fallback

Защо Ford Mustang е легенда

Европа очаква с нетърпение появата на модела

През тази година Ford Mustang – една от иконите на американското автомобилостроене, отбелязва две много важни събития. Моделът празнува своя 50-годишен юбилей и ще бъде представен на европейския пазар за първи път. Историята на автомобила е изпълнена с интересни факти, като ние избрахме тези, които превърнаха Mustang в легенда.От конвейера – на екранаСамо година, след като се появи в производство, първият Ford Mustang дебютира и в киното. Автомобилът участва в знаменития „Голдфингър“ от поредицата за легендарния шпионин Джеймс Бонд. Моделът бързо стана звезда и за 50 години се е снимал над 500 филмови продукции.Евтиното началоВ САЩ цените на автомобила винаги са били напълно приемливи – при настоящата версия те стартират от 24 000 долара. А първото поколение на модела се е продавало за точно 2368 долара, което бързо му осигурява предимство на пазара. Един от „бащите“ на модела – Лий Якока, измисля гениален маркетингов ход. Той кани потенциални клиенти да видят първия прототип на Mustang, който все още не е показан пред пресата. И ги кара сами да определят цената му. Повечето казват сума с 1000 долара над тази, която Ford са определили, като са категорични, че автомобилът е твърде малък на размери и твърде скъп. Когато обаче разбират колко точно ще им струва, веднага си променят мнението, като намират най-различни причини за това.Цветът на страсттаПалитрата на Ford Mustang винаги е била много разнообразна. Един от цветовете обаче привлича много повече от останалите и това е червеният. В същия са боядисани автомобилите на Ford, които правят фурор по състезателните писти. Неслучайно повече от 20 % от продадените през историята автомобили от модела са именно червени.ИметоМоделът получава своето име, още преди да се е родил. Лий Якока твърди, че едно от най-трудните неща при проектирането на автомобил е да се измисли негово название. Случая с Mustang е още по-драматичен, тъй като в избора на име участва и самият Хенри Форд III. Един от вариантите е колата да се казва Torino, но малко преди излизането й внукът на основателя на компанията се жени за красива италианка, която по-късно го зарязва. Така всякакви италиански асоциации биват забранени.В крайна сметка Ford изпраща един от своите специалисти в Обществената библиотека на Детройт, където той трябва да изрови имената на всички известни животни на различни езици. Предложени са хиляди варианти, като Якока се спира на 5 от тях – Бронко, Пума, Гепард, Жребец и накрая....Мустанг.Пилотната бройкаПо правило първите серийни автомобили от всеки модел не отиват в магазина, а в гаража, музея или корпоративния парк на производителя. В случая обаче става грешка и първият Ford Mustang става притежание на пилота Стенли Тъкър. Така машината става два пъти „пилотна“. Когато научават за грешката си, във Ford настояват Тъкър да им върне колата, но той категорично отказва. Едва 2 години по-късно пилотът се съгласява, като разменя първия произведен Mustang за милионната бройка, слязла от конвейера.Шестият е на цената на петияНовото поколение на Mustang е доста променено, най-вече за да отговаря на изискванията на европейските потребители. Машината е получи агресивен дизайн в стила на концепта Evos, независимо задно окачване и нов 4-цилиндров двигател EcoBoost. Моделът е по-лек, по-бърз и по-икономичен от предшественика си, но ще се продава на неговата цена.В Европа, нещата са по-различни, защото Mustang стъпва за първи път на този пазар. В зависимост от оборудването, което включва мултимедийна система SYNC с 8-инчов дисплей и редица различни системи за контрол на поведението на пътя, цените при модела ще стартират от 36 000 евро.Снимки: FordОще по темата:Най-значимите автомобили в историята на FordMustang II - провалът, който спаси модела

Тагове: Ford Mustang
fallback
  • #8
    Любопитен ( преди 10 години )
    "Жребец" не е име на животно.Преводачът да си прочете отново оригиналния текст.
  • #7
    Анонимен ( преди 10 години )
    Като не ти пука кво правиш тук? Марш в лагера в сибир русофил жалък
  • #6
    Анонимен ( преди 10 години )
    А защо ли не ми пука за Форд Мустанг?
  • #5
    12345 ( преди 10 години )
    Това дали един автомобил е легенда или не е определяща цената на която той се е продавал. Повече са евтините легенди от скъпите легенди. Важно е да е допринесъл с нещо за автомобилостроенето и да е лесно разпознаваем много години след като е свален от производство.
  • #4
    iaroslav stanchev ( преди 10 години )
    Защо Мустанг бил легенда?А защо Порше,Ферари,Ламбо,Астон мартин,Корвет,Ролс Ройс,Бентли са легенди?Елементарно!Защото не са японски!!!
  • #3
    Анонимен ( преди 10 години )
    E то ние затова сме на това дередже - щото караме "легенди", написани на задния капак, а "механиците" доволно потриват ръчички от поредния бълък подлъгал се по звучно и познато име ..
  • #2
    нвнггтн ( преди 10 години )
    Защото е евтин
  • #1
    Анонимен ( преди 10 години )
    ми щото фокуса никога няма да е легенда, а на всяка фирма и трябва поне 1 легенда
fallback
Последни