fallback

68% от колите в България са на възраст над 15 години

Колите под 5 години са едва 3,5 % от автопарка, сочи статистика на МВР

Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства. Снимка: Ройтерс Общият брой на регистрираните към тази дата возила в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 екземпляра, са на възраст над 15 години.Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Машините на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.30-те най-популярни марки автомобили в България към 1 юли 2014 г.Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически. Още по темата:Кои са най-продаваните марки автомобили в БългарияТърсим все по-добри стари коли

Тагове:
fallback
  • #88
    Macuda ( преди 6 години )
    Стар много добър извод: "Евтиното излиза скъпо!"
  • #87
    До Бъчваря: ( преди 10 години )
    Еж, бъчварю, бъчварю.Вкарал си се в някакъв си твой филм и няма излизане от него.Какви са тези 3 коли за 15 години бе?Кой по дяволите ще ме накара да си продам колата на всеки 5 години, ако аз не искам?Купих си кола на 5,5 години и към момента не смятам да я продавам поне докато не стане на 15.Може да я държа и до 20-та й година, ако река.Кой да му се невиди ще ме накара да я продам, ако аз не го искам/Докато не достигна продажната цена на колата като нова, защо да я продавам?Това едно на ръка.Друго, знаеш ли колко хора купуват коли за по 800-1000 лева, карат ги докато не се счупи нещо, което да й пречи да се движи, скрапират и купуват друга, пак за същите пари.Има хора, които почти всяка година купуват таралясник до 1000 лева.За 10-на години сменяват по 7-8 коли, които струват има няма 7-8 хиляди, дават минимума за застраховка(ГО) и някои дреболии плащат за части и това е!Тези хора карат коли в продължение на 10-на години за не повече от 15-на хил. общо за периода!Един колега си купи чисто нова Киа на изплащане и брои месеците, до изтичането на договора.Такова набутване, ми вика, повече не!Отсега насетне кола на старо- 5-6 годишна и ще я държа докато ми отърва.Освен всичко друго, колата съвсем не е нечуплива, а на всичкото отгоре, някои неща не се покриват от гаранцията!За капак сме 3-*** колеги, дето си купихме 4-5 годишни премуим коли, по-големи от неговата и за по-малко пари.Ние ги платихме кеш, а той на лизинг с оскъпяване!Та пиши си, не ми пречиш!
  • #86
    бъчваря ( преди 10 години )
    Няма да се разбера с вас, явно. Гледаме реалната ситуация, а не правим сметки без кръчмаря. Гледаме и колко караме, както и колко губим като не караме заради проблеми с автомобила. Аз казах, че сравняваме стари и ноВ автомобили за 15 години. Предполага се, че аз отивам в магазина и вземам нова, като мисля да я карам поне 15 години. Ти си решил да вземаш 10 годишна кола за 5000 лева и смяташ да я сменяш като стане на 15 години. Продаваш я и купуваш нова. Има доста такива хора, дето карат няколко години и ако колата не е за моргата, я продават. Ако е за моргата, просто я дава на моргата без пари и купува друга ***. Ти за 15 години купуваш 3 коли. Аз съм купил само една. И двете коли след 15 години са на 15 години. Вадим молива и смятаме. Какво имам аз? Имам 5 години гаранция и се предпоалга, не давам пари през първите 5 години за ремонти. Плащам си всички данъци, такси, каско, застраховки. Твоята кола е на 10 години и ако все още е валидно правилото, че коли над 10 години не могат да се застраховат с Каско, то значи не правиш каско. Какъв риск има обаче. Ами да вземем последната година градушки, много дъжд, наводнения. За 15 години без каско рискуваш да останеш тотално без кола и за това да не получиш нито лев. Какво още рискуваш? Всеки ден рискуваш да не стигнеш там за където си тръгнал. А това доста често означава и загуба на пари освен нерви. Рискуваш от икономии да прецакаш мотор, турбо и каквото още се сетиш. Това