Времената, които изживява концернът обаче, далеч не могат да се определят като рутинни. Загубите за деветте месеца на тази година възлизат на $ 3.8 милиарда и перспективите за последното тримесечие не са по-добри. В момента тече разследване от страна на американските власти във връзка с пенсионните и пост пенсионни здравни осигуровки и премии, както и с кредитирането на доставчиците.
Миналия месец GM обяви план за преструктуриране на проблемните операции в Северна Америка, който предвижда затварянето на девет завода и съкращаването на 30.000 работници.
Новият финансов директор Фриц Хендерсън има натрупан опит с преструктуриране на дейности и съкращаване на работни места в Европа. По време на неговото управление бяха орязани 12.000 работни места основно в Германия, във фабриките на Опел, план който до края на 2006 трябва да доведе до $ 600 милиона икономии. Дженеръл Мотърс Европа не е излизал на печалба от 1999, но според някои анализатори пробив може да бъде осъществен още тази година. GM Европа обяви $150 милиона загуби за третото тримесечие на годината, което все пак е подобрение в сравнение с $236 милиона за същия период на предишната година. Освен това в компанията се надяват през тази година новият Опел Астра да задмине по продажби Фолксваген Голф, който от години е сред най-продаваните автомобили в Европа.
Проблемите на Стария континент са същите като в Северна Америка (основния пазар) - падащи пазарни дялове, високи разходи за труд и свръхкапацитет. {moscomment}