fallback

Fiesta Red Edition – забавлението преди всичко

Тествахме една от последните модификации на бестселъра на Ford

Един от най-добре продаващите се модели на Ford – хечбекът Fiesta, продължава да се ползва с огромна популярност. Автомобилът бе обновен преди 3 години. Тогава получи 1,0-литровия бензинов двигател EcoBoost, благодарение на който бяха привлечени още клиенти. Към мотора може да добавим свежия дизайн и отличното пътно поведение, и така да разберем защо Fiesta продължава да бъде сред отличниците на пазара.Във Ford обаче не лежат на стари лаври и продължават да развиват модела. Една от последните версии е Red Edition, която имахме възможност да изпробваме. Автомобилът е предназначен за младите хора, обичащи спортния и активен начин на живот. Затова и модификация първоначално е достъпна единствено за версията на модела с 3 врати.Няма как да не признаем, че автомобилът изглежда впечатляващо с комбинацията от червена каросерия и допълнителни елементи, боядисани в черно. Неслучайно използваните цветове са наречени Race Red (състезателно червено) и Panther Black (черна пантера). Те стоят чудесно в комбинация със заострените брони, големия спойлер отзад и праговете, заимствани от Fiesta ST. Решетката на радиатора е черна, такива са и въздухозаборниците и 17-цоловите джанти.Като цяло интериорът е с подчертана спортна насоченост. Воланът, седалките и дори стелките – всичко е добре комбинирано с външния вид на хечбека. Седалките са удобни, като са направени така, че позицията на тялото на шофьора и на пътника до него да не се нарушават и при по-висока скорост. Хечбекът е оборудван и с аудиосистема с гласово управление Ford SYNC.Факт е, че мястото отзад не е достатъчно, но пък в крайна сметка това не е семеен автомобил. Същото важи и за багажника с обем 295 литра, който няма да ви свърши голяма работа, ако предприемете сериозно пътуване с повече хора. Все пак при смъкнати задни седалки неговият обем достига 979 литра.Всичко това обаче щеше да бъде излишно, ако под капака не е поставен подходящият за подобен автомобил мотор. Във Ford очаквано продължават да залагат на 1,0-литров EcoBoost с 3 цилиндъра и турбокомпресор, който в 3 поредни години бе избран за „Световен двигател на годината”. Агрегатът е с променливи фази на газоразпределение и директно впръскване на горивото под голямо налягане. Във версията Red Edition той вече разполага с цели 140 к.с., което е с близо 12% повече от досегашната най-мощна модификация, разчитаща на 125 к.с.Общо взето тези 140 к.с. са напълно достатъчни, за да ви накарат да се чувствате отлично на пътя. Максималният въртящ момент е 180 Нм, като при режим Overboost за кратък период от време достига 210 Нм. Агрегатът е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия с променени предавателни числа. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9 секунди.Red Edition разполага със спортни настройки на електрическото сервоуправление, а окачването е снижено.Обявеният от Ford разход на гориво е 4,5 л/100 км, но няма какво да си кривим душата – той е почти непостижим в реални условия. При по-динамично каране Red Edition харчи около 7 л/100 км в града, докато извън него всичко зависи от това колко натискате педала на газта. В България Ford Fiesta Red Edition със 140 к.с. се предлага за 31 900 лв., което е с около 9 000 лв. по-малко от спортиста Fiesta ST. Снимки: Automedia.bg 

Тагове: ford fiesta red edition
fallback
fallback
Последни