IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новата продуктова линия на Total покрива нуждите на стандарта Евро 6 в тежкотоварния сектор

Интервю с Габриел Мулен за новите продукти на световния лидер

Новата продуктова линия на Total покрива нуждите на стандарта Евро 6 в тежкотоварния сектор

Защо Total отвори офис в България?
Интервю с Габриел Мулен, генерален директор на Тотал България.


Какви са новите продукти, които Total пуска на българския пазар?

Новата ни продуктова линия покрива нуждите на стандарта Евро 6 в тежкотоварния сектор, който е част от новите регулации на ЕС от 2014 г. За България приложението му беше отложено с една година. Така че целта ни е да отговорим на изискванията на новите техническите стандарти.  

Какви са водещите предимства на новите продукти Total?

Намаляването на вредните емисии при стандартите от Евро 5 към Евро 6 е драстично. То става по няколко начина – чрез намаляване на разхода на гориво, чрез добавянето на специфични каталитични системи (DPF), третият начин е чрез системата SCR. Това поставя пред нас изисквания към състава и качествата на смазочните материали, което от своя страна води до използването на различни добавки.

Какво Ви накара да отворите офис в България?

Преценихме, че пазарът е достатъчно развит, за да се наложим самостоятелно. Бяхме доволни от дистрибуторите си, но искахме да навлезем и в други сегменти – например индустриалния сектор. Имаме и подкрепата на централата ни – това е дългосрочен бизнес и е много важно да покажем, че сме тук за да останем. Когато нашите основни конкуренти решиха да се изтеглят от много световни пазари, ние решихме да направим точно обратното - да дойдем и да започнем бизнес в такива държави, като по този начин покажем, че сме различни. И независимо от икономическата ситуация, Total взе решение, което ни прави различни от нашите основни конкуренти - да има директно присъствие в България с цел по-добре да отговорим на нуждите и очакванията на нашите партньори, както в автомобилостроенето, така и в промишления сегмент, за дългосрочен общ успех.

Какво е knowhow-то, което получавате от Франция?

Екипът на Тотал България се състои само от 10 души, от които шестима постоянно са в директен контакт с клиентите ни. Всички те преминават през различни технически обучения за новите продукти и техните характеристики. В Тотал България непрестанно се информираме за развитието на пазара, за търсенето и предлагането и най-вече за това какви са приоритетите на нашите клиенти, когато избират продукти. Ето защо и специалистите ни са винаги крачка напред в създаването на дълготрайни бизнес партньорства.

Кои са Вашите партньори в България и другите държави в Европа?

Разширяваме кръгозора си и работим във все повече сегменти. Марките Еlf и FINA също са в портфолиото на Total. На пазара присъстваме и с други марки, които произвеждаме и дистрибутираме като OEM продукти. Напр. Total не само произвежда маслата Mazda, но и ги дистрибутира; в ЮАР произвеждаме маслата Toyota, които обаче не дистрибутираме в Европа. Total произвежда и масла GM в Европа, които дистрибутира в западната й част, докато в източната това вършат структури на GM.

Дългогодишно е партньорството ни с Renault Trucks при маслата за тежки натоварвания. Компанията Renault Trucks Oils, 90% от която са притежание на Total, е собственик на марката Renault Trucks Oils. Тя произвежда маслата с тази марка, които се дистрибутират от филиалите на Total в цял свят. В България работим с Volvo Trucks, които купупват от нас тези масла и ги дистрибутират до крайните си клиенти. Дългосрочно е и партньорството ни със Scania, за която в наши заводи в Европа произвеждаме маслата, които се дистрибутират на стария континент. Тук масла Scania продаваме само на Скания България ЕООД, а те ги доставят на свои крайни клиенти. В Европа произвеждаме и маслата DAF. Те се дистрибутират по отделни споразумения за всяка европейска държава и маслата, които използва Турботракс, идват от наши заводи. По договор с Hitachi произвеждаме и едноименните масла, които тук продаваме на Зет и Ем Прайвит Ко. Дългосрочно е и партньорството ни със ZF, за тях произвеждаме много специфични трансмисионни масла, дистрибутирани на местния пазар от ATS. Claas е много важен партньор от производителите на аграрна техника, тъй като произвеждаме оригинални масла Claas. Имаме и локални партньорства: с МВБ Трак & Бъс (MAN) и с дилъри на Iveco – Балгериан Трак Сървис и отчасти с Булавто.

Какви са предизвикателствата пред Total на българския пазар в тежкотоварния сектор?

Основното предизвикателство е да предлагаме правилния продукт на точната цена. Това може да звучи като лесна задача, но не е толкова лесно изпълнимо. При тежкотоварните техническата експертиза е по-важна и трябва постоянно да сме близо до клиентите си и да работим с тях. Нуждаем се от квалифицирани хора и затова , често ги изпращаме на обучение във Франция. Освен това разполагаме и с голямо портфолио от продукти, за да можем да отговорим на всички нужди.

При дълготрайни натоварвания маслата запазват ли свойствата си?