са огромни разходи. Съдя по разходите на мои познати, сменяли цели мотори заради глупост. И като казах градушки и бури, не се мисли за застрахован. Имам един приятел, дето не вярваше на учите когато едно дърво бе паднало на задната част на колата и бе счупило задната врата. Та тоя разход му струваше колкото едно мое обслужване и една застраховка ГО взети заедно. После смени мотор заради течове на масло и недоливане. Струваше му 1400 лева, но така и не се справиха в сервиза кварталните майстори както трябва и проблеми след това имаше постоянно, като и доста пъти ходи пак до тоя сервиз. Накрая се отърва човека, като преобърна *** на един завой в нивата. Добре, че той остана невредим. Сега е на вторични. Колата като нова струваше около 6000 лева, а тия случки и още доста, като не броя огромния преразход на гориво, проблеми с окачване, ламарини и какво ли не, се сличиха за 5 години. Тоест, срока дето предполагам, че ще се ползва една *** на 10 години. Да не говорим, че тая кола доста често не вървеше, а човека я ползваше за да идва на работа с нея, понеже нямаше пряк транспорт там, където живееше. Познай какви проблеми имаше сутрин, а и вечер като е бил втора смяна. Благодаря, по-добре Дачия за 12 бона, отколкото ламя за 6. Със сигурност тая Дачия щеше да я кара и досега. Между другото, преди да вземе тая *** се оглеждаше и за една нова Тойота Айго, но така и не си купи. Аз обаче си взех нова кола и спрях изобщо дамисля за сервизи и проблеми, с изключение на 1 път годишно за обслужване. Та какво имам аз? Колата ми след петата година продължавам да я карам. Продължавам да си правя и Каско, за да елиминирам риска и да съм сигурен, че поне 10 години няма да имам извънпланови плащания. На 5-тата година каското е вече около 500-600 лева и продължава да пада. Ако не го направя, рискувам да остана ненадейно без кола. Това е нещо като да внеса парите си в банка за лихва или да ги пропилея за Тото. В първия случай дори банката да фалира, аз ще си върна парите. Във втория оставаш без нищо, ако не спечелиш поне петица. Аз от 20 години не съм удрял нещо повече от тройка и то веднъж на 5 години. Отдавна съм се отказал от рискови операции, макар колата да изглежда точно такава. Да, но не е, защото нещата са доста по-сигурни и обмислени, отколкото сляпо да хвърля 5-6 000 за стара кола и да се надявам каквото стане. И когато сравняваме два автомобила на различна възраст, нека не сравняваме само покупната цена и застраховки. Тук трябва да поставим спечеленото или изгубено време и пари, както и удоволствието да знаеш, че като се качиш в колата ще стигнеш там, където си тръгнал, като в същото време ще се забавляваш. Да не забравяме и сигурността на много по-новия автомобил. Най-малкото един стар 10 годишен автомобил е ако не прояден от ръждата, то на прага това да се случи още първата българска зима. Примери много. Единици са автомобилите, които не ръждясват. Да не забравяме и умората на материала, който може да изиграе лоша шега при катастрофа. И колкото да е била сигурна колата навремето, днес рискуваме просто да останат стърчащи винкели от нея при катастрофа. Здравето и живота са безценни. От тая гледна точка новият автомобил по дефолт е с ценово предимство. Макар че и като дръпнем чертата ще видим, че аз ще съм дал по-малко пари от теб след 15 години. Ти рискуваш с 3 покупки на сляпо. Не се знае кой от трите автомобила просто ще е замаскирана купчина желязо. Ако вземеш средните разходи на хора, притежаващи автомобили над 10 години ще видиш, че положението не е толкова розово, колкото си мислят някои хора, купувайки толкова стар автомобил. Но ако можеш да ходиш пеша, ако не те е страх да станеш инвалид заради *** и ако не те интересуват автомобилите като играчки, вземи си кола на 10 години, никой не ти пречи. Само че ти пречиш на другите, рискувайки и техния живот!
