Когато през 2002 г. компанията Volkswagen представи луксозния си кросовър Touareg, един от главните въпроси бе: „Какво, по дяволите е „Туарег?” Повечето хора и тогава бяха наясно, че това африканско племе. Малко са обаче тези, които дори сега знаят, че моделът на германците е вторият с това название. Първият е един впечатлящ концепт на Ford.Да, първият Touareg/Tuareg е машина с предно предаване и 1,1-литров бензинов двигател. Тя е оборудвана с допълнителни секции за фаровете, както и със специални гуми за пустинни условия. Направена е на базата на първото поколение Fiesta, като е съвместна разработка на ателието от Торино – Ghia, и дизайнерския център на Ford в Диърборн.Без да пипат особено оригиналния автомобил, дизайнерите са повдигнали линията на покрива. Така се е получило стилно и компактно комби с 3 врати, чиято дължина е 3,7 метра. Широчината е 1,66 метра, а височината 1,5 метра. Така първият Touareg е със 17 мм по-дълъг, с 8 мм по-широк и с 18 мм по-висок от стандартната Fiesta S.Резултатът от всичко това прилича на „шутинг-брейк” с метални брони, разширени калници, допълнителни аеродинамични елементи, рейлинги на покрива и въздуховоди на предния капак. Окачването е подсилено, но машината си остава само с предно предаване.Любопитни са и материалите в интериора на малкия автомобил. Седалките са обвити със специален плат – туид, какъвто е поставен и на тавана. За вътрешната страна на вратите е използван винил, като всичко това с допълнение с цинка по пода е предназначено да защитава машината и возещите се в нея.В крайна сметка Ford Fiesta Tuareg е показан на автосалона в Женева през 1979 г. За съжаление, по това време в компанията е наложено ембарго върху екзотичните модели и автомобилът така и не се появява в серийно производство. След 23 години на сцената излиза един съвсем друг Touareg – далеч по-мощен и луксозен. Но няма как да се отрече, че и мъникът на Ford заслужава уважение.Снимки: Ford