Ако имаме в предвид моторните масла за бензинови и дизелови двигатели съвременните изисквания към тях са особенно високи за да покриват съответните експлоатационни нива и спецификации на АPI, ACEA, МВ, VOLVO и др. Всяко двигателно масло изготвено от фирмата производител и означено със съответните спецификации трябва да гарантира препоръчителния пробег на двигателя, неговата работа при всички режими на разумна експлоатация и да запазва своите физико-химични и експлоатационни показатели.  Гаранция за това са изпозването на висококачествени хидроочистени базови масла, както и иновативни пакети от присадки. 

Как влияе некачественото гориво върху маслата?

Некачественото гориво влияе преди всичко върху работата на двигателя на автомобила, като се отчита повишен разход на гориво, намалена мощност, затруднено стартиране, повишени вредни емисии и др. Всичко това не оказва директно влияние върху маслото но може да повлияе върху неговите експлоатационни характеристики в резултат на затруднената работа на двигателя от некачественото гориво. Това може да бъде причина за намален пробег на маслото и нарушения при работата на двигателя.

При новите двигатели с турбо какви масла се използват?

За предпочитане са полусинтетичните и синтетични моторни масла с гарантирано качество и произход от реномирани компании, защитили доброто си име на пазара с висококачествени двигателни масла.

Ще продължите ли да подкрепяте автомобилния спорт?

Автомобилния спорт е наша страст от години, но той също така е резултат на партньорствата ни с производителите на автомобили. Състезателните автомобили са най-добрия тест за нашите продукти и нашите развойчици използват тези екстремни платформи, за да тестват и подобряват продуктите ни. Ето защо можем да потвърдим, че ще продължим да партнираме с Red Bull Racing team във F1 и през 2015г., но освен това ще присъстваме и в редица други моторни спортове като Dakar, WRC, Moto GP, WTCC, Endurance. За повече информация имаме и специализиран сайт.

Какви пазарни позиции заемате на пазара, какви са вашите цели за финал през 2014 и какъв пазарен дял целите за 2015 г.?

Ще завършим 2014 г. с растеж от около 5-10% спрямо предишната година, която беше една от най-успешните ни. Ще запазим второто си място при автомобилния сектор, и ще се развиваме все повече при тежкотоварния и индустриалния сектор. Очакваме 2015 да е още по-добра. Вярваме в успеха!

Какво ново предстои да представи Total, какви са предизвикателствата пред компанията?

Опазването на околната среда е все по-голямо предизвикателство в развитите страни, поради което се създават нововъведения, свързани с гориво-спестяващите продукти не само в областта на смазочни материали, но също и в гресите, които например са по-силно застъпени в една електрическа кола. В тази област Тотал е с лидерска позиция.

Електрическият автомобил вече не е само прототип, но и започва все повече да навлиза във всекидневието на масовия потребител. Електрическата кола работи с греси, а конвенционалната – с масла. И може би бъдещето е в гресите, които в подходяща комбинация една с друга, ще предложат иновативна смазка за икономична експлоатация на електрическите автомобили. В тази връзка, Тотал разполага с необходимите познания в областта, както и с висококвалифицирани специалисти и инженери, които са готови да посрещнат това предизвикателство.

Тази благоприятна за околната среда тенденция е също „побутване” на производителите към нова, по-малка консумация на енергия. Може би един ден ние няма да продаваме смазочни материали в пластмасови бутилки, а в биоразградими.

Разкажете повече за биомаслата.

Използването на био-маслата е свързано с опазването на околната среда и по-специално с водите, планината, селското и горското стопанство. Тотал разполага с един от най-богатите и завършени гами от био-масла: за двигатели, скоростни кутии, диференциали, трансмисии, хидравлики, верижни предавки, двутактови бързо-оборотни двигатели, греси и т.н. Като цяло, Тотал е един от малкото производители на масла с двете разновидности: био и гориво-спестяващи характеристики.Нашите масла имат много добър баланс между тези две много важни характеристики. Липсата на замърсяващи свойства на нашите био-масла задоволява в повечето случаи стандартите за получаване на европейска еко-маркировка, т. нар. EU Ecolabel.

Имате ли фаворит в моторните спортове, примерно Формула 1?

Имах щастието наскоро лично да се срещна с Даниел Рикиардо от Red Bull Racing, и мога да кажа, че той е не само обещаващ и талантлив млад пилот, но също така позитивен и наистина много приятен като човек.

Що се отнася за България, тази година фаворит за нас определено е Крум Дончев, затова и го подкрепихме. И искаме да му честитим Европейската трофи рали купа за 2014-а година.
 
Какви са новите продукти, които Тотал пуска на българския пазар?

Дали става дума за леки автомобили, камиони и автобуси или пък селскостопанска техника, Тотал предлага на клиентите си комплексни решения за техния автопарк. Ето например определено масло от гамата ни Rubia (технология гориво спестяващо и low SAPS) спестява до 1,34% гориво, а в комбинация със специфично трансмисионно масло ( Transmission XS FE), позволява икономия на гориво до  6,41%* в сравнение със стандартни продукти за двигателно масло 10w40 и трансмисионно масло 80W90 (* след серия от тестове  с камион  MAN TGX 440-евро 4).

Снимка: Total

Тагове: total
0 от 500