fallback

Бюджетните коли дърпат Renault напред

През 2014 г. компанията записва ръст, може да премести фабриката на Dacia от Румъния в Мароко

Френският автомобилен концерн Renault SA е доставил с 3,2 на сто повече автомобили през последната година, след като продажбите на бюджетни коли в Европа компенсират спадналото търсене в Русия и Аржентина, предава Bloomberg. Dacia Duster, която на някои пазари се продава под марката Renault, остава един от най-успешните модели в гамата на производителя. Снимка: Ройтерс Глобалните продажби са нараснали до 2,71 милиона леки автомобили и лекотоварни превозни средства спрямо 2,63 милиона година по-рано, заяви базираната в Булон-Биянкур компания днес в изявление. Доставките на бюджетни превозни средства, включително и на бранда Dacia в Европа, са скочили с 5,3% до 1,14 милиона автомобила. Renault, третият по големина европейски производител, печели от високото търсене на достъпни модели като хечбека Sandero и джипа Duster, както и от навлизането си на нови пазари, което бе насърчено заради икономическите проблеми в Русия и Латинска Америка. Бюджетната марка Dacia и новият компактен кросовър Renault Captur помагат на производителя да компенсира бавното възстановяване на продажбите в Европа, където търсенето през 2013 г. удари 20-годишно дъно. Продажбите в Европа възлизат на 54 процента от общите продажби на дружеството, в сравнение с 50 на сто преди една година. Така продажбите в Европа отчитат ръст от над 10% на годишна база, като най-силно е нарастването във Великобритания, Португалия и Испания. Извън Европа продажбите отчитат спад от 5,9%. Макар че като цяло „търсенето на нови превозни средства остава несигурно", Renault прогнозира, че продажбите ще се повишат отново през тази година, подкрепени от "ускорен продуктов план", предвиждащ пет нови модела да се появят в шоурумите, заяви изпълнителният вицепрезидент на Renault по продажбите и маркетинга Жерон Стол. Според компанията продажбите за цялата индустрия ще се повишат през 2015 г. с 1 до 2% в Европа и с 2% в глобален план. "Добра работа за Renault в един труден пазар“, коментира Арндт Елингхърст, базиран в Лондон анализатор от Evercore ISI. „Те успяха да увеличат продажбите като цяло, без да се отказват от ценообразуването, което е това, което инвеститорите търсят. 2015 г. трябва да е по-добра от 2014 г.", добавя той. Междувременно се появиха спекулации, че френската група, която притежава румънския бранд Dacia, може да сложи катинар на фабриката в Румъния и да премести дейността в Мароко на фона на засилването на напрежението между ръководството на фабриката и синдикатите по въпроса за заплатите. За информацията съобщава румънският информационен сайт Ziare, цитиран от БТА. Румънските служители искат да получават повече пари, но шефовете им твърдят, че ако увеличат заплатите, заводът ще загуби конкурентноспособността си, особено като се има предвид, че служителите в Танжер, Мароко, получават два пъти по-малко. Медията подчертава, че тъй като дискусиите между двете страни продължават от известно време и все още не се е стигнало до споразумение, властите в Букурещ гледат с безпокойство към бъдещето на групата в Румъния. Има две възможности: или Renault да прехвърли част от дейностите си в Танжер, или да вземе радикално решение и да се откаже от бизнеса си в Румъния, при което хиляди работници ще останат на улицата, посочва цитираният източник. Съществува и напрежение между компанията и румънските власти, след като правителството, ръководено от Виктор Понта, отхвърли за момента изграждането на магистралния участък между южния град Питещ, близо до който се намира фабриката на Dacia, и централния град Сибиу. Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #10
    До долния ( преди 9 години )
    По-добре си измисли друг ник, напр.: задръстенякът със задръстера!По ще ти отива на резбата ...
  • #9
    Fastdriver ( преди 9 години )
    Хората пишат за растеж, а вие вече ги фалирахте, че и план за продажбата има направихте...Истината е че Рено не са толкова лош производител на НОВИ автомобили. Ако купиш ново Рено и го ползваш в рамките на предвидения от производителя период и пробег нещата не са никак черни. А Нисан, освен Кашкай, няма адекватен модел за европейския пазар.
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Просто Рено държи почти 45% от акциите на Нисан а Волво Тръкс (където Рено е най-големия инвеститор) държи целия Нисан Дизел. Тоест ако Рено фалира мажоритарния дял на Нисан ще е на пазара. Компаниите които могат да си го позволят са ВАГ GM и TATA или Махиндра - тоест от трън та на глог Няма да говорим какъв майтап би било ВАГ да ги вземат, GM също, Ягуар и Ленд Ровър добре вървят с индииците но все пак
  • #7
    Дошо ( преди 9 години )
    Глупости! Да изчезва недоразумението с ***, та Нисан да развие напълно потенциала си. И без това сега продава поне 3-4 пъти повече коли от реното.
  • #6
    Анонимен ( преди 9 години )
    Лошото е, че затъне ли Рено и на Нисан ще им се стъжни. Без Рено малките Нисани ще изчезнат и ще останат само скъпите спортни/луксозни (с други думи истински) Нисани. Но марката ще стане като Субару дето пласират 3 модела по 1000 бройки само за маниаци
  • #5
    1 ( преди 9 години )
    Искали по високи заплати хората ( и са прави ) и хоп веднага дежурното изказване на всеки шеф ( те и тук някой така плашат ), като се опъвате ще ви изхвърлим и ще пратим производството в Африка.А работниците са прави, от години блъскат за Рено и сега когато си искат това което им се полага им показват среден пръст.Ама тези ***, наистина ни мислят нас на Балканите за РОБИ. Да им бачкаме, да си стоим с наведени главици и да не се обаждаме за нищо. ***, на квадрат.
  • #4
    Песимист ( преди 9 години )
    Ето това е противоречието. Искаш да живееш като в белите страни с висока заплата, но продукцията става скъпа и инвеститора бяга....в Мароко или най-добре в Китай. На какво се надяваме ние - не знам! То сега при тази ниска стойност на труда в Б-я никой не идва, а всеки иска да получава повече....
  • #3
    Истината ( преди 9 години )
    Скоро Рено ще хлопне кепенците на единствения си печеливш бранд - Дачия!Но този пореден пирон в ковчега автокомедията го поднася захаросан.
  • #2
    . ( преди 9 години )
    дачия дърпа рено напред, ама рено дърпа себе си назад!
  • #1
    АНАЛизатор ( преди 9 години )
    Така де - Дачия ще се мести в Мароко а рено в Румъния, та дано излезе некое що-годе без дефект!
fallback
Последни