+ Много комфортен автомобил с хидропневматика, много пространство, дизели с филтър за частици- малки облегалки за главите на пътуващите отзад, не добра видимост от купето
История на модела 3/01 Представяне на хеч-бек лимузината с 5 врати, 4 бинзинови мотора с от 116 до 207 к.с., два дизелови агрегата с филтър за частици и 107 и 133 к.с. ABS и 8 въздушни възглавници серийно за всички модели6/01 Представяне на комби-версията с мотори като при лимузината4/03 ESP серийно за всички модели10/04 Фейслифт, подобрения в модела, 1.6 литров HDI и 109 к.с.
С5 е по-добър от имиджа, който има. Вече се среща на пазара втора ръка и то с екологичния филтър за вредните частици в газовете на дизела.Марката Ситроен се свързва с екстравагантен стайлинг, комбиниран с причудливи и напредничави технически решения. Само че, когато бяха взети мерки за повишаване на надеждността на автомобилите, се увеличи вероятността да объркате двата шеврона с някоя друга марка, екстравагантността намаля, а с нея и интереса. Жалко, защото С5 е впечатляващ, силов автомобил. Най-малкото, поради хидропневматичното окачване, което позволява на колата да се носи и през най-грубите неравности по шосето. Шофьор и пътници се ширят в разкошни фотьойли, "обгрижвани" от 8 еърбега и абстрахирайки се от дребни шумове, предизвикани от някои недостатъци на сглобката, се наслаждават на службата на култивираните мотори, включитлно на якия HDI дизел, с еко-филтър за вредните частици. Малка грешка: облегалките за главата на седалката отзад са достатъчно големи само за деца.Лимузината от среден клас е много добра за дълги разстояния, а комби-версията е подходяща за по-големи багажи. Дизелите с филтър пазят стабилна стойността на модела.
Най-често срещани повреди: Мотор: Аварии, предизвикани от скъсани вериги при дизела (01 г.)Смущения в мениджмънта на мотора (01-02 г.г.)Счупени ауспуси от 2001 г.Електрика: дефекти в горивната помпа, имобилайзери (01 г.)