fallback

Български мениджър покорява автомобилна Европа

Ексклузивно интервю на Владислав Алексиев - един от най-важните хора в Kia Europe

Една от най-важните позиции в Kia Europe е поверена на Владислав Алексиев. Той е ръководител продуктови комуникации в компанията, която през последните години се развива с много бързи темпове. Алексиев се срещна с екипа ни по време представянето на новата Kia Sorento в Испания и с радост се съгласи да отговори на въпросите на Automedia.Владислав Алексиев при премиерата на новия Sorento. Снимка: Automedia.bg - Как един българин стигна до висока длъжност в глобална компания, каквато е Кia?- Още от дете се запалих по автомобилите и технологиите и успях да запазя тази страст и досега. В началото това бе нещо като хоби, но впоследствие се превърна в моя професия и това ме прави много щастлив. Все още вярвам, че всеки човек може да успее в своята професия, стига работи със страст и отдаденост. Това е най-важното качество, което човек трябва да притежава. Националната принадлежност също е нещо хубаво и съм щастлив да я показвам - на бюрото ми е поставено знамето на България като символ, който да показвам на останалите. А също така и напомням на себе си за произхода си.- Как започна всичко за вас?- Още от дете живея в Германия, където завърших училище и започнах следването си. Като част от учебната си програма попаднах в BMW в Мюнхен и тогава реших да се насоча към автомобилната промишленост. Започнах в Honda Motors Europe (North) през 2001 г., а през 2003 г. се прехвърлих в централата на Mitsubishi Motors за Европа в Амстердам. След 3 години и половина се завърнах в Германия, където започнах работа в току-що създадената Kia Motors Europe във Франкфурт. Първоначално бях продуктов мениджър на отделни модели, а от януари 2014 г. съм ръководител продуктови комуникации в Kia Motors Europe.- Как гледат в Кia на един българин? Сигурно помага фактът, че в компанията работят хора от много националности?- Да, със сигурност фактът, че има толкова много хора от различни националности помага вратите да бъдат отворени пред всички. Най-важното обаче е човек да се възползва от дадените му шансове и аз съм щастлив, че успях да го направя. Поради факта, че има толкова много различни народности в отдела, ние даваме гласност на този факт и ежедневно си правим шеги за типичните характеристики или клишета за различните нации. Затова може да се каже, че "българският манталитет" винаги присъства. Впрочем в Kia Motors Europe вече работят трима българи плюс един стажант.Българинът позира с един от автомобилите, на които е бил продуктов мениджър - pro_cee'd GT. Снимка: Личен архив- С какво Кia се различава от другите автомобилни компании, в които сте работили преди това?- Благодарение на опита ми в азиатски автомобилни компании през последните 12 години, мога да кажа, че днес съм способен да идентифицирам някои от типичните характеристики за Kia в сравнение с другите марки. Не е случайност, че Kia е един от най-бързо развиващите се брандове в Европа - това се осъществява благодарение на огромната амбиция и главозамайващата скорост на корейците. Те са изключително фокусирани и непрекъснато полагат усилия да бъдат на върха. Едва ли има друга компания, която съществува и функционира изцяло при спазване на своя девиз "Силата да изненадаш". Дори ние - като служители, които знаем как се случват нещата, понякога успяваме да се изненадаме колко бързо се вземат решенията и колко бързо проектите биват одобрени и реализирани. Всичко това е отражение от съвременната корейска култура, която е изградена на ежедневни предизвикателства - колкото по-голямо е предизвикателството, толкова по-силна е волята то да бъде изпълнено.- Като стана дума за предизвикателства, кои са най-сериозните, които срещате по време на работата си?- Много е забавно, но характеристиките, които описах по-горе, са едновременно и най-големите предизвикателства за колегите от Европа. Ние, европейците, сме изобретили автомобилите, двигателите, силовите агрегати, технологиите и т.н. преди повече от 100 години и съществуваме в един много зрял пазар, който включва клиентите по света с най-високи изисквания. Същевременно като служители на Kia за нас най-важното е изпипването на всеки детайл. За някои това може да изглежда дребнаво, но дори най-маловажните аспекти на работата трябва да бъдат анализирани и обсъдени, което отнема време. С такова обаче почти не разполагаме, така че най-важното е да се научим хем да бъдем прецизни, хем да действаме бързо. Алексиев говори свободно 5 езика, което е много важно за работата му. Снимка: Automedia.bg- Промениха ли хората отношението си към Кia, чиито модели преди години бяха приемани с недоверие от масовата публика? И ако има промяна, на какво се дължи тя?- Мога да кажа смело, че хората наистина промениха отношението. Пускането на пазара на първото поколение Cee’d в края на 2006 г. отбеляза започването на нова ера за Kia в Европа. През следващите години цялата гама от модели беше подменена един по един, а Петер Шрайер зададе нови стандарти по отношение на езика и идентичността на дизайна. Освен това ние въведохме водеща в индустрията 7-годишна гаранционна програма и само за 9 години успяхме да удвоим броя на продажбите си. Всичко това означава, че клиентите на Kia се увеличават. А основните причини за това са дизайнът, високите технологии и качеството на нашите модели. - Какви са глобалните амбиции на марката и има ли някакъв конкретен план като достигане на брой продажби или пускането на нови модели на пазара, по който да се работи?- Както казах, скоростта и стремежа за постигане на най-високи резултати са основни елементи в корейската култура. Освен това свързаните с бранда елементи ни дават отговора относно посоката, в която ще продължи "приказката" на Kia. Следващата крачка е сериозна офанзива в областта на силовите агрегати и технологии. Самият факт, че групата Hyundai/Kia Motors привлече на работа Албърт Бирман, бивш изпълнителен директор за развитие на подразделението M Power на BMW, подчертава амбициите на марката да се превърне в лидер не само по отношение на проектиране, но също и по отношение на технология и технически характеристики. Детският футболен отбор, който Алексиев тренира. Снимка: SV Germania Ockstadt- Как един човек, отдаден до такава степен на автомобилите, си почива?- Приятелите ми често казват, че не мисля за нищо друго, освен за автомобили. Опасявам се, че това е вярно - аз наистина прекарвам много време в четене и разговори относно автомобили. Имам чудесна колекция от книги и енциклопедии за леки автомобили, обичам да присъствам на състезания с малолитражни автомобили и състезания с ретро-коли. Същевременно обаче имам и семейство с 3 деца, които също искат моето внимание. Затова съм щастлив, че преди 4 години мой приятел, който е и президент на местния футболен клуб (SV Germania Ockstadt), ме покани да работя с деца. Присъединих се към треньорския щаб и уча децата, сред които е и моят син, на футбол. Те са на по 10 години и съм много щастлив, че мога да ги науча на играта. Чрез футбола си почивам от натоварванията в работата ми. 

