fallback

Fiat връща в играта първообраза на Жигула

Италианците регистрираха търговските марки 124 и 124 Spider

Fiat е регистрирала търговската марка 124 в САЩ. Според изданието Autoblog Spain италианците ще пуснат догодина два модела, носещи имената 124 и 124 Spider. Те ще се предлагат и в „напомпани“ модификации под марката Abarth.Засега липсва официална информация от страна на Fiat какви точно ще бъдат двата автомобила – настоящи модели с нови имена или компанията е решила да възроди легендарния Fiat 124. Оригиналната машина под това име се произвежда през периода 1966-1974 г. като комби и седан.През 1967 г. моделът става „Автомобил на годината в Европа“ и това е основната причина съветският по това време ВАЗ да го използва за основа на своята „Жигула“. Руснаците все пак променят доста от компонентите – двигателят, скоростната кутия и окачването. Задните дискови спирачки на „италианеца“ са заменени от барабанни при руската „Копейка“, както е наречен новият автомобил.Освен седан и комби, Fiat предлага още две модификации на своя 124. Това са 124 Coupe (1967-1975) и 124 Sport Spider (1966 – 1985).Снимка: FiatОще по темата:Fiat 124 от Carrozzeria TouringИсторията на българските автомобили - FIAT 124„Жигули” навърши 42 години

Тагове: fiat 124
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    като се замисля едно време всяка седмица се правеха колите (включително почти нови лади)
  • #10
    Анонимен ( преди 9 години )
    Днешните автомобили ги смятат, че на около 200 000 км. се отваря двигателя, за да се види в какво състояние е и дали не трябва ремонт. Това че ние българите сме свикнали да караме докато върви, независимо от разхода, липса на мощност и т.н. е друг въпрос. Масово автомобилите в Германия ги продават на по 170-180 000 км. тъй като знаят, че скоро ще трябва да отварят двигателя, което там е доста скъпо. Та така драги съфоромци, такава е истината :)
  • #9
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам на какви "Жигули"-та сте попадали. Имал съм няколко, едно от тях купено ново. На 320 000 отворихме двигателя за основен ремонт. Беше на газ и се караше много. Масло - М 10 Д на 8000 - 10 000км.
  • #8
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук пишете, че 124 е "кола на годината" през 1967, а в другата ви статия "Историята на българските автомобили - FIAT 124" пише, че е 1968. Последно?
  • #7
    стар жигулист ( преди 9 години )
    Или този фиат е с десен волан или снимката е обърната.Резервоарът е от дясно,от ляво стои резервната гума и огледалото е само едно и то от страната на шофьора.Дръжките на вратите на фиата са издадени за разлика от жигулито.Но то си пише,че руснаците са променили двигателя,скоростите,окачването и задните спирачки.То май само купето е от фиат.Наистина двигателите караха не повече от 100000,без основен ремонт.И има разлика между американските и руските стари коли.
  • #6
    бъчваря ( преди 9 години )
    Не съм съгласен, че старите коли били по-добри и не се чупели. Напротив, ресурса им често бе 50-10 000 км, а на някои дори и по-малко. 100000 км се смяташе за свръх дистанция навремето, а днес новия внос почва от 200 000 за българина. Имах 20 км на Жигули когато карах глокса за професионален шофьор. така и не можах да и свикна за тия 20 км с това калпаво кормилно управление. Затова дълго време си мечтаех не за кола, а за камион. бяха доста по-добри за каране.
  • #5
    Анонимен ( преди 9 години )
    защото е обърната картинката. огледалото е само едно и е от дясната страна, т.е. mirror
  • #4
    Анонимен ( преди 9 години )
    защо имам чувството,че резервоарът и беше от дясната страна...пък и дръжките на вратите не бяха май такива ;)
  • #3
    Анонимен ( преди 9 години )
    В интерес на истината и да не е било сполучлив модел друго е нямало напазара, така че искаш неискаш това ще караш. А старите коли са по-здрави да, то няма какво да им се развали, няма електроника няма сложни елементи и т.н. Когато искаме прогрес,нисък разход, висока мощност, лукс и глезотий ще трябва да плащаме за тях.Не случайно в америка толква ценят старите си автомобили - гъзарски, с големи двигатели и са безпроблемни - няма какво да им се развали освен двигателя .... :)
  • #2
    Анонимен ( преди 9 години )
    1988 г. карах глокса на Жигули. Тогава глокса беше 3 месеца и 60 часа кормуване: градско/извънградско/магистрала/нощно/полигон. Тогава наистина ни учеха да ставаме шофьори, а не както сега. Колата е супер Fiat 124/Жигула.
fallback
Последни