fallback

BMW „кръстоса” автоматична трансмисия с навигация

Новата система помага на шофьора и пести гориво

Концернът BMW обяви, че обновената 1-Series ще получи нова технология, носеща името Predictive Shift (прогнозирано превключване). Благодарение на нея 8-степенната автоматична скоростна кутия на хечбека ще може да избира предавките по команда на навигационната система.Идеята за взаимодействие между различните агрегати и навигацията в автомобила не е нова. При някои модели адаптивното окачване „се съветва” с навигационната система, за да може по-отрано да избере оптималния режим на работа. В BMW са взели решение да тръгнат по друг път, като свържат навигацията и автоматичната си скоростна кутия и по този начин да направят управлението на 1-Series още по-спортно.Пример за подобно нещо е ситуация на пътя, при която навигационната система съобщава на електрониката на скоростната кутия, че предстои сериозен завой. В такъв случай трансмисията започва по-рано да сваля предавките, като помага на шофьора да премине през завоя без да спира да подава газ.В случай, че по маршрута на автомобила няма завои, а се очертава дълга права, то автоматичната скоростна кутия действа по точно обратен начин. След като бъде „уведомена” от навигацията, тя започва да повишава предавките, като прави управлението по-комфортно и същевременно пести гориво.Обновеното BMW 1-Series бе представено в началото на тази година. Все още не е ясно кога то ще може да разчита на новата технология.Снимка: BMW

Тагове: bmw 1-series
fallback
  • #8
    бавареца ( преди 9 години )
    съмнявам се тея дето плюят да са карали автоматик. аз съм карал доста. един от недостатъците е, че ако караш по динамично на междуградки път със завои кутията не знае какво да прави - ускоряваш след изход от завой и тя е на по ниска предавка, отнемаш газта защото си ускорил и тя логично минава на висока. но наближаваш завой и тя стои на висока - голям проблем особено ако в добавка си на спускане. когато знае GPS координатите на пътя - тя ще мине на по ниска и всичко е ОК
  • #7
    Hippo ( преди 9 години )
    До всички "разбирачи" по-долу:Пичове, говори се за скоростна кутия... не за *** на газта или спирачките. В голям филм влезнахте с ускорението и спирането, та чак и оценки на цял отдел инженери дсеате
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    По-голяма тъпотия от това не бях чел скоро. Всъщност екстрата на Форд за следене на знаците и ограничаване на скоростта е почти толкова ***. Само да попитам на дългата права има участък в ремонт и той естествено не е отразен в маршрута на ГПС, както е в повечето случй. Навигацията и АСК те засилват. Ко праим а?!Случвало ми се е навигацията ми да вземе да ме кара да завивам надясно на главен междуградски път без да има отбивка. Последен модел Гармин и актуализирани карти. Ко праим тогава?
  • #5
    бавареца ( преди 9 години )
    това е много логично решение И се чудя защо досега не е направено. аз бих карал такава технология с кеф
  • #4
    Рамбо ( преди 9 години )
    Готов съм да се обзаложа за пари че ще има мнооого проблеми с тази *** ск. кутия.
  • #3
    Анонимен ( преди 9 години )
    Изобщо не ми трябва такава скоростна кутия.
  • #2
    До Georgi ( преди 9 години )
    За БГ ще трябва да изчакаме още няколко версии, за да може да се справи с нашите пътища. Тая сигурно ще блокира още на първите няколко пресечки :)
  • #1
    Georgi ( преди 9 години )
    За България опцията трябва да е: навигацията казва, че отпред идва страшен трап и колата почва да намалява автоматично.
fallback
Последни