fallback

Пътешественикът Citroen C4 Grand Picasso

Тествахме новото поколение на минивана на французите

Преди около година имахме възможността да изпробваме минивана Citroen C4 Grand Picasso. По същото време френският производител завършваше изпитанията на новата генерация на модела, която се появи през есента. Седеместният модел вече се предлага и на българския пазар, а екипът ни имаше възможност да провери неговите възможности.Пътешественикът Citroen C4 Grand PicassoВсъщност C4 Grand Picasso излезе малко след 5-местния си събрат, който носи същото име (без Grand, разбира се). В сравнение със своя предшественик междуосието при минивана е нараснало до 2840 мм, а общата дължина е вече 4950 мм (или с повече от 160 мм спрямо стандартния C4 Picasso).Пътешественикът Citroen C4 Grand PicassoРазликите във външния вид с предшественика ясно се виждат още при първия поглед към автомобила. Новата генерация прави впечатление с по-късите си надвеси, по-ниската линия на покрива и по-голямата си широчина. Дизайнерите на Citroen са си „поиграли“ значително, за да могат да създадат един действително впечатляващ автомобил, като основна роля за това играе голямата отсъклена площ – 5.70 кв. м. За подобно въздействие помагат и задните светлини, тип „бумеранг“.Промените в размерите, комбинирани с по-ниския под, водят до увеличаване на вътрешното пространство на минивана. При използване на 5 седалки багажникът е с обем 645 литра, но той може да се увеличи до 700 литра, стига вторият ред да бъде преместен максимално напред. На е за пренебрегване и фактът, че благодарение на третия ред седалки, Citroen C4 Grand Picasso може да бъде доста полезен на българския бизнес, тъй като ползва данъчен кредит.Що се касае до интериора, той е насочен в една единствена посока – лукс. Наскоро от Citroen обявиха новата стратегия на марката, според която нейните модели ще бъдат ориентирани в две различни направления. Стандартните модели на марката ще бъдат разположени по-ниско от тези на Peugeot в гамата на алианса PSA Peugeot-Citroen, но същевременно ще се продължи развитието на луксозната DS-линия.Изхождайки от това, би трябвало да поставим Citroen C4 Grand Picasso в първата категория, но това не е така. Моделът се приближава максимално до автомобилите от DS-гамата, като интериорът му предлага усещане за бизнес класа. Конструкторите са вградили LED светлини в големия покрив, в отделенията за вещи, в задната част на предните седалки и в дръжките на вратите, които допълват усещането за лукс при пътуването. Към това може да се прибавят масажиращите предни седалки, които се предлагат срещу доплащане.Помислено е и за пътуващите на третия ред пасажери. За тях са предвидени отделни дюзи за климатичната система. С помощта на мултимедийния пакет Plug&Play с монитори в облегалките за глава на предните седалки (също предлаган като опция) пасажерите отзад могат да се наслаждават на любимите си филми.Какво обаче се случва, когато тръгнеш на път. Появява се проблем – при поставяне на третия ред седалки, мястото за багаж рязко намалява, но в крайна сметка с малко импровизация и набутване успяваме да съберем всичко. Тестовият автомобил е оборудван с 1.6-литров дизелов мотор e-HDI, развиващ 115к.с., и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя е нова за модела и в първия момент може направо да ви скъса нервите, особено когато се наложи да изпреварвате. След около час шофиране обаче вече сме свикнали с нейните особености и тя почва да разкрива най-ценното си качество – ниския разход на гориво. Преди да тръгнем проверихме, че агрегатът харчи около 4 л/100 км, но някак си не искаме да повярваме, че при 6 човека и доста багаж може да бъде постигнат подобен резултат. Шофирането с разумна скорост обаче ни опровергава – разходът през лятното ни пътуване е в рамките на 4.5 л/100 км, което никак не е за пренебрегване.Возията е типична за автомобилите от марката Citroen, въпреки по-твърдото окачване. Миниванът тежки повече от 1600 кг, но управлението му е изключително леко и не напряга шофьора. C4 Crand Picasso стои стабилно на пътя, което е особено важно за намиращите се на третия ред пътници. При други модели те често се оплакват, че са като в маршрутка, но тук не е така. Миниванът разполага и с редица други допълнителни системи за улесняване на шофьора. Сред тях е системата за паркиране, която благодарение на четирите допълнителни камери (предлагани като опция) предлага обзор на 360 градуса. С тяхна помощ можете да наблюдавате автомобила от „птичи поглед“ и така още по-лесно да го наместите на паркинга.Сред новите технологии е и електронният асистент, който при нужда чрез леки вибрации дърпа предпазния колан, за да предупреди шофьора, че е напуснал лентата на движение, без да е включил мигача. Предлага се и автоматична система на светлините. Тя превключва от дълги на къси светлини, когато отсреща се появи автомобил. Налице е и технологията, която предупреждава водача със сигнал при наличие на друга машина в „мъртвата“ зона на огледалата.Цените на новия Citroen C4 Grand Picasso стартират от 39 850 лв. с ДДС, но в зависимост от оборудването може да достигнат 64 390 лв. Трудно може да се определи дали това е малко или много за един впечатляващ с външния си вид, с голямото си вътрешно пространство и най-вече с разхода на гориво (при дизеловите версии) автомобил, но пък е една добра алтернатива за тези, които пътуват много.Снимки: Citroen