 

Тагове: kia europe
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 9 години )
    Която форумна мижитурка е постигнала повече от него, нека тя първо да говори срещу този успял българин! Има ли такива или не?Аз примерно не съм толкова, но не завиждам, а се гордея, че имам сънародник на такава позиция в такава голяма компания. Да, той е българин и то много по-българин от малцина, които свързват местоживеенето с националитета. Дано този българин успее да убеди КИА да построят заводи у нас. Да видим тогава какво ще кажат дребните, завистливи форумни мижитурки.
  • #15
    българска завист ( преди 9 години )
    Ужас, чета коментарите и са пореден път разбирам, защо сме толкова зле. На всеки успял БЪЛГАРИН ще се наредят, един куп завистници, които ще омоловажат постигнатото и ще изкарат някое тъпо оправдание защо той е успял, а те които са "най-умните, красиви и можещо" не са. Това българската завист е нещо наистина невероятно. Вместо да се радваме на успехите на нашите сънародници, правим обратното и ги плюем, както само ние можем. Кофти мат'рял. Правилно го каза ББ преди време...
  • #14
    До бългрин ( преди 9 години )
    Ти българин не можеш да напишеш правилно, тръгнал си да даваш акъл и определения!!!
  • #13
    Анонимен ( преди 9 години )
    Можем да постигнем много и то БЕЗ ВРЪЗКИ, но НЕ В БЪЛГАРИЯ. Всички " успешни " българи в нашата родна страна са назначени ;) ЕВАЛАТА на този българин. Има доста като него в мултинационални компании, които доказват, че българинът МОЖЕ, когато няма какво да го спре :)
  • #12
    FenIX ( преди 9 години )
    Това че е българин показва, че не сме лош "материал" както каза един премиер и че при подходящи условия и българите могат да постигнат много. Радвам се за човека, но повече ми се ще в Бъгария да имаме условията хора като него да се реализират.
  • #11
    Automotive ( преди 9 години )
    @ж/1Виждам, че не търсиш отговор, но на мен пък ми се ще да ти отговоря.Статията е за професионалните му успехи. Като професионалист, животът и образованието му го правят по-малко българин. По паспорт също сигурно е германец. Вече как се възприема той в личният си живот и колко силна връзка има с България (освен кръвна/генетична) нито знам, нито ме вълнува, нито има общо със статията :)
  • #10
    ! ( преди 9 години )
    Браво на човека! Пожелавам му много успехи и щастие и да познае Бог!
  • #9
    ж/1 ( преди 9 години )
    до Аутомотиве:И това, че е живял и учил в чужбина, прави ли го по-малко българин? Питам и отговор не търся... Всеки зняе вица за Адът и казана с българите. Ето тук нагледно се демонстрира случая от този виц.И образованието, не зависи само от отва къде ти преподават, а и от самият човек и от неговото желание и мотивация.
  • #8
    Automotive ( преди 9 години )
    Българино, Ганьото си точно ти с лъхащия на злоба обиден коментар :)Въпросният човек - Владислав Алексиев не е стигнал позицията си защото е Българин, а защото е получил добро образование... немско, а не българско. Та в случаят той е немски специалист, а не български. Отделно, че животът в чужбина ти изменя възгледите и поведението много сериозно, дори да отидеш там в студентските години, а какво остава ако си там от дете.
  • #7
    бългрин ( преди 9 години )
    Ганьоцците, които нямат акъл, воля, интелект и желание да постигнат нещо, взеха да определят кой бил българин и кой не. Със сигурност е по-българин от повечето от вас селяци. Не местожителството определя националността, а съвсем други неща, които са далеч от вашето съзнание. Вземете се напънета да направите и вие нвщо, а не само да мрънкате! Човека е постигнал много и е успял. Почти няма успели и известни българи по света, които да са го сторили у нас. Винаги другите гиоценят, а вие завиждате.
fallback
Последни