IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda окончателно се отказа от RX-8 и RX-7

Японците ще залагат на моделите с технология SkyActive

Mazda окончателно се отказа от RX-8 и RX-7

Mazda се отказва от разработката на купе от типа на RX-8 и ще се концентира върху развитието на модели с технологията SkyActive. Това съобщи шефът на японската марка Масамичи Когаи, цитиран от Automotive News.
Mazda окончателно се отказва от RX-8 и RX-7
Очакваше се в близките години Mazda да зарадва феновете на „роторните“ купета RX-8 (на снимката) и RX-7 с нови техни поколения, но това няма да стане. Още преди година Когаи постави под съмнение развитието на двигателите тип „Ванкел“, с които са оборудвани двата автомобила. Тогава той обяви, че за да бъдат рентабилни тези модели, то годишно от тях трябва да се продават поне по 100 000 бройки.

Сега босът на Mazda вече е категоричен, че компанията му няма да инвестира време и средства в създаването на нови RX-8 и RX-7. Вместо това усилията на японския производител ще бъдат насочени към автомобили, разчитащи на технологията SkyActive. Първият от тях е компактния кросовър CX-3.

„Не мисля, че увеличението на продажбите е някаква панацея. По-важното е да се вдигне качеството на автомобилите, които произвеждаме и продаваме. Трябва да оптимизираме разходите и това ще доведе до по-голяма рентабилност при продажбите“, разкрива Когаи.

Според шефа на Mazda в компанията работят усилено върху подобряване на технологията SkyActive, като новият бензинов мотор на марката ще работи на принципа на дизеловите двигатели. Той трябва да бъде показан през 2016 г.

Снимка: Mazda

 

 

 

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Тунингът е при ВАГ. Една платформа MQB и всичко друго е тунинг за да се различават моделите. А за да се различават следващите поколение се ползва пак тунинг - оптичен тунинг му се вика.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    До тунерчето под мен: Skyactive си е технология, защото ако се позаинтересуваш малко от дизеловия им двигател, ще разбереш, че е променена архитектурата и концепцията на този тип двигател, а не само оборотите му. Същото важи и за бензиновия, но в по-малка степен поне за сега. Отделно Skyactive включва употребата на високоякостна стомана (едни от първите от масовите производители, които започнаха да я ползват) и други леки материали за много от детайлите. Трансмисията също е нова.
  • #8
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Who Cares ( преди 9 години )
    Sky Active e tuning, ne technologiia... i bez inovaciia ne gi vizhdam do 2-3 godini.
  • #7
    9 rate up comment 5 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    чета чета - с толко ниско КПД и висок разход няма да се намерят 100к клиента. не и с тези цени на бензина. преди 20г имаше клиенти ама нефта бе 20$ . ти да имаш друга идея защо 100к бройки са непостежими?
  • #6
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "Баварец", ти май не четеш ? КПД-то изобщо не му е ниско обаче за да е рентабилно трябва да се произвеждат поне 100 000 бройки. А това не е постижимо. Все пак Ванкела е състезателен двигател, "роден" е като такъв. И не случайно победи буталните в Le Mans заради което го и забраниха.
  • #5
    8 rate up comment 11 rate down comment
    бавареца ( преди 9 години )
    къде са отворковците на които обяснявах, че роторния мотор има твърде ниско КПД ? ам алек бил ама не знам си колко коне вадел от малко кубатура... а къде са? да кажат нещо сега?
  • #4
    22 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Масамичи Когаи:"Не мисля, че увеличението на продажбите е някаква панацея. По-важното е да се вдигне качеството на автомобилите, които произвеждаме и продаваме."Какво има да говорим повече? Добра, качествена, човешка компания която печели доверието и приятелството на клиентите си. За разлика от изключително, безобразно наглите, надменни, безочливи лъжци и убийцина природата от германия - ваг!
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Те Мазда пак са си големи, но поради спецификата и поддръжката продажбите няма как да оправдаят вложените ресурси. Все пак трябва да пуснат някое спортно купе че им липсва в гамата.
  • #2
    11 rate up comment 3 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    По неофициални данни Mazda все пак няма да се откаже напълно от роторния двигател. По случай 50-годишнината на първия сериен модел с Ванкелов мотор Cosmo Sport 110S ще бъде разработен прототип, който теоретично може да стигне до конвейера. Това обаче надали ще се случи преди 2020 г.
  • #1
    20 rate up comment 5 rate down comment
    2втек ( преди 9 години )
    Хубаво е,че продължават да залагат на качеството а не на количеството.Мазда винаги е в челото по надежност,че и по дизайн.А спортен модел може и без ванкел да пуснат...