fallback

BMW, Mercedes и Audi с рекордни продажби за 2014 г.

Луксозните автомобили на производителите стават любимци на клиентите, особено извън пределите на родната Германия

Трите германски производителя на премиум автомобили BMW, Mercedes и Audi са постигнали през изминалата година рекордни продажби. Снимка: Ройтерс Mercedes е продал на клиентите си 1,7 млн. автомобила, базираната в Мюнхен BMW за първи път минава границата от 2 млн. броя, а Audi спази своята цел за 1,7 млн. продажби. Продажбите на BMW прескочиха бариерата от 2 млн. за пръв път в историята на компанията. Новината затвърждава позицията на германската компания като водещ производител на луксозни коли въпреки сериозната конкуренция в растящия пазар за луксозни и спортни автомобили, пише The Wall Street Journal. Базираният в Мюнхен производител заяви, че доставките на марките му BMW, Mini и Rolls-Royce са се покачили със 7,9% през миналата година до 2,12 млн. броя. Ръстът е бил подпомогнат от силното търсене за нови и модернизирани модели, най-вече в Азия. BMW продаде 1,96 млн. коли през 2013 г. Продажбите на новите модели на BMW, като X4 и X5, както и на Rolls-Royce, спомогнаха да се неутрализира ефекта от спада в продажбите на марката MINI, чиято гама наскоро бе изцяло обновена. Производителят заяви, че увеличава производството на серията си електрически коли в завода в Лайпциг. BMW е продала през 2014 г. около 17 800 екземпляра от моделите i3 и i8. Само през декември германската компания е доставила 215 217 коли на клиентите си, с 15% повече спрямо предходната година. Марката BMW е доставила 1,81 млн. коли на клиентите си през миналата година, или увеличение с 9,5%. Продажбите на MINI спаднаха с 0,9% през миналата година и достигнаха 302 183 коли. Марката Rolls-Royce продаде рекордните 4 063 коли и отчете ръст от 12%. Продажбите на мотоциклети на BMW се увеличиха със 7%. За Daimler 2014 донесе нов повод за радост – за първи път компанията продава повече коли в Китай, отколкото в Германия. Така базираният в Щутгарт концерн е продал почти 282 000 коли в азиатската страна, докато на родния си пазар са били пласирани почти 261 000 броя. Най-голям единичен пазар с около 330 000 броя е САЩ. За Daimler 2014 г. е четвъртата рекордна година поред. Ръстът в продажбите е от 13%. Бързи ръстове германската компания отчита в бившите кризисни пазари Португалия (46%) и Испания (30%). Третият голям премиум производител Audi – дъщерна компания на Volkswagen, отчита за миналата година 1,74 млн. продадени коли – ръст от над 10%. Директорът по продажбите Лука де Мео заяви още в началото на декември, че през 2014 г. Audi ще надмине силно годишната си цел от 1,7 млн. доставки. Преди всичко много търсените модели кросовъри и моделът A3, който през 2014 г. за първи път е наличен в целия свят, са били „виновни“ за силната година. Компанията отчита растеж на всички региони и печели допълнителни пазарни дялове. В Китай Audi затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента, а в Европа е „доста над предкризисните нива от 2007 г.“. „В САЩ Audi расте три пъти по-бързо, отколкото целият автомобилен пазар“, заяви де Мео. Сходно рекордно изпълнение има и Porsche. По-малкият германски конкурент, също част от Volkswagen, е продал повече коли във всички региони, като общите продажби достигат 189 850 броя – ръст от 17 на сто спрямо предходната година. САЩ с над 47 000 доставки е водещият пазар. Китай отчита ръст от 25% - най-силното нарастване, до 46 931 продажби. В родната Германия почти 24 000 клиента са решили да си купят ново Porsche, като това са най-силните продажби на компанията на родния си пазар в корпоративната история.  Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове:
fallback
  • #38
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Колата не става твоя а това е като месечен наем,"Хех, абе заухав, ти най-накрая откри какво е лизинг ли? И защо спори досега при положение че не си знаел дори за какво? Ей, знам че немските фенчета сте меко казано неинформирани, ама вие сте си направо природно ***.
  • #37
    Анонимен ( преди 9 години )
    309 долара на месец ама чети дребния шрифт отдоло под офертата. Колата не става твоя а това е като месечен наем, чета ти шрифта от доло Внасяш при подписване 3854 долара плюс още една първоначална вноска от 2750 долара плюс още една вноска придобиване от 795 долара плюс 39 вноски от по 309 долара плюс още сумати такси, които плащаш при подписване като примерно годишна такса от 350 долара и най безумната според мен такса износване по 20 цента на всяка измината миля. Само от тука ако изминеш 50000 мили за 4-те години са ти прибрали 10000 долара. А накрая след 4-те години ти дават шанс ако решиш да си закупиш автомобила само за 21886 долара!!
  • #36
    Анонимен ( преди 9 години )
    Може но само във фантазията ти. ЗАщото като отвориш страницата на БМВ в САЩ ***.bmw.us, цените са съвсем други. По твоите цени БМВ 329 излиза 14800 долара, при това при безлихвен лизинг, какъвто БМВ не предлага. Тоест като извадим и лихвата от минимум 20% БМВ-то ще излезе към 11000 долара. по евтино от Форд Фиест а в лева към 17000лв. или около 9000 евро ха ха.. ти ако това което пишеш си го вярваш, значи си за психиатър, освен ако не става въпрос за БМВ на старо трета ръка.
  • #35
    Анонимен ( преди 9 години )
    309 на месец при това с включени всички сервизни разходи за 4 години! Гуми, филтри, масло, спирачки. Реално май и по-евтино от Сивик излиза. Хайде народе на евтинджосите.
  • #34
    Анонимен ( преди 9 години )
    Колкото и да викате на черното бяло, фактите сочат че немските "премиуми" не са никакви премиуми, ами продават големите бройки на ниски цени.
  • #33
    Анонимен ( преди 9 години )
    От официалния сайт на БМВ:http://***.bmwusa.com/standard/content/Vehicles/2015/3/320iSedan/offerdetail.aspx?OfferType=2&namodelcode=15TI&regiontypeid=5При дилърите с допълнителни отстъпки.
  • #32
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха-ха, нямало.. я пак:$309*/month for 39 months. $3,854 Cash due at signing
  • #31
    Анонимен ( преди 9 години )
    320 бензин
  • #30
    Анонимен ( преди 9 години )
    БМВ 320 за 300 долара в USА няма. Базата е със стартова цена 33000 долара. Дори да е безлихвен лизинга и да си купиш гола база като разделиш сумата за 5 години или 60 месеца излиза вноска от 550 долара на месец. За 300 долара на месец в САЩ не можеш Голф да си вземеш, какво остава за БМВ 320дизел. 300 долара на месец за 5г. се равнява на 18000 долара или по 28000лв. или 14000 евро. Няма такава цена никъде по света.
  • #29
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе пич 250 долара за Сивик е основната цена, като при различните дилъри има различни отстъпки. Но в крайна сметка 83% от продадените Хонди са минали на ниските цени със субсидии и отстъпки от дилърите. А дилърите получават тези отстъпки от производителя при определен брой продажби, за това се правят пивече намаления за повече продажби. А за 320 БМВ не си писал че този лизинг е всъщност наем, защото колата никога не става твоя. Тя и сметката не излиза 300 долара по 5г. са 18000долара без лихва
fallback
Последни