fallback

Toyota привиква нови 2,27 милиона коли

Новата сервизна акция засяга Corolla и Yaris

Японският автомобилен концерн Toyota стартира нова сервизна акция, която засяга 2,27 милиона коли в света. Причината е проблем с въздушните възглавници на моделите Corolla и Yaris, предаде Франс прес. Снимка: Ройтерс Най-големият производител на автомобили в света вече привика в сервизите над 9 млн. коли. Новата сервизна акция засяга около 20 модела на компанията, сред които са Corolla и Yaris. "Длъжни сме да проверим тези автомобили, тъй като имаме съмнение, че са оборудвани с дефектна пасажерска въздушна възглавница. В случай на катастрофа тя може да сработи неправилно, което да доведе до нежелани травми", се казва в отчета на Toyota до Министерството на транспорта на Япония. Франс прес допълва, че при някои от моделите проблемните въздушни възглавници могат да причинят и пожар. От Toyota все не са разпространили коментар по случая, като заявяват единствено, че са получили оплакване от техен клиент, който твърди, че дясната седалка на автомобила му е била обгорена от активиралата се въздушна възглавница. От японската компания подчертават, че нямат информация за сериозни наранявания, причинени от дефектни въздушни възглавници.

Тагове:
fallback
  • #33
    iaroslav stanchev ( преди 10 години )
    А стига бе.Само 2000000 ли този път.Нищо не е,те оризарите през април прибраха 6 милиона,че тези 2 милки ще ги уплашат ли.Никога!!!Само така,качествени коли за малко пари и после огромни сервизни акции.
  • #32
    self ( преди 10 години )
    Къде си бе простоДошо. Пак ли се криеш в *** и произвеждаш тойотрошки.
  • #31
    Анонимен ( преди 10 години )
    Много ***, малко смислени коментари!
  • #30
    Анонимен ( преди 10 години )
    Съобщение от Тойота. Новите модели ще бъдат Тойота Чикен,Тойота Айрбегчикен,Тойота Ризото,Тойота Йелоул,абе все качествени и премиум марки ,като всички от марката.
  • #29
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре де, ко е по-добре, производителя да уведоми че има проблемна и/или съмнителна част вложена в колата и да я отстрани безплатно или да си мълчи и само да подозираме, че може да изникне някъде проблем. Нали не си мислите, че същата част която сега плюете може да я има в поне още дузина други модели на други производители. В днешно време доставчиците доставят на който плати, така че ...
  • #28
    Анонимен ( преди 10 години )
    За всеки собственик на Тойота въпросът не е дали, а кога... ще обяват сервизна акция и за неговата кола :D
  • #27
    autoenthusiast ( преди 10 години )
    Е нямам думи направо. Собствениците на Тойота трябва да следиме с трепет новините за поредния проблем с колите ни.Писна ми да ви кажа....Ако някой иска да си купи Тойота в идеално състояние 1ви собственик да ми пише!
  • #26
    Анонимен ( преди 10 години )
    е как ся да си купя тойота корола, те всеки месец ше ги привикват за издялане на дефектите си, по добре едно фокусче май
  • #25
    Анонимен ( преди 10 години )
    Този случай, ако беше в Щатите Тойота щяха да заплатят поне 100 000 на пострадалия,х а ако се стигне до съд може и повече! Но тук е *** и така ще бъде още много време!
  • #24
    Koоошу ( преди 10 години )
    Харесайте ни във FB Харесвам0 -48Не харесвам48 Производителят отказва да поеме отговорност за дефектната въздушна възглавница Варненец претърпя операция на крака заради дефект във въздушната възглавница на "Тойота Аурис". От автомобилната компания обаче отказват да поемат отговорност за техническата неизправност в произведеното от тях возило, а ходенето по мъките на пострадалия продължава и до днес, пише " Варна утре". На 3 октомври миналата година, минути след 7 часа сутринта, двама варненци, които пътуват през територията на Румъния, претърпяват пътен инцидент. Шофьор и собственик на колата - "Тойота Аурис", е Георги Андонов, а пътникът до него - Анатолий Атанасов. В следствие на произшествието, по автомобила няма много сериозни щети. Повредени са предният капак, калникът и два радиатора. От удара обаче въздушната възглавница пред пътника отляво се задейства неправилно. Вместо да предпази от удара, тя разпаря крака на Атанасов, като болт от основата й се откъсва. От дефектната възглавница пораженията вътре в купето са много повече, отколкото външните. Румънски гражданин, който се озовава на произшествието, оказва голяма помощ. Помага на двамата мъже да излязат от колата, извиква линейка, дори оказва съдействие при гасенето на пожара, възникнал на тревата пред колата.Пострадалият Атанасов, както се оказва, не от удара, а от задействаната въздушна възглавница, е приет в румънската болница в Турну Северин, където му правят операция. Установена е огромна разкъсна рана на предната вътрешна част на лявото бедро. След медицинската интервенция и престой в болничното заведение Атанасов се връща в България заедно със собственика на колата Георги Андонов. След като се прибират у нас, се свързват с местния представител на "Тойота"."Имайки предвид многобройните публикации за изтегляне от пазара на цели партиди коли, с цел проверка и отстраняване на технически проблеми, считахме, че информацията, която дадохме, ще е от полза за фирмата да се направи проверка дали става въпрос за единичен случай или има някакъв фабричен или монтажен дефект на цяла серия. Защото аз, все пак, се отървах сравнително леко, но при друг подобен случай може да има и много по-тежки последици за пътника", разказа Атанасов пред Varnautre.bg. При първите два огледа, според собствено признание на представители на "Тойота", не са успели да установят откъде е излетяла възглавницата. На 8 ноември 2013, представители на "Тойота" от София също правят оглед на колата. Тяхното заключение обаче е, че Атанасов е пострадал, защото бил без колан."На този оглед, не успях да присъствам, защото бях на контролен преглед. В последствие разбрах за заключението, че съм бил без поставен предпазен колан, което абсолютно не отговаря на истината", категоричен е пострадалият пътник.В началото на декември във Варна отново пристига представител на "Тойота" от София, за да се срещне с Анатолий Атанасов. "Очаквах някакъв конструктивен разговор, но бях много неприятно изненадан от отношението и най-вече заключението относно причината за неправилното задействане на въздушната възглавница. Според неговото мнение при удара съм политнал напред, счупил съм с глава предното стъкло и в същия момент съм затиснал отвора, от където трябва да излезе въздушната възглавница . Т.е. се е получил ефектът на запушен с пръст пистолет. Това становище получих, независимо, че е теоретически невъзможно предвид правоъгълната форма на въпросния отвор, мощността на пиропатрона, изстрелващ възглавницата и невъзможността достатъчна част от тялото ми да се озове върху отвора, освен ако някой смята, че съм от семейството на "Татко Барба", обяснява пострадалият. След разговора му е обещано да получи писмен доклад до края на 2013 г., но това така и не се случва. Междувременно собственикът на колата, който също е заинтересуван случая да се изясни, заминава на плаване и Атанасов решава да изчака неговото завръщане. "След като Георги се върна, в началото на март тази година попитахме какво става с обещания рапорт. След много отлагания и обещания го получихме едва в началото на април. Пълна изненада беше, че рапортът е изготвен от "Тойота Европа" и поддържа същата теза. Единственият нов момент, е че съм бил с колан, но неправилно поставен, каквото и да означава това", разказва Анатолий.След пореден протест на собственика на автомобила, от София изпращат техническо лице за нова среща. "За пореден път се наложи да обяснявам, че не съм удрял стъклото, поради факта, че предпазният колан ме задържа на седалката. Аз лично разбрах, че стъклото е счупено, едва след като излязох от колата с помощта на румънския гражданин", уточи пострадалият. Представителят на "Тойота" обаче излага нова версия за предпазния колан. Според него Атанасов бил само с долната част на колана (която минава през кръста)."Дори не знам как може да се постави коланът по такъв начин. След началния разговор в офиса на "Тойота", направихме оглед на колата. Пред нас и други свидетели, господинът призна, че няма как да съм натиснал отвора на възглавницата , но все пак по някакъв начин съм счупил стъклото с глава", разказа още Атанасов.Представителят на автомобилната компания обещава да прати нов доклад до края на април, което отново не се случва. "След майските празници го попитахме кога да го очакваме, на което ни беше отговорено, че е даден за съгласуване с адвокатите на фирмата", обясни пострадалият. В крайна сметка докладът пристига в средата на май."С голяма изненада установих, че тезата на "Тойота" остава непроменена, т.е. затиснал съм отвора на възглавницата, което по време на огледа, техническото лице призна, че е невъзможно. Очевидно това "заключение" е взето единствено с цел да не признаят истинската причина за инцидента, без да се вземе предвид, че на мястото на счупването на стъклото няма биологичен материал косми и кожа, траекторията на разкъсването на крака ми, както и второ счупване, което е установено на стъклото", вади си изводи Атанасов.Според него идея за изфабрикуване на горното становище дава епикризата, издадена от болницата в Турну Северин. В нея се говори за вътрешно-черепен травматизъм."Не съм удрял стъклото, нито съм губил съзнание, нито имах рани по главата, което се потвърждава до голяма степен и от самата епикриза. Имах наранявания на врата, но те са от горната част на колана, което опровергава твърдението, че съм бил само с долната", обясни Атанасов. Той обаче не е имал възможност да контактува с румънските лекари, поради факта, че никой от тях, с изключение на една сестра, не е говорил английски. "Възможно е по главата ми да е имало кръв, която да съм пренесъл от разкъсания ми крак и това първоначално да е навело лекарите на мисълта, че имам травми и по черепа", предполага Анатолий. Последвалите изследвания обаче не показват това."В крайна сметка, дори да бях ударил стъклото, няма как да съм причинил неправилното излизане на възглавницата, още повече че става въпрос не просто за излизане, а за откъсване от мястото й", смята Атанасов. "Посъветвахме се с адвокати и ни беше обяснено, че макар и всичко да е ясно, не можем да търсим отговорност от "Тойота", понеже колата е застрахована. Това ми се струва пълно безумие, след като очевидно става въпрос за фабричен или монтажен дефект. Искам обаче да предупредя притежателите на тази марка кола какво може да очакват при евентуална катастрофа", завърши пострадалият.
fallback
Последни