С ръст в продажбата на нови автомобили приключи месец март за всички производители в Европа, става ясно от статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Снимка: Ройтерс Съществени промени в основното подреждане спрямо предишните месеци няма, като през март лидерското място остава за германския концерн VW Group. С общи продажби от 368 395 коли и ръст от 10% групата води пред втория в класация с повече от двойна преднина. Ръст в продажбите записват всички марки на концерна, като най-голям е той при спортната марка Porsche. Сред брандовете най-много продажби в Европа е реализарал Volkswagen - 177 690 броя. Второто място със 164 199 реализации е за PSA Group, а бронзът остава за другата голяма френска група Renault Group, при която продажбите достигат 144 174 екземпляра. В подреждането следват Ford със 133 920 продажби и Opel Group със 117 334 реализации през март. При германската компания се наблюдава лек спад, който обаче се дължи на марката Chevrolet, която се изтегля от пазара на Европа. При марката Opel, която е отговорна за основната част от продажбите през месеца, е записан ръст от 4,5 на сто. На шесто място през март е позициониран първият в класацията производител на премиум автомобили - BMW Group, който за втори пореден месец изпреварва седмият FCA Group. Италианската компания приключва месеца с ръст, който е провокиран от марките Fiat и Jeep, докато при нишовите брандове Alfa Romeo и Lancia / Chrysler е записан двуцифрен спад. Разместване се наблюдава в сегмента на премиум марките. Първенец през март остава Audi, а на второ място е марката Mercedes, която с минимална преднина измества от тази позиция BMW. За първите три месеца подреждането изглежда така - Audi, BMW, Mercedes. Подробна информация вижте в таблиците Подреждането от месец февруари вижте ТУК