fallback

BMW разкри карбоновото ядро на 7-Series

Премиерата на флагмана се състоя във Франкфурт

Вече знаем всички подробности за новото поколение на флагмана на BMW. Във Франкфурт, където се състоя официалната публична премиера на 7-Series, успяхме да се запознаем и с технологиите, които се крият под луксозната външност на лимузината. Една от най-големите новости в автомобила е така нареченото карбоново ядро (Carbon Core). То е изработено от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP), като не само прави автомобила по-лек, но и далеч по-здрав и сигурен. Карбон е интегриран в цялата конструкция на колата - централния тунел, праговете, колонките, напречните и надлъжни греди на тавана. Лекият и здрав материал не е видим с просто око, тъй като е "скрит" по облицовките на флагманския модел. Но благодарение на него теглото на конструкцията на 7-Series е намалено с цели 200 кг. в сравнение с предходната версия. Реално новият модел е със 130 кг. по-лек, тъй като е оборудван с множество допълнителни технологии и екстри. Конструкцията е разрязана, за да се види "скритият" отдолу карбон Инженерите на BMW са заложили не само на новаторството, но и на практичността. Карбонът е здрав, но като всеки друг материал може да бъде повреден и дори разкъсан при удар. В такива случаи колата не се изхвърля, а просто се ремонтира. Свалят се част от металните елементи, след което пострадалите карбонови компоненти се заменят, разкриха от BMW пред Automedia.bg. Както вече бе съобщено, новото BMW 7-Series предлага богат избор от бензинови и дизелови мотори, задно или xDrive задвижване. Предлагат се също така две модификации - стандартна и с удължено междуосие. Цените на модела в България започват от 169 350 лв. с ДДС. Всички подробности за новото поколение вижте ТУК Снимки: Automedia.bg

Тагове: BMW 7-Series
fallback
  • #18
    до: SieKas ( преди 9 години )
    Бе то и аз съм инженер, но специалност за композитни и промишлени материали няма и поне докато съм учил не е имало. Ако беше действително инженер, щеше да го знаеш. Щеше да знаеш и предмета, който се изучава за тези неща. Можеш ли да го кажеш, а? Я по-добре кажи и точно каква специалност си завършил да те поразпитам др. работи, че много прозрачен ми се виждаш с твоето инженерство!
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много е добра, но както обикновенно малко не и достига да бие s-класата. Ще видим и по продажбите де. Със сигурност е много по добра от Ауди.
  • #16
    до SieKas ( преди 9 години )
    Това не е "изключителна инженерна концепция", това е изключителна икономическа концепция - технологията е стара и ясна, но адски скъпа! Заслугата е на икономистите и маркетиг-хората в БМВ, които са успели да я впишат в продукта, не на инженерите.
  • #15
    ммм ( преди 9 години )
    "колега" сериозно се замисли да преминеш някаква специализация по работа с CSFR ,така и така ти е по специалноста ...след няколко години ще започнат да св внасят доста такива автомобили за репарация и лансирани като "нов внос" на релни км. "Като НОВ !!!" :))
  • #14
    SieKas ( преди 9 години )
    Специалността ми е инженерна - точно за композитни и промишлени материали. Като инженер, а и съдейки по показани технологични разрези, мога да Ви кажа , че това е РЕВОЛЮЦИОННА стъпка в автомобилостроенето. Прегледах и документацията за отливките и сглобките на конструкцията и смело казвам : Браво, BMW ! Никога не съм им бил фен, но това е изключителна инженерна концепция, която в скоро време ще стане масова. Помнете ми думата. Както господина най-долу каза - липсват ми едни ... хиляди и купувам!
  • #13
    Абдул Хамид Ал Алахи ( преди 9 години )
    ПОРЪЧАЛ СЪМ 30 БРОЙКИ БРОНИРАНИ ЗА ОХРАНАТА МИ, ОЩЕ 30 ЗА ОХРАНАТА НА СИНА МИ, МОГА ДА ПОРЪЧАМ ОЩЕ 40, ЗА ДА ГИ ЗАКРЪГЛЯ, КОЙТО ЖЕЛАЕ ДА МЕ ПОСЕТИ В ОФИСА. МИСЛЯ ДА ПОРЪЧАМ НА ЕДРО, ЗА ГИ ДАРЯ КАТО СОЦИАЛНИ ПОМОЩИ НА БЕЖАНЦИТЕ И НА СОЦИАЛНО СЛАБИТЕ ХОРА В БГ. СЪЩО ТАКА ЗА ПЪРВИТЕ ГОСТИ НА НОВИЯТ МИ НЕБОСТЪРГАЧ ЩЕ ИМА 10 БРОЙКИ СЕДМИЦИ.
  • #12
    Борис ( преди 9 години )
    Имах предвид традиционната технология при която се слепват карбонови листове. Сега погледнах и CFRP означава това. Мислех си обаче, че става въпрос за друга технология, при която пластмасата се примесва с къси влакна в насипен вид и се излива, което е доста по-евтино.Не знам друго какво да кажа, освен че е масовата продукция на карбонови компоненти по този метод е още по-впечатляващо постижение за БМВ при положение, че почти няма да има изменение в цената.
  • #11
    Leberknoedel ( преди 9 години )
    Кое наричаш full carbon, Борисе? Изцяло въглеродни материали са само графита и диаманта. Всички останали са композитни - различни пластмаси армирани с карбонови нишки.
  • #10
    Борис ( преди 9 години )
    ... Относно мненията за титана - също не корозира, а и конструкциите от титан могат да имат по-сложни форми, но цената им е съпоставима, с тази на еквивалентните от поне среден клас карбон. Това означава, че 7-Series би струвало 1М, ако бяха използвали титан, а не CFRP. Освен това доставките на титан са проблемни в мащаба, в който БМВ работят.
  • #9
    Борис ( преди 9 години )
    Страхотен напредък е за БМВ, а и за цялата индустрия да пуснат масов автомобил, в който има такова значително количество композитни материали. Интересното е и, че са намерили решение да иползват армирана с карбон пластмаса - full carbon конструкция щеше да има поне петорна цена.За незнаещите също така да кажа, че по принцип карбона се ремонтира много по-успешно от алуминия, а дори и стоманата и освен това не корозира.
fallback
Последни