Тагове: citroen c4 grand picasso
fallback
  • #20
    Анонимен ( преди 10 години )
    пластмасата на ситроен поне от предишното поколение изглежда и се усеща в пъти по-добре от на немските и корейски коли по същото времеза японски нямам база за сравнение но не вярвам да е по-лоша от тях за по-добра не ми се вярва
  • #19
    Анонимен ( преди 10 години )
    *** великите разбирачи. Я ми кажи колко немски вана има ? Аз се сещам само за *** на фолксваген. На опел няма и да го коментирам! Другите не правят мини ванове ;)
  • #18
    Анонимен ( преди 10 години )
    Хубав дизайн.Мисля ,че тези който казват,че таблото на ситроен с5 е от евтина пластмаса са виждали такъв само на картинка.За с4 не говоря ,но все пак що не го сравните там с голф,астра форд,или пък някой японски малък автомобил от същият клас?Та те са още със врътките и "часовниците" със стрелки както преди 20 години.Просто малко по-добре изглеждащи..
  • #17
    Анонимен ( преди 10 години )
    Abe,ako ste karali c4 i c5 niama da gi hvalite tolkova,kakto kazva choveka pod men eftina plasmasa,to da beshe samo tova ,ami problemni elekroniki,moduli,datchici,avtomaticite dosta problemni,pri silen dujd i sniag stava cvetomuzika,inache imat hubav dizain i razni gudeli,no lichno az,karal i dvata stari modela,predpochitam nemskoto:-)
  • #16
    италиано ( преди 10 години )
    Това,като го гледам е същата пластмасова кутия,като с4-ката.Вътре пластмаса,пластмаса и то от най-твърдата и гадна.Тези неща могат да се преглътнат,ако имаше други положителни неща,като цена,надеждност,здравина или каквото се сетите.Дори Ситроените вече не возят,като едно време.Поне това да бяха запазили.Да,ама не.Все пак са по-добро предложение от немските пенсионерски коли.
  • #15
    Дошо ( преди 10 години )
    Браво на франсетата.Швабите вече ги превъзхождат само по цена :-)
  • #14
    Анонимен ( преди 10 години )
    да
  • #13
    RRA ( преди 10 години )
    Малко сте се пообъркали - дължината е не 4950, а 4590.
  • #12
    ахахахаха ( преди 10 години )
    Пътешественикът Citroen C4 Grand Picasso е пътешественик към сервиза.Говоря за нормалната версия С4,а тази не вярвам да е по-различна.По-зле може да е,но по-добре едва ли.В класациите по надеждност са същите трошки и ги разкриват,че не стават.Винаги са в дъното.
  • #11
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако трябва да е ван, то той е Приус+.Превъзхожда Цитроена във всичко. Отвътре е доста по-голям (все пак е по-висок клас). А за разход на гориво и надеждността да не говорим. На Цитроен и Пежо дизелите не са лоши, като изключим, че до 150 000 км. се прави турбо, а до 200 000 км. си за дюзи. Говоря за нови служебни автомобили.Другата слабост е електрониката. Все нещо има,което да не работи или да проработва, когато си иска. Мисля,че парите,които и искат са прекалени,като се има предвид качеството
fallback
Последни