fallback

Toyota показа водородната си кола

Моделът излиза на пазара през първата половина на 2015 г.

Най-големият производител на автомобили в света - японската компания Toyota, разпространи първите снимки на продуктовата версия на своя първи водороден автомобил. Toyota FCV, както се нарича машината, ще стъпи на пазарите през първата половина на 2015 г. Дизайнът на продуктовата Toyota FCV (Fuel Cell Vehicle) е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията със същото име, представена преди година. Моделът изглежда футуристично, като използва елементи от новия дизайнерски език на компанията. Размерите на FCV са дължина от 4870 мм, широчина от 1810 мм и височина от 1535 мм. Разстоянието между двете оси е 2780 мм., а според непотвърдена информация моделът разполага с мощност от 136 к.с. и използва доработено шаси от хибрида Lexus HS 250h. Автомобилът с водородни клетки се задвижва от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород и кислород. Toyota FCV има два резервоара за водород, които могат да бъдат запълнени за 3 минути, като предоставят автономия от почти 500 км. Ускорението от място до 100 км/час отнема приличните за екологичен автомобил 10 секунди. "Вече 20 години работим върху проекта за автомобил с водородни клетки. Създадохме няколко прототипа, които предоставихме на клиенти за тест. Сега сме щастливи да представим и нашата първа масова водородна кола. Тя не отделя никакви вредни емисии, само чиста вода", споделят от компанията. Първият масов водороден автомобил на Toyota ще стъпи на родния си пазар през април 2015 година. В САЩ и Европа продажбите ще стартират през лятото на същата година. Към момента е известна единствено цената на модела за пазара на Япония - около 7 млн. йени, което е приблизително 50 500 евро.Снимки: Toyota

Тагове: toyota fcv
fallback
  • #16
    Анонимен ( преди 10 години )
    водороден СУВ а не хибриден имах предвид
  • #15
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ха чета и се смея, """кога германците щели да имат такава технология"", че те Германците когато продаваха водородни коли, Японците не знаеха какво е това. Но дори в тази Тойота няма никаква японска технология, както писах купили са си един Хюндай и са му изкопирали технологията от година и половина Хюндай продават хибриден СУВ, Тойота са го разглобили и изкопирали, дори е със същите конски сили. Не са успели поне някой друг кон отгоре да му изкарат. За сметка на това, БМВ продаваше преди години водородни БМВ-та с ДВГ! Тоест, дори да ти свърши водорода и да няма зарядна станция, отиваш в близката бензиностанция и продължаваш на бензин. Използваха водорода като гориво в стандартен ДВГ. А не като тук тоци,моци елементарии. Японеца още много хляб има да изяде, докато стигне немеца.
  • #14
    razgradski pop ( преди 10 години )
    това да не е първоаприлска шега..
  • #13
    RRE ( преди 10 години )
    Mnogo e krasiva i unikalna kolata. Groznite sa evropeiskite sku4ni koli.
  • #12
    RRE ( преди 10 години )
    Hyundai IX35 ne e v prodajbaq i e po-muden 0-100 km./h 12,5 sec. A i tehnologiata na Toyota e mnogo po-otdavna!
  • #11
    RRE ( преди 10 години )
    bmwence niamat takava kiola, tehnite koli ne sa s vodorodni kletki a preraboten benzinov dvigatel na vodorod i izob6to ne mogat da dadat dobri pokazateli i ne gi puskat v proizvodstvo za6toto niamat iaponskite tehnologii.
  • #10
    Ганчовец ( преди 10 години )
    Имам един въпрос: с водород добре, ама защо винаги трябва да правят нещо изчанчено и извънземно грозно? Сущо като първия Приус ама по-изродско, особенно в задницата, страничната линия и отпред,
  • #9
    швабен ( преди 10 години )
    Ех ... кога ли и германците ще имат такива технологии в производство.
  • #8
    Анонимен ( преди 10 години )
    Поредната безмислица от Тойота. Няма да коментирам външния вид, очевидно, по-грозен дизайн на автомобил, едва ли някой е виждал. Изкопирали са технологията на Hyundai ix35 Fuel Cell, който се продава от година и половина. Същата технология, същите конски сили, естествено оригинала на Хюндай изминава 600км. а Тойота са успели само до 500км. пробег. Само, че При Hyundai ix35 Fuel Cell се видя, че не е много изгодно от икономическа гледна точка.Пълно зареждане 5,6 кг водород са 56 евро.
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Браво на Тойота. Това е ново бъдеще за хората. Транспорт с минимални разходи.БРАВО ! Това е огромна крачка в автомобилостроенето.
fallback
Последни