fallback

Cactus търси място под слънцето

Пробвахме нестандартния модел на Citroen

Има коли, които трудно могат да бъдат отличени от общата маса, но има и такива, които лесно го правят. Такъв е например Nissan Juke, който предизвика много различни реакции с необикновения си дизайн. Някои го харесаха, други - не.Нестандартният подход към външния му вид накара и други компании да помислят в тази посока. Една от тях е Citroen, която пусна на пазара цяла нова линия - DS. Французите обаче предлагат и един друг модел, който ще продават под своята марка - Cactus. Именно него имахме възможност да тестваме.От компанията твърдят, че Citroen C4 Cactus, както е пълното название на автомобила, връща марката към нейните корени. Новият модел е сравнен с легендарния 2CV, произвеждан през периода 1948-1990 г. И той залага на същия аскетичен стил, но същевременно е ориентиран към най-различен тип клиенти - както към младите семейни хора, така и към тези, които вече са се оттеглили от активния начин на живот.Като цяло Cactus наистина е различен - като се почне от името (Кактуса е известен с това, че оцелява при най-различни условия), мине се през нестандартния му външен вид и се стигне до новаторските технологии, използвани за направата и за оборудването му. Още преди 2 години той бе показан като концептуален модел, но вече по улиците на Европа може да се срещне и серийната му версия. Размерите на возилото са дължина 4.16 м, широчина 1.73 м, височина 1.48 м и междуосие от 2.60 м. Багажникът предлага вместимост от 358 л.Всъщност машината представлява компактен кросовър, който освен с авангарден и оригинален дизайн, може да се похвали и с изключително ниско тегло. Общата маса на Cactus е само 980 кг., като това е с 200 кг. по-малко от базовата версия на хечбека C4. Постижението е възможно благодарение на платформата PSA Platform 1, както и на конструкцията на автомобила, която изработена от високоякостна стомана. Капакът на двигателя и защитните дъги пък са направени от алуминий.Голямата новост при модела обаче са защитните елементи по каросерията. Те се наричат Air bumps и предпазват при удар. Предимствата им са две - първо се сменят доста бързо и съкращават времето за престой в сервиза. И второ - цената им абсолютно достъпна. Тези на вратите струват 35 лв.Салонът на Cactus e максимално олекотен и опростен. Предните седалки са събрани в едно цяло, задните странични прозорци се отварят само настрани (липсата на механизми също е изиграла сериозна роля за олекотяването на автомобила), а въздушната възглавница за пасажера отпред е вградена в тавана, като така остава повече място в жабката.Цифровият приборен панел в салона на модела отговаря за всички измервателни уреди, включително скоростомера. Повечето спомагателни системи - радио, навигация, климатик, настройки на автомобила и свързване чрез Bluetooth, се управляват с помощта на 7-инчов сензорен екран, поставен вдясно от шофьора. На екрана може да се извади информация за времето, за най-близките места за паркиране и бензиностанции, телефонен справочник и друга полезна информация.Целта на Citroen е този автомобил да накара хората да не се заглеждат към моделите, предлагани от Dacia и Renault (от компанията обявиха, че основният му конкурент е Captur, въпреки че според нас това е Peugeot 2008, с който разделят една платформа). За целта освен достъпен, той трябва да бъде и икономичен. Получаваме шанса да изпробваме версията с бензинов двигател VTi 82 с обем 1.2 л. Мощността му, както личи и от името е 82 к.с., а максималният въртящ момент - 118 Нм. Съчетан е с пилотирана (ETG) скоростна кутия, която в началото на пътуването се оказва най-големият ни проблем.Самият мотор е напълно достатъчен да тегли автомобила, чието тегло се е увеличило значително с наличието на четирима възрастни в него. Трансмисията обаче "ни вкарва в приключение", когато се налага да задминаваме на магистралата. Вместо да ускори при подаване на газ, автомобилът сякаш намалява скоростта. Налага се с "перата" на волана да се свали една предавка, за да може да последва бързо излизане от ситуацията.Всъщност след около 20-ина минути шофиране нещата започват да си идват на мястото. Просто осъзнаваш, че подаването на газта не трябва да бъде толкова рязко, а по-постепенно. Когато се държи на по-високи обороти, Cactus няма проблеми с бързото ускоряване. Като цяло основното предимство на ЕTG-скоростната кутия е, че е по-лека от стандартния автомат, а също така е и по-евтина. Цената на тази трансмисия е почти същата като механичната. И това може да я превърне в предпочитана най-вече от дамите, шофиращи в големите градски задръствания.Не бива да се пропуска и факта, че благодарение на малкото си тегло машината е много лесно управляема и пъргава. Освен това тя разполага и с редица технологии за подпомагане на водача. Сред тях е системата Park Assist, която улеснява шофьора при търсене на място на паркинг и извършва автоматично маневрата, след като открие празно място за паркиране. Паркирането е улеснено от камера за заден ход, която показва изображението на екрана.На връщане обаче решаваме да видим какво ще се случи, ако изберем дизелов двигател и механична скоростна кутия с 5 степени. Версията BlueHDi 100, предлагаща мощност от 100 к.с. и 254 Нм, е съвсем различна. По-голямата мощност се усеща веднага, а класическата ръчна скоростна кутия прави нещата още по-лесни. Най-голямото удовлетворение обаче идва, когато погледнеш разхода на гориво. При бензиновата версия той бе над 7 л/100 км, докато при разумно шофиране при дизела може да се стигне до по-малко от 4 л/100 км.В Citroen са се погрижили техният Cactus да бъде и високотехнологичен. Моделът се предлага с услугата CITROEN eTouch, която включва система за спешно повикване и пътна помощ с локализация (според държавата, в която се намира), две безплатни сервизни обслужвания и разположение 24 часа и 7 дни в седмицата, като са достъпни чрез интегрирана SIM карта.Цените на модела стартират от 25 934 лв., което изглежда ги приближава именно до Dacia с по-високо ниво на оборудване или до по-достъпните модели на Renault. С екстрите обаче Cactus "скача" нагоре и ще трябва здраво да се потруди, за да убеди клиентите, че именно той е техният автомобил. Снимки: Automedia.bg

fallback
  • #23
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така ли?! :) А защото по улиците виждам само 15 годишни Мерцедеси и Фолксвагени, докато японски автомобили на такава възраст почти не се срещат?!
  • #22
    Анонимен ( преди 9 години )
    китайските вагени и мерцедеси са смешни още в магазина като са нови, а след 15 години са отдавна претопени в капаци за тоалетни чинии.
  • #21
    Анонимен ( преди 9 години )
    Искаш иновация в какво - дизайна?! Все мисля, че Ситроен е достатъчно иновативна марка, за да разчита на дизайн! Ако оправят качеството, защото след 2002 то тръгна рязко надолу, мисля, че ще имат успех! Нисан Жук също е с иновативен дизайн, особено ако си мека китка би следващо да е идеален! Все си мисля, че само жените избират колите по цвят и дизайн, но явно не било така! VW имат класически дизайн, Mercedes също. Този дизайн не е модерен, но не остарява и не става смешен! Но хора всякакви...
  • #20
    Анонимен ( преди 9 години )
    карайте си полотата с дизайн който се променя на 15 години веднъж със здравенякои хора искаме иновация
  • #19
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не изглежда зле Ситроенчето, дано да са оправили качеството!
  • #18
    samo vw ( преди 9 години )
    das *** e kolata samo germany
  • #17
    Анонимен ( преди 9 години )
    @ матю: в статията са пропуснали да отбележат че има и 1.2 турбо двигател който се явява върха на гамата с 110 коня и 205 нм среден разход 4.7 (поне по документи) така че даже леко превъзхожда каптура но и цената отива към 30к като сложиш и климата стана 33к
  • #16
    Смут ( преди 9 години )
    От цялото ревю, не ми хареса идеята на задните прозорци.
  • #15
    Матю ( преди 9 години )
    Интересена колица.Малко или много всички коли ще станат полуджипки или кросовъри както ги наричат.Такава е световната мода а и който е седнал на високо не ще да сяда в ниска кола.Бъдещето на т.н. седани или стандартни коли е доста мрачно и неясно. Иначе 980кг. за подобна кола си е постижение но ако трябва да се мери с Каптюр- най-продаваната подбна полуджипка в Европа, леко издиша. За 26 бона пеното е с турбо мотор 90коня-доста по добре вървящ и харчещ от атмосверен 1.2 а и климата се доплаща.
  • #14
    ... ( преди 9 години )
    Дай малко време за 40 минуса.
fallback
Последни