Първият модел на Audi, който ще получи новия дизелов двигател с e-turbo технология, ще бъде Q7. Това съобщава изданието Drive, цитирайки представител на германската компания. RS5 TDI. Снимка: Audi Агрегатът, който дебютира на концепцията RS5 TDI, има обем от 3.0 литра и генерира 385 к.с. и 750 Нм. По-любопитното е, че той е оборудван с допълнителен електрически задвижван компресор, който сработва още при 1250 об/мин и осигурява необходимата тяга на агрегата при работа на ниски обороти. "Нашият нов TDI ще излезе на пазара съвсем скоро", споделя пред изданието Улрих Вайс, ръководител на проекта RS5 TDI. Германецът допълва, че агрегатът ще се появи на следващото поколение Q7, чиято премиера трябва да се състои по-късно тази година. Самият концепт RS5 TDI също може да се качи на поточните линии. Въпросният нов агрегат е създаден, за да отбележи 25-годишнината на двигателите TDI. Той е V6, има обем от 3.0 литра и генерира 385 к.с. и 750 Нм. Агрегатът се развърта до 5500 об/мин., а максималният въртящ момент е наличен още при 1250 - 2000 об/мин. Това е възможно благодарение на така наречената e-turbo технология - електрически задвижван компресор, който черпи енергия от малка литиево-йонна батерия на борда на колата. Технологията не само предоставя по-голяма тяга при ниски обороти, но също така почти елиминира турбо-ямата и подобрява икономията на гориво. Оборудван с този агрегат, концептът RS5 TDI ускорява от място до 100 км/час за по-малко от 4 секунди. Скорост от 200 км/час се достига за 16 сек., а максималната скорост на движение е ограничена по електронен път на 280 км/ч. Въпреки завидната си динамика, концептуалният RS5 TDI изразходва средно по едва 5.3 л/100 км. Вредните емисии на СО2 са в рамките на 140 гр/км.