. През 2000 г. Mitsubishi Motors разкри, че е прикрила доклади по сигурността и жалби на клиенти. Четири години по-късно тя призна по-широкообхватни проблеми, връщайки се десетилетия назад. Това беше и най-голямата сервизна акция в Япония. Компанията заяви, че манипулирането на тестовете включва 625 хил. автомобила, произведени от средата на 2013 г. досега. Те включват продаваните извън Европа модели Mitsubishi eK Wagon, Dayz и Dayz Roox, както и 468 хил. подобни автомобила, произведени за Nissan Motor.eK Wagon - един от засегнатите автомобили. Снимка: Mitsubishi Mitsubishi Motors заяви, че ще спре производството и продажбата на тези автомобили и че създава независима комисия, която да разследва случая. Компанията е продала над 1 млн. коли през миналата година. Mitsubishi Motors е първият японски производител на автомобили, който съобщава за измама с тестове за разход на гориво, откакто през миналата година стана ясно, че Volkswagen е манипулирал тестовете за вредни емисии на дизеловите си автомобили. Южнокорейските автомобилни производители Hyundai Motor и Kia Motors през 2014 г. договориха глоби за 350 млн. долара с американското правителство заради изкуствено повишаване на оценките за горивна икономичност на автомобилите. Те сключиха споразумения и по жалбите от собственици на автомобили.Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #24
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Какво им обясняваш на тия.То си пише,че са манипулирали тестовете и си признават.Ама нашите "японци" и император Хирохито да излезе и да им каже,че е така те се изкарват по-католици от Папата.От кое време им разправям,че всички лъжат,ама само някои ги хващат те не,та не.Само ВАГ лъжат.Ми ВАГ лъжат,факт неоспорим,и ще си плащат за лъжата.*** и останалите като гледам не са по-долу.Всичко е с цел огромни печалби,всичко.Японци,германци,всеки гледа кинтите да валят,другото не е важно.
  • #23
    Анонимен ( преди 8 години )
    Абе японеца, шеф на митсубиши казва, че са излъгали някакъв каращ ръждясала тойота във коментарите казва че не е вярно. Разбираш ли колко си ***?
  • #22
    Анонимен ( преди 8 години )
    Едното - при ВАГ е при меренето на вредните емисии манипулация пряка на данните и заблуждаване на всички.Другото на митсубиши е лъжа в разхода и понеже са японци си признават, а реално всички лъжат за разхода си заради начина на измерването му в ЕС.Коя кола харчи колко и пише в книжката ? НИКОЯ. И Хюндай ги глобиха заради същото нещо. А кога ще глобят немците, които според статистиката лъжат най-много за разхода си? РЕАЛНО доказано. А ся ? Ама немец сам да си признае - НИКОГА.
  • #21
    Анонимен ( преди 8 години )
    Позволено е да лъжеш за разхода поради начина на мерене в момента в ЕС - това е лобито на немците. Японците с емисиите нямат проблеми, защото в Япония са драстично по-високи изискванията от екологична гледна точка.
  • #20
    Анонимен ( преди 8 години )
    Тук се говори за разхода на гориво, а не за вредните емисии. Фалшифициране на данни на производителя при тестове за вредни емисии НЕМОЖЕ да има, защото се правят от други органи. Случая е далеч по-безобиден от този на VW, защото те манипулират данни при измерването от държавните агенции. А митсубиши са писали по-нисък разход - нещо което от ВАГ и в момента правят.АДмините на сайта са комплексирани гоуфаджии и се опитват да изместят фокуса от другата статия.
  • #19
    Дебелия ( преди 8 години )
    Автомобилната индустрия е най-голямата пирамида. Технологично автомобилите много бавно се променят. Продават се стари технологии с различно огъната ламарина и тук-там някоя евтин екстра и всичко това се опитват да го пробутат за нещо ново и свръх-технологично. Единственият технологичн скок направи Тойота с нейните хибриди.
  • #18
    Алекс ( преди 8 години )
    От всичко това излиза, че автоиндустрията не е мръднала грам технологично с изключение глезотиите за шофьора. От 1999г до сега не могат да свалят нивата на вредни емисии нито разхода. Правят някакви шменти капели, хибриди плъг ин незнам си какво. Не мога да разбера защо толкова се опъват за създаването на електромобили. До сега да бяха направили пробега над 1000км с едно зареждане. Но явно нефтеното лоби е навсякъде. Петрол да се лее, после децата ни ще мислят как да се справят с последствията.
  • #17
    Анонимен ( преди 8 години )
    Когато Паджеро печелеше рали след рали,къде бяха швабаците?
  • #16
    Анонимен ( преди 8 години )
    Не говорете така.Японското си е японско.
  • #15
    Анонимен ( преди 8 години )
    ооо милено още искаш да получиш и *** и фгасягата, вземи още 20 :)))
fallback
Последни