fallback

Купувайте си жълти коли

Автомобилите в такъв цвят губят най-малко от стойността си

Изглежда невероятно, но се оказва факт – жълтите коли губят най-малко от стойността си през първите 5 години експлоатация. Това показва статистическо изследване на базираната в Бостън компания iSeeCars, публикувано от Forbes.Снимка: Chevrolet Оказва се, че ако си купите жълт автомобил за около 20 000 долара, след 5 години експлоатация ще можете да го продадете за около 15 000 долара. Досега се считаше, че най-рентабилни са черните автомобили, но изследването показва, че тези с цвят на лимон превъзхождат всички останали в това отношение.Анализът е направен, след като експерти са проучили повече от 20 млн. автомобила, произведени през периода 1981-2010 г. Той показва, че най-изгодно е да инвестираш в машина с ярки цветове като жълто, оранжево, синьо-зелено и зелено.„Колите в черно и сиво са далеч по-популярни и се продават по-бързо, но тяхната стойност на пазара е по-ниска от тези в жълт цвят – обяснява Фонг Лу, изпълнителен директор и съосновател на компанията iSeeCars. – Обяснението е много просто – те се намират по-трудно, тъй като едва 1.1 % от всички автомобили на вторичния пазар са в жълто или оранжево.“Според компанията PPG Industries най-популярният цвят сред клиентите на автомобили в Северна Америка през 2013 г. е бил белият. Такива са били цели 21 % от реализираните на пазара коли. Следват черните – 19 %, сивите – 17 % и сребристите – 15 %.Ето колко губят автомобилите от стойността си през първите пет години в зависимост от цвета им:Жълто - 26,2%Оранжево - 27.6%Зелено - 31.3%Тъмно синьо - 31.4%Червено - 31.7%Бежово, кафяво, златисто - 33.3%Синьо - 33.6%Бяло - 33,7%Сребристо - 34,0%Сиво - 34,2%Черно - 34.4%Изследването показва, че тези резултати се разпределят почти еднакво между всички видове автомобили, независимо от факта, че е нормално спортно купе или кабриолет да се търсят повече в атрактивни и ярки цветове, докато семейните седани и комбита са по-популярни в сиво или черно.

Тагове:
fallback
  • #11
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това правило остро не важи за България
  • #10
    .................... ( преди 9 години )
    да ако е жълто Ламборгини няма да загуби стйност ама ако е Лада ?
  • #9
    Бакшиш със Соната! ( преди 9 години )
    ахахаххахаах като напишеш Ауто"K"омедия и го преправя на Аутоомедия... Жалки сте!
  • #8
    KKK ( преди 9 години )
    Съмнява ме причината да е цветът... По-скоро е нещо друго, като например това, което "обикновено" каза. Може да се произвеждат по- малко жълти коли, ама после на вторичния пазар ще се търсят по-малко също... Малко плоско ми се вижда това изследване
  • #7
    обикновено ( преди 9 години )
    жълти и оранжеви са спортните автомобили - Ферари,масово Бокстер на Порше,Ламборжини,Лотус,някои модели на Вейрон,Макларен и подобни. Естествено е да се обезценяват най-малко.Напротив,по-верятно е да си вдигнат цената.
  • #6
    rt ( преди 9 години )
    da taxitata vlizat v grafa avtochasti
  • #5
    Шишо ( преди 9 години )
    Май слагате каруцата пред магарето. Жълтите коли не ги карат много, запазани са и затова държат цена.Шишо като си купи жълтур и го спука от каране, познайте после колко е обезценен.
  • #4
    Бакшиш със Соната! ( преди 9 години )
    Аутоомедия просто по-някой път "взривявате" с "умни" статии!!!
  • #3
    Бади ( преди 9 години )
    100% е така особено ако има лепенка такси на тях.
  • #2
    Анонимен ( преди 9 години )
    Е сега вече бакшишите ще взривят вторичния пазар, а след неговия крах, ще почнат да изнасят незагубилите стойност жълтури в САЩ. Е тва е, едно изследване как обърна хаската на пазарната икономика!
fallback
Последни