fallback

Honda се отказа от Takata

Производителят на въздушни възглавници бе глобен в САЩ с общо 270 млн. долара

Пореден удар за производителя на въздушни възглавници Takata. След обвиненията, че доставчикът е подправял или е представял некоректно тестовите данни за свои продукти, сега се оказва, че Honda се отказва от доставките на Takata.Щандът на Takata на Автосалон Франкфурт 2015. Снимка: Automedia.bg Досега японският автомобилен концерн бе най-големият клиент на производителя на еърбеци, който попадна под прожекторите заради сериозна сервизна акция на коли, в които са вградени неговите устройства, предава Dow Jones. Във вторник американските власти в лицето на Националното управление на САЩ за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), глобиха концерна с 200 млн. долара заради липсата на сътрудничество при изясняването на случая. Междувременно японският производител потвърди, че е постигнал извънсъдебно споразумение с Управлението на САЩ по пътна безопасност. Компанията е приела да плати глоба от 70 млн. долара (8,5 милиарда йени) и 130 млн. долара допълнително, ако не изпълни определени ангажименти, уточнява AFP. Дефектните въздушни възглавници, които може да експлодират, когато се активират, разпръсвайки метални частици към шофьора и пътниците, причиниха смъртта на най-малко седем души и раниха поне 98. Милиони превозни средства бяха изтеглени от пазара в резултат на проблема, припомня агенцията. От изтеглянето са засегнати около десет автомобилостроителни компании. „Години наред Takata е произвеждала и продавала дефектни продукти, отказваше да признае за дефекта и не предостави пълна информация на Националното управление за безопасност на движението по пътищата, на клиентите си или обществото", заяви американският министър на транспорта Антъни Фокс. "Резултатът от това бавене и отричане навреди на множество потребители и доведе до най-голямото и най-сложно в историята изтегляне, свързано с безопасността", подчерта министърът. Според анализаторите проблемите с въздушните възглавници тормозят Takata от поне десетилетие, и то много преди Honda да направи подобно изтегляне през 2008 г. Провалът на Takata да действа достатъчно бързо и навреме доведе до огромни вреди, а за тяхното преодоляване ще бъдат нужни години и милиарди долари. „Мисля, че още в началото Takata подцени ситуацията... и досега не сме видели нито един от топ мениджърите им да направи публично изказване“, казва Коджи Ендо, управляващ директор в Advanced Research, фирма, специализирана в анализ на японски акции. Според изчисления на Ендо разходите за поправка на въздушните възглавници ще достигнат около 2 млрд. долара. Това може да отнеме години, тъй като дори на пълен капацитет Takata може да поправи само около 7 млн. въздушни възглавници на година. Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: takata
fallback
  • #7
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Що са ти бе Дошо???Ще го целуваш по......ръчичката ли???Не пиши такива двусмислени коментари,хората почват да си мислят,че си.....
  • #6
    Дошо до долния ( преди 8 години )
    Дай си трите имена и адреса!
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Официалната оценка на завишениете емисии на ВАГ в щатите е 60-100 смъртни случая. И това за 500 000 коли. Представям си какво е в Европа при 10-милиона продадени канцерогенни вагонетки... И това без да броим постоянното им лобиране за отлагане на затягането на стандартите за вредни емисии. Няма по-големи убийци от ВАГ.
  • #4
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това тук бреко засяга сигурноста в автомобила, т.т са умирали хора от тази лъжа и са се договорили със агенцията в САЩ да за заплатят 70 млн долара. А за ВАГ глоба от 18 млн доалра за инсталиране на манипулативен софтуер, който нико не показа как точно лъже и с кои точно редове в кода се задейства тестовия режим на двигателя. ВАГ
  • #3
    до VAG фена ( преди 8 години )
    Я пак! Признали си веднага били...Как по-точно ще отрекат като има 15 милиона коли с инсталиран софтуер, чието съществуване може да се докаже на секундата? Не оправдавам японците.
  • #2
    Анонимен ( преди 8 години )
    По добре да си карам стария чупелник...
  • #1
    Анонимен ( преди 8 години )
    и тия мошенници като vw, подправят и лъжат, всичко за пари а ние потърпевши.
fallback
Последни