fallback

26-годишното пътешествие на G-Class завърши

Произведеният през 1988 г. всъдеход премина през 215 страни, изминавайки 890 000 км.

Какво правихте през последните 26 години? Въпрос, на който най-вероятно няма как да дадете еднозначен отговор. Германецът Гюнтер Холтроф обаче може, тъй като от 1989 година той пътува със своя G-Class около света. Финалът на приключението Приключението на Гюнтер започва, когато напуска поста си на мениджър в Lufthansa. Той купува небесно син G-Class и се отправя с него към Африка. Германецът тръгва на пътешествието с тогавашната си съпруга, но малко след това се разделят. Тогава до него застава Кристин - дама, която прочела в германската преса за начинанието на Гюнтер. Първоначално двойката предвижда приключението им да продължи около 18 месеца, но след това решава да го удължи. Така то продължава цели 26 години, преминавайки през 215 страни и калкулирайки 890 000 километра. Гюнтер и Кристин, както и техния верен G-Class, кръстосват света, достигайки до подножието на връх Еверест, Сибир, Зимбабве, пустинята Сахара, Северна Корея, Аляска. Австралия и много други. Те нямат предначертан план. Пътуват където решат. Гюнтер и Кристин някъде из света През 2010 г. 74-годишната Кристин умира от рак, но Гюнтер продължава пътуването, изпълнявайки последното й желание. Любопитен факт е, че двамата авантюристи сключват брак само две седмици преди тя да почине. През юни 2012 година Гюнтер достига до Филипините - страна номер 200 в обиколката. Тогава километражът на немския всъдеход сочи 799 783 изминати километра. Следват Виетнам и Камбоджа, а финалът е Бранденбургската врата в Берлин, Германия. Автомобилът, с който са изминати внушителните 890 000 км., ще бъде изложен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт. Гюнтер дори е измислил име на своя G-Class - Ото, и споделя, че го приема като истински приятел. Машината, която е била негов дом през последните 26 г., е натъпкана с всичко необходимо - легла, душ, храна, резервни части. Само на покрива на колата има 500 килограма багаж, а общото тегло на натовареното возило достига 3300 кг. Германецът споделя, че е правил ремонти, но твърди, че въпреки лошите пътища и тежките метеорологични условия двигателят никога не го е предавал. Той е 3.0-литров дизел, генериращ 85 к.с. Един от интересните ремонти, които е правил, е смяна на лагер на 5000 метра надморска височина в Андите.Снимки: Гюнтер Холтроф

Тагове: Mercedes-Benz G-Class
fallback
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    До 3 "Приключението на Гюнтер започва, когато напуска поста си на мениджър в Lufthansa."Едва ли заплатата на шеф в Луфтханза е 500 евро, да не говорим за пенсийката му.Сигурно има пари да си финансира и 100 околосветски пътешествия.Поздравления за човека, наистина си е постижение това 26 годишно околосветско приключение.
  • #2
    Уличен дрифтър ( преди 10 години )
    Тази реклама и друг път е излизала :). И пак без обяснения КОЙ е доставял цистерните с гориво до пущинаците, разходите за гориво,храна,хотели и всякакви други за околосветско пътуваме и колко е струвало? Май е М-като Мерцедес или м-като милион? :)
  • #1
    Браво ( преди 10 години )
    На тоя човек целия му живот е едно приключение. А иначе Г класата е желязна. Никой съвремен паркетник няма да издържи подобно пътешествие без сериозен тунинг и модификации. Единствените изключения от това което се произвежда днес са Ленд Круйзер 70, Дефендър, и Вранглер.
fallback
Последни