fallback

ADAC – КИТАЙСКИТЕ АВТОМОБИЛИ ОТ ЛАМАРИНА ЗА КОНСЕРВEНИ КУТИИ ЛИ СА?

Китайските автомобили настъпват по пазарите на света и предизвикват интерес, главно поради ниските си цени. Обяснението за тях обаче не закъсня. При първите тестове за безопасността на китайските коли се оказа, че те въобще не отговарят на стандартите, на които Европа, а и останалия свят са свикнали.

След появата си през миналата есен на Автосалона във Франкфурт, днес китайските автомобили вече могат да бъдат закупени в много европейски страни. При това на много привлекателна цена. SUV моделът Landwind например може да бъде купен на цена от 13500 -14000 евро, цена която е по-скоро характерна за по-нисък клас автомобили. Именно този автомобил обаче бе подложен на първи краш-тест в Европа и резултатите са шокиращи. Списание Autobild пише, "първият китайски автомобил подложен на краш-тест в Германия се сплеска като консервна кутия". Според редакцията този автомобил не би трябвало никога да бъде допуснат до пътищата. "Нещо толкова лошо направено никога не съм виждал", казва Фолкер Занднер от ADAC. На външен вид китайският Landwind напомня по-старите модели на Опел Фронтера. За съжаление обаче дотук спират приликите, защото е изработен от материали, които днес не отговарят на нормите на безопасност в Европа. Новите коли са оборудвани обикновено с десетки системи за безопасност, компютри изчисляват зоните на деформация, преминават десетки тестове за безопасност преди да се появят по улиците. При китайците изглежда този период е прескочен. След теста извършен в Германия  от ЖангЛинг (Landwind) е останала само купчина ламарина и ако вътре е имало пътници те определено не биха преживели. Базисната версия на Жанг Линг предлата една въздушна възглавница. Тя обаче е функционирала толкова зле при теста, че не би дала шанс и на водача да оцелее. Каросерията на Земния вятър (Landwind) е толкова мека "като да е била направена от рециклирана ламарина от консервни кутии", коментира Аутобилд. При такъв удар воланът би нанесъл смъртоносен удар по брадата на водача. Отпред няма практически никаква защита и зона на деформация, предното колело е стигнало практически до седалката, коментира немското списание. Същата е ситуацията и при страничен удар. Никой не би оцелял, защото странични въздушни възглавници Земният вятър не предлага дори срещу допълнително заплащане. Срещу резултатите от теста обаче, веднага реагираха производителите и вносителите на китайски автомобили в Европа. Според тях причините за катастрофалните резултати се крият в методиката на ADAC. Докато автоклубът изпитва автомобилите като ги блъска в бетонова стена при скорост от 64 км/час, то изискването на немската автомобилна инспекция (TUV) било за скорост от 56 км/час. Според китайците реакцията на немците е защитна и цели да не допусне техните автомобили на немския пазар заради голямата им конкурентност. Кой е прав остава да се види, вероятно има известна доза истина в това, което китайците казват. Европейските производители изпитват известен страх от прекалено ниските цени на китайците. Но това, че китайските автомобили са много далеч от технологичното равнище на европейските, американските, японските или дори корейските автомобили, не подлежи на съмнение. Включително и най-вече в областта на безопасността на пътуващите в тях.{moscomment}
Тагове:
fallback
  • #1
    лллл ( преди 13 години )
    много ще се радвам ако евро съюза не допусне тия бракми да се продават в европа
fallback
Последни