fallback

След Дизелгейт Европа засилва регулациите за колите

И правителствата, и индустрията обаче се обявяват срещу промените

Европейският съюз (ЕС) поиска по-широки правомощия над националните автомобилни регулации с цел да предотврати повторение на скандала с емисиите на Volkswagen. Това обаче предизвиква сериозен дебат, тъй като и правителствата, и индустрията се обявяват срещу промените, съобщава Ройтерс. Снимка: Ройтерс Съгласно предложените нови правила Брюксел ще може да нарежда проверки на място на превозни средства, и изтегляния на автомобили, както и да налага наказания на производителите на автомобили в размер до 30 000 евро на машина при неспазване на законите за околната среда, в случай че не е наложена глоба от страната членка. Новите планове ще позволят и на отделните страни членки на ЕС да изтеглят автомобили, одобрени от други страни в блока, заради нарушения, което ще насърчи партньорските проверки на националните власти. Планираните закони са най-силният отговор на ЕС досега към признанието на германския производител Volkswagen през септември, че е използвал софтуер за манипулиране на емисиите на дизеловите автомобили в САЩ – скандал, който изведе напред либералните регулации по отношение на превозните средства в ЕС. „За да се спечели обратно доверието на потребителите към тази важна индустрия, трябва да затегнем правилата, но и да гарантираме, че те са стриктно контролирани“, каза Юрки Катайнен, заместник-председател на Европейската комисия по заетостта, растежа, инвестициите и конкуренцията. Съгласно сегашните правила единствено властите в Германия имат властта да одобряват нови автомобили на Volkswagen и да отнемат лицензи, макар че автомобилите се продават на единния пазар на ЕС. Засега нито една страна членка на ЕС не е наложила наказания на Volkswagen, макар че компанията обяви, че в региона има около 8,5 млн. автомобила със забранения софтуер от общо 11 млн. превозни средства. Критиците виждат това като признак за сблъсък между националните правителства и автомобилната индустрия, основен източник на заетост и износ на най-големите икономики в блока – Германия и Франция. Планираните разпоредби са най-значимият отговор, даден от ЕС на "Дизелгейт". Ако новото законодателство бъде прието от страните членки на ЕС и от Европейския парламент, бъдещите нарушения потенциално ще водят до разходи за милиарди евро за производителите. Реформата има за цел и да разчупи удобните връзки между производителите и лабораториите, наемани за тестване на новите автомобили, като въвежда фонд за финансиране, от който да се плаща на агенциите. Съгласно новия план изпълнителният орган на ЕС ще може да глобява или отменя лицензи на тестващи органи, които смята за твърде небрежни. Брюксел се опитва да затвори и вратичката, при която тестовете за замърсители с токсични азотни оксиди се провеждат в изкуствено създадени, а не в реални условия на пътя. Това законодателство обаче среща противопоставяне от страна на ЕП, тъй като сегашното предложение все пак ще позволява емисии над два пъти по-големи от официалните разрешени. Според критиците плановете са значително смекчени, тъй като някои от 28-те страни членки на ЕС искат да защитят автомобилните си индустрии. Новите реформи ще срещнат сериозна съпротива от страни като Великобритания, която по принцип се противопоставя на отнемането на правомощия от националните власти, и Германия - заради голяма ѝ автомобилна индустрия. Предложенията не включват създаването на независим регулатор за ЕС подобно на Агенция за защита на околната среда на САЩ, която разкри закононарушенията на Volkswagen. В директен опит за предотвратяване на друг такъв опит обаче предложенията задължават производителите да осигуряват достъп до софтуерните протоколи. Т. нар. „коригиращи устройства“ са забранени в ЕС от 2007 г. насам. Въпреки това собственото разследване на ЕК показа през 2011 г., че замърсяването с азотни оксиди от превозни средства на пътя е около четири пъти по-високо отколкото тестовете са определили. Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #7
    Анонимен ( преди 8 години )
    САЩ най-много страда към момента от климатичните промени - урагани от още по-високи степени и по-често, арктически бури и т.н.САЩ инвестира огромни средства в намаляването на замърсяването от индустрията и транспорта си.В САЩ са един от най-строгите еко норми за превозните средства в света - особено за азотните оксиди, които реално убиват пряко много хора. Въглеродния диоксид е газ, който е нормално да го има в нашата атмосфера, докато азотните оксиди с голяма концентрация НЕ.*** проста
  • #6
    Агенция BTA ( преди 8 години )
    Някак си на феновете на турската Тойота с неработещи еърбеци, самоускоряващи ***.дали на газта, неработещи ***.дали на спирачката, самозапалващи се горивни и електрически системи, както и опасни за живота предпазни колани, не им отива да говорят за безопасност и екологичност!
  • #5
    Анонимен ( преди 8 години )
    ВАГитата ги боли, но още повече ги сърби! Факт!Краварите им били виновни, че лъжат, мамят и манипулират. Да бе те краварите им сложиха мамещия софтуер нали! Ех какви заблудени глyпави ВАГонетки имало тук...
  • #4
    Анон ( преди 8 години )
    Пък и го изтипосали в цвят..този умния отдолу.САЩ са толкоз еко та не е за приказка..Япония ясно,но те си имат други проблеми.Кеаравите дето не можаха да сътворят нито един свестен двигател ми слагат още бангиите спо 8 цилиндъра..смеххх,И кво стана сега,ВАГ мръсен, Пежо,Рено фиат чисти..евалааа логикооо..краварска работа.
  • #3
    До 1я аноним ( преди 8 години )
    "Сащ и Япония са пример в борбата с замърсяването на въздуха и прилагането на строги мерки и следенето за спазването им." За Япония няма да споря, но да твърдиш подобно нещо за САЩ ?!? По-голяма малоумщина не можа ли да измислиш ?!
  • #2
    европейски комунизъм ( преди 8 години )
    А защо трябваше да се стига до дизелгейст, за да почнат да се правят, че нещо правят за ограничаване на замърсяването! И защо трябваше САЩ да раздухат скандала, като от 2007 г. в Брюксел в централата на ЕС е имало данни и писма с резултатите на чистите дизели, които са били покрити? Всичко се крие, покрива и яко се лобира. В момента хвърлят прах в очите на хората. ВАг, нито ще си платят глобите, нито ще си оправят кочините в Европа. Ще продължат по стария начин, както до сега, защото имат гръб
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    ХАхах демек нищо пак няма да направят. Баламурниците от ЕС си мислят, че всички са т*пи, като тях и не виждат какво става.Ето това е политика - да тровиш собствените си избиратели и народи.По-*** и корумпирана държава от Германия едва ли има. Сащ и Япония са пример в борбата с замърсяването на въздуха и прилагането на строги мерки и следенето за спазването им.Тука Меркел и компания ни правят на ***( каквито сте щом купувате продукция от ВАГ ).
fallback
Последни