  • #85
    пора ( преди 10 години )
    Бъчвар,Може и да си прав - масата 10-20 годишни коли са трошки защото явно са от ниския ценови клас - идеята ми е че има един малък процент по-скъпи автомобили които въпреки възрастта почти нямат проблеми (освен дребни такива) - та идеята ми е че тези автомобили са в пъти по качествени от новите ....
  • #84
    До Бъчваря: ( преди 10 години )
    Бъчварю, твърдиш, че даваш по 1700 на година, платил си 25 бона и все още си мислиш че си на сметка.Мале колко си наивен.Тези 33-34 000, които ще дадеш за 5 години, докато колата ти е в гаранция, нито един собственик на 10 годишна Фиеста няма да ги даде за същия период.НИТО ЕДИН!!!Колата ще я купи за 4-5 000, за застраховка ще даде не повече от 3 за 5 год., станаха 8 000, за консумативи 5 000, станаха 13, за ремонти нека са 10 000(много силно преувеличено)-докарахме ги 23 000!А до 34 000!Това всичкото са силно преувеличени сметки от моя страна.Реално тази 10 годишна фиеста ще излезе на собственика за 5 години между 12 и 15 хиляди.А до 34 000?Двойно, че и близо тройно по евтино е!!!Пък ти си пиши, че ти е на сметка!Не ми пречиш.Аз взех 10 годишна кола за 3 500.Дадох по нея за застраховка за 4 години 1 200, за ремонти и консумативи около 2 000, а накрая я продадох за 1 200!Това за 4-ри години.На минус съм с 5 500 без бензина.Колата харчеше 5,5/100 извънградско и 7-8/100 в града
  • #83
    бъчваря ( преди 10 години )
    @пора, ако бе само брат ми, *** дойди. Но аз цитирах доста повече случаи. Исках да кажа, че в даден период от време мотора винаги се прецаква. И аз съм карал стари коли. Примерно един Golf 2 с газова преди 5 години, който бях взел назаем. Ами това нещо палеше на магия. Лично аз половин час не можех да запаля, а бързах да карам детето на училище. После тая кола не искаше да държи обороти и постоянно гаснеше на празен ход. Мъка. Ей от тогава мразя Голф истински, а не само заради името и вицовете.
  • #82
    бъчваря доДо бъчваря ( преди 10 години )
    Ами и аз не знам как си пиша постовете. Вътрешен човек съм, та затова :P
  • #81
    пора ( преди 10 години )
    Бъчвар,Има и доста качествени 10-20 годишни коли - това че брат ти е взел такъв трошляк е негов проблем...
  • #80
    iaroslav stanchev ( преди 10 години )
    Добре,че са старите бангии,"ноф фнос на реални километри" от Европа.Щото иначе и коли нямаше да караме.С каруците щехме да си джиткаме още.Кой обикновен,работещ българин може да си купи нова кола,среден клас от магазина?Както среден европеец,например.1 на 1000.Другите си лашкаме добрите дърти "милионници" дет са правени да издържат и ядрена война и толкова.Такъв ни е стандарта,никакъв.Как няма да има 20+годишни бараки по пътищата,когато цените и сметките ни са европейски,а парите ни са български
  • #79
    KKK ( преди 10 години )
    Аз нямам нищо против старите коли и като се замисля, малкото им недостатъци са, че не са сигурни при катастрофа (което, разбира се, никак не е малко) и стават шумни при дълги пътувания. Но разходите за поддръжка са по- малко, по- леки са, понякога са и по-икономични даже... Няколко пъти съм имал възможност да карам запазени спортни екземпляри от 90те и 80те (бмв е30, е36, алфа 75, хонда прелюд) и мога да кажа, че кефа от управлението е в пъти по- голям.
fallback
Последни