fallback

VW Group остава №1 в Европа

През 2014 г. концернът е продал над два пъти повече коли от втория в класацията

И през 2014 година най-големият производител на автомобили в Европа остава VW Group, става ясно от данните на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Снимка: РойтерсОбщо 3 181 659 нови автомобила е продал концернът на пазарите на 27-те членки през 2014 година. Резултатът е със 7,2% по-добър спрямо година преди това, когато продажбите са били малко под 3 млн. Основната марка Volkswagen е отговорна за почти половината реализации и продължава да бъде лидер по продажби на континента.  Второто място остава за френската група PSA Peugeot-Citroen, която приключва 2014 година с 1 358 630 продажби в ЕС и ръст от 3,7% на годишна база. По-голямата част от продажбите са за марката Peugeot - 764 687, която регистрира и по-сериозен ръст в реализациите си - 5,8% спрямо 1,1% при Citroen. Третият в класацията по продажби в Европа за 2014 година е Renault Group. Френската компания е продала 1 222 377 и записва ръст от 13,3% спрямо 2013 г. Марката Renault е продала основната част от автомобилите - 863 236, но Dacia отбелязва по-сериозен ръст - 23,9% срещу 9,4% при Renault. В топ 5 попадат още Ford и Opel. Четвъртият Ford приключва 2014 година с 927 861 продажби в Европа и ръст от 5,8%, а петият Opel записва 869 154 продажби и увеличение от 7,7% спрямо 2013 г. Следващата в класацията компания е BMW Group, която остава лидер сред производителите на премиум автомобили. Реализациите на групата достигат 797 058, или ръст 4,6% на годишна база. С 645 559 продажби (ръст от 5,2%) обаче марката BMW се нарежда на второ място в тази категория, а пред нея застава Audi с 697 946 реализации и ръст от 4,8%. Третото място в Европа остава за Mercedes с 627 718 продажби и увеличение от 5,5%. Подробна информация вижте в таблицата на ACEA

Тагове:
fallback
  • #11
    Тойотко Оризаров ( преди 9 години )
    Тойота е световен ***! И не защото изглежда като такъв, а просто е една уникално дефектна кола! Сега и хибридната им система дава фира, е то какво не даде до сега, да не ги изброявам, че няма да ми стигне 1 страница! Яд ме е само, че са ме кръстили с това име Тойтко, да ми се смеят сега!
  • #10
    Хондьо Тойотков! ( преди 9 години )
    Калпави двигатели слагат само в жълтурските кашони с формата на коли!
  • #9
    Хенри - Бай Форд ( преди 9 години )
    Те Европейците са на същото мнение като нас, че Форд не палел, умирал и другите (вие си ги знаете), те за това си ги купуват - второ място след VW, нищо че са Американска компания. В Германия си карат немските коли, Във Франция всяка 2ра кола по улицата си е родно производство, Италия и т.н. явно европейците са на същото мнение като нас, че Форд не палел, умирал и другите (вие си ги знаете), те за това си ги купуват - второ място след VW, нищо че са Американска компания.
  • #8
    speedart ( преди 9 години )
    Какво стана с коментара че Азия бил центъра на света , а Европа била третия свят.....ха ха ха ..мола ви това беше класика , не съм се смял така напоследък
  • #7
    Анонимен ( преди 9 години )
    Много ги е яд жълтурите, че хората на запад изкарват прилични пари и си купуват качествени автомобили, докато евтините хонди крият умишлено дефекти струват живота на някои бедни хорица по света
  • #6
    Нев ( преди 9 години )
    "VW вече са НОМЕР ЕДНО в света - 4 години по-рано от плануваното за 2018 !"Викаш направо са преизпълнили петилетката от СоцВаген, а? А колко дивидент на акция ти изпалтиха ако не е тайна? :))
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ciala Evropa se e napalnila s chalgadjii I seliani.Egati otkritieto
  • #4
    A ( преди 9 години )
    Te veche sa za taq godina
  • #3
    До първият ( преди 9 години )
    Браво, ти си един много образован и умен българин, жалко че това вече е масовото ниво на нацията. А иначе това е ясно, че VW са номер едно в Европа, по-важният въпрос е кога ще станат номер едно в света.
  • #2
    speedart ( преди 9 години )
    Така е , качеството води след себе си резултати...Das ***
fallback
Последни