fallback

Хибридната система на Volvo XC90 в детайли

Тя генерира 400 к.с. и 640 Нм, като използва 2,0-литров двигател

Шведският производител Volvo разкри детайлна информация за хибридната система на новото поколение XC90, която е част от гамата двигатели на модела и вече се предлага на пазарa. "Хибридната версия на XC90 притежава всички характеристики на луксозен SUV, но демонстрира разход на гориво и екология, които са трудно постижими дори за малките хибридни коли", се казва в прессъобщението от Volvo. Хибридният Volvo XC90 носи добавката Т8 в името си, като залага на компактен бензинов двигател, който е подпомаган от електрическа система за задвижване. Бензиновият двигател е от семейството Drive-E, има обем 2,0 литра, четири цилиндъра и система за принудително пълнене, съставена от турбина и компресор. Агрегатът генерира 318 к.с. и 400 Нм, като отговаря за задвижването на предния мост. Задните гуми се задвижват от електрически мотор, разположен на задната ос. Мощността му е 80 к.с., а въртящият момент достига 240 Нм. Общата мощност на хибридната система е 400 к.с. и 640 Нм, като се предава към пътя посредством 8-степенна автоматична скоростна кутия, използваща безжична технология. Всичко това предоставя на XC90 Т8 ускорение от място до 100 км/час за 5,9 секунди. В същото време нивата на вредни емисии СО2 са в рамките на 59 г/км, а средният разход на гориво - само 2,7 л/100 км., сочи информацията. Хибридната система разчита и на монтиран на коляновия вал стартер-генератор (CISG), разположен между двигателя и скоростната кутия. Той разполага с 46 к.с. и може да работи или като генератор на електрическа енергия, или като помощник на силовия агрегат, осигурявайки до 150 Нм допълнителен въртящ момент. Той също така спомага за преминаването от хибриден в напълно електрически режим. Електрическата енергия се съхранява в батерия, разположена в централния тунел под пода на колата. По този начин тя не влияе на пространството в салона или на обема на багажника. Освен това спомага за по-ниския център на тежестта. Освен от електрическата мрежа, батерията се зарежда при спиране, благодарение на двустепенната спирачна система, отчасти разчитаща на безжична технология. Охладителната система на хибридния агрегат има два кръга. Първият охлажда CISG мотора и електрическия двигател на задния мост, докато вторият отговаря за батериите. Освен с течността от радиатора, батериите могат да бъдат охлаждани и чрез климатичната система на колата. Хибридният XC90 предлага цели 5 режима на управление, които се избират чрез контролер на централната конзола в купето или от дисплея на таблото. Режимът Hybrid е активиран по подразбиране, като автоматично съчетава бензиновия и електрическите двигатели. Режимът Pure Electric е изцяло електрически и може да бъде използван при напълно заредена батерия, предоставяйки пробег от около 40 км. Динамичният режим Power дава максимум от хибридната система, а режимът AWD предоставя постоянно задвижване на всички колела. Последният режим Save "заключва" батерията, за да може складираната в нея електрическа енергия да бъде използвана по-късно, например в центъра на града. Освен хибриден двигател, ново поколение Volvo XC90 предлага избор между бензинови и дизелови мотори, всички с четири цилиндъра. В България цените на XC90 Т8 започват от 153 250 лева с ДДС, или с около 30 000 лева повече от дизеловия модел с 225 к.с.Снимки: Volvo

Тагове: Volvo XC90
fallback
  • #15
    РУМЕН ЗМЕЙЯ ( преди 10 години )
    АЗ СИ КУПИХ V40 Т4 200 КОНЯ С ТУРБИНАТА САМОЛЕТ Е ПРОСТО МНОГО МАЛКО ХОРА НЕ СА ГИ КАРАЛИ И ВИЖДАЛИ ТАКА ЧЕ ТЕЗИ КОМЕНТАРИ ДА ГИ ОСТАВЯТ КОГАТО ГИ ПРОБВАТ (ИЗПРОБВАТ) ТОГАВА ДА КОМЕНТИРАТ МОЛЯ
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре, добрее. Доста хора потриват ръце. Вярно цената е убийствено висока 153000лв. за база с екстрите ще стигне 200 бондака, но все пак е Волво, цената му на старо пада с по 5 бона на месец. Като стане на 2 години ще го гледаме на пазара за автомобили втора ръка за по 30-40000лв. и доста хора ще се накачат по такива Волва.
  • #13
    RRE ( преди 10 години )
    Ne 4e Fermera ima nujda ot za6tita,no da vika6na na niakoi luzar, koito kara novo Infiniti,dokato ti laska6 na kartinki ot davki turbo e malko sme6no
  • #12
    automotive ( преди 10 години )
    Фермер, карай си трактора по-добре ;) Този "сандък" има коефициент на въздушно съпротивление 0.30, което за твое сведение е добро дори за лека кола (RRS има 0.34). Същият "сандък" с дизелов двигател тежи 2030кг, X5 и RRS са около 2300кг и не им сравнявам хибридните версии, защото нямат такива ;) Двигателят не е пред предната ос, това не знам как го измисли. Кога го кара, та прецени, че му е лоша видимостта? Аман от лузъри.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    ти на санитарките от кога почна да им викаш доктори!?
  • #10
    фермера ( преди 10 години )
    Тези 80к.с. няма да са достатъчни за този 2тонен сандък с лоша видимост и аеродинамика, и бензиновия мотор непрекъснато ще работи.Ще недозавива защото двигателя е напречен и е много напред пред предната ос.Разхода ще бъде около 9/100.Един модел закъснял поне с 3 години.Доктора е прав.За тези пари един Range Rover Sport е много по добро решение
  • #9
    RRE ( преди 10 години )
    Kvi sa tez ceni???Te o6te malko i po skap ot RRS go izkaraha.Hubava e kolata no vse pak na kapaka pi6eVolvo a na Range Rover ili Porsche
  • #8
    борислав ( преди 10 години )
    Красота,за успели хора.Цената е такава ,каквато е.Една дребна обществена поръчка или 200м асфалт и я имаш.Как така не е пожелана от парламента или министерски съвет,но не е късно.
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Следващият ми автомобил.Много ме кефи, а възможноста да имаш пълна тишина в купето, когато си само на електричество е направо безценна за мен!
  • #6
    Automotive ( преди 10 години )
    Горе има Ценови листи и каталози и там на едно място са цените на цялата гама Volvo
fallback
